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Analyse a consumers buying trends
Analyse consumer buying trends
Buy ad space
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Buy down
Buy in
Buy-down
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Buy-sell back transaction
Buying advertising space
Buying in
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Company buyout
Consumer buying trends analysis
Corporate buy-sell trust
Determine buying conditions
Emergency Trust Fund for Africa
European Union Emergency Trust Fund for Africa
Institutional buy-out
Interest buy-down
Interest rate buy-down
Interest-rate discounting
LBO
Leverage buy-out
MBI
MBO
Management buy-in
Management buy-out
Mortgage buy-down
Mortgage rate buy-down
Negotiate buying condition
Negotiate buying conditions
Negotiating buying conditions
Power coupled with a trust
Power in the nature of a trust
Purchase advertising space
Scrutinise consumer buying trends
Sell-buy back transaction
Trust power trust power

Traduction de «trust in buying » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


determine buying conditions | negotiating buying conditions | negotiate buying condition | negotiate buying conditions

gocier des conditions d'achat


analyse a consumers buying trends | scrutinise consumer buying trends | analyse consumer buying trends | consumer buying trends analysis

analyser les tendances d'achat de consommateurs


buy/sell back | buy-sell back transaction | sell/buy back | sell-buy back transaction

acheté-vendu | transaction d'achat-revente | transaction de vente-rachat


interest rate buy-down [ interest-rate discounting | mortgage rate buy-down | mortgage buy-down | interest buy-down | buy-down | buy down ]

achat d'une réduction d'intérêt


company buyout [ institutional buy-out | LBO | leverage buy-out | management buy-in | management buy-out | MBI | MBO ]

rachat d'entreprise [ rachat d'entreprise avec effet de levier | rachat d'entreprise par des cadres extérieurs | rachat d'entreprise par des investisseurs institutionnels | rachat d'entreprise par ses dirigeants | rachat de l'entreprise par les cadres | reprise de l'entreprise par ses salariés | RES ]


Emergency Trust Fund for Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of illegal migration in Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa | European Union Emergency Trust Fund for Africa | European Union Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa

fonds d'affectation spéciale d'urgence pour la stabilité et la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence en faveur de la stabilité et de la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence pour l'Afrique


buy-in [ buy in | buying-in | buying in ]

rachat d'office


buying advertising space | purchase advertising space | buy ad space | buy advertising space

acheter des espaces publicitaires


power coupled with a trust | power in the nature of a trust | trust power trust power

pouvoir fiduciaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The two proposals will tackle the main obstacles to cross-border e-commerce in the EU: legal fragmentation in the area of consumer contract law and resulting high costs for businesses – especially SMEs- and low consumer trust when buying online from another country.

Ces deux propositions supprimeront les principaux obstacles au commerce électronique transfrontière dans l’UE: la fragmentation juridique dans le domaine du droit des contrats à la consommation et les coûts élevés en résultant pour les entreprises — en particulier les petites et moyennes entreprises (PME) — ainsi que le manque de confiance des consommateurs lorsqu’ils achètent en ligne dans un autre pays.


The likelihood and frequency of incidents and the inability to ensure efficient protection also undermine public trust and confidence in network and information services: for example, the 2012 Eurobarometer on Cybersecurity found that 38 % of EU internet users are concerned about the safety of online payments and have changed their behaviour because of concerns with security issues: 18 % are less likely to buy goods online and 15 % are less likely to use online banking[2].

La survenue probable d'incidents, la fréquence de ces derniers et l'incapacité d'assurer une protection efficace sapent également la confiance du public à l'égard des réseaux et systèmes informatiques. Ainsi, un sondage Eurobaromètre de 2012 sur la cybersécurité a révélé que 38 % des internautes de l'UE étaient préoccupés par la sécurité des paiements en ligne et qu'ils avaient modifié leur comportement en raison d'inquiétudes liées à la sécurité: 18 % sont moins susceptibles de faire des achats en ligne et 15 % sont moins susceptibles d'utiliser les services bancaires en ligne[2].


The survey invites comments on Trusted Cloud Europe, a set of ideas on how Europe can help public and private organisations use, buy and sell cloud services in a safe and trusted environment.

Cette enquête invite les participants à s'exprimer sur la proposition «Trusted Cloud Europe», qui présente un ensemble d'idées sur la manière dont l'Europe peut aider les organisations publiques et privées à utiliser, acheter et vendre des services d'informatique en nuage dans un environnement sûr et fiable.


The elimination of remaining unjustified and disproportionate barriers to the proper functioning of the internal market and improving citizens’ trust and confidence in the system, in particular when buying cross-border, are essential for the completion of the internal market.

