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British Columbia Fishery
COHSR