Easily understandable and readily available general information for customers, explaining the basis of costs such as commission percentages and transfer charges; 2. Details of charges and fees in the statement covering a particular transfer; 3. Explanation that costs can be charged either to the person making the transfer or to the beneficiary; 4. A transfer order to b
e dealt with within two working days of the receipt of the funds to be transferred, with a right for the customer to obtain a refund if this time limit is not respected; 5. The recipient's institution should credit the money to the beneficiary not later than the working
...[+++] day following receipt of the funds; 6. Rapid complaints procedure at each institution, with provision for an independent body to deal with the complaint if no action has been taken or no answer received within three months.Informations générales aisément compréhensibles et accesibles expliquant à l'utilisateur la base des coûts tels que commissions et frais de tansfert, 2. Décompte des frais et droits sur le relevé d'un transfert particulier, 3. Mention expliquant que les coûts peuvent être imputés soit à la personne qui effectue le transfert, soit au bénéficiaire, 4. Ordre de t
ransfert à exécuter dans les deux jours ouvrables suivant la réception des fonds à transférer, l'utilisateur ayant le droit de se faire rembourser si ce délai n'est pas respecté, 5. L'établissement destinataire doit créditer le bénéficiare au plus tard le jour ouvrable suivant la ré
...[+++]ception des fonds, 6. Procédure rapide d'examen des plaintes dans chaque établissement, un organisme indépendant pouvant être saisi de la plainte si aucune mesure n'a été prise ou aucune réponse donnée dans les trois mois.