L’élimination des obstacles injustifiés et disproportionnés au bon fonctionnement du marché intérieur qui subsistent encore et l’amélioration de la confiance des citoyens dans le système, en particulier pour les achats transfrontaliers, sont indispensables à l’achèvement du marché intérieur.


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Therefore they shall not directly exhort minors to buy or hire a product or service by exploiting their inexperience or credulity, directly encourage them to persuade their parents or others to purchase the goods or services being advertised, exploit the special trust minors place in parents, teachers or other persons, or unreasonably show minors in dangerous situations.

Par conséquent, elles ne doivent pas inciter directement les mineurs à l’achat ou à la location d’un produit ou d’un service en exploitant leur inexpérience ou leur crédulité, inciter directement les mineurs à persuader leurs parents ou des tiers d’acheter les produits ou les services faisant l’objet de la publicité, exploiter la confiance particulière que les mineurs ont dans leurs parents, leurs enseignants ou d’autres personnes, ou présenter sans motif des mineurs en situation dangereuse.


One of the issues that has been raised in this province is a really strong concern about the fleet separation policy and the intrusion of plant owners who are, through trust arrangements, buying out fishing enterprises or effectively controlling fishing enterprises, thereby preventing independent operators of fishing enterprises and circumventing the fleet separation policy. The issue that Mr. Randell has contended is that in order to provide safety to fishermen at sea, it's not so much of a hull requirement, it's more of vessel length or size requirement.

Dans cette province, on a manifesté de très vives inquiétudes concernant la politique de séparation des flottilles ainsi que l'intrusion de propriétaires d'usines qui, grâce à des contrats de fiducie, rachètent des entreprises de pêche ou les contrôlent, et qui arrivent ainsi à empêcher qu'il y ait des exploitants indépendants et à contourner la politique de séparation des flottilles.


Directive 2005/29/EC on Unfair Commercial Practices[1] ("the Directive") was adopted on 11 May 2005 to help consumers benefit from the Internal Market by removing regulatory barriers, deriving from divergent national rules, which discouraged firms from selling and undermined consumers' trust in buying across the EU.

La directive 2005/29/CE sur les pratiques commerciales déloyales[1] (ci-après «la directive») a été adoptée en mai 2005 afin d'aider les consommateurs à bénéficier des avantages du marché intérieur, en supprimant certains obstacles réglementaires, dus aux divergences entre les règles nationales, qui décourageaient les entreprises de vendre et ébranlaient la confiance des consommateurs dans les achats effectués à travers l'Union européenne.


Therefore they shall not directly exhort minors to buy or hire a product or service by exploiting their inexperience or credulity, directly encourage them to persuade their parents or others to purchase the goods or services being advertised, exploit the special trust minors place in parents, teachers or other persons, or unreasonably show minors in dangerous situations.

Par conséquent, elles ne doivent pas inciter directement les mineurs à l’achat ou à la location d’un produit ou d’un service en exploitant leur inexpérience ou leur crédulité, inciter directement les mineurs à persuader leurs parents ou des tiers d’acheter les produits ou les services faisant l’objet de la publicité, exploiter la confiance particulière que les mineurs ont dans leurs parents, leurs enseignants ou d’autres personnes, ou présenter sans motif des mineurs en situation dangereuse.


The Globe and Mail said that Toronto Dominion Bank data comparing the selling prices of 16 trusts now in play to their value before the tax was imposed basically say that firms are offering to buy our trusts for an average premium of about 30% above the prices the trusts were trading at before the tax announcement.

Selon le Globe and Mail, les données employées par la banque Toronto Dominion pour comparer les prix de vente actuels de 16 fiducies à la valeur que celles-ci avaient avant que l'on décide de les imposer disent essentiellement que des entreprises sont disposées à acheter nos fiducies à un prix moyen qui est d'environ 30 p. 100 supérieur à leurs prix d'achat avant l'annonce de la décision de les imposer.


TRUST IN FOOD looks at food and consumers' trust in the supply of food, while other projects examine consumers' buying behaviour and perceptions of typical food products and the role of novel foods, such as food ingredients with a natural origin (phytosterol and phytostanol esters).

TRUST IN FOOD s'intéresse à l'alimentation et à la confiance que les produits alimentaires inspirent aux consommateurs, tandis que d'autres projets examinent le comportement d'achat et l'attitude des consommateurs vis-à-vis de produits alimentaires typiques, ainsi que le rôle des nouveaux aliments tels que les ingrédients alimentaires d'origine naturelle (esters de phytostérol et de phytostanol).


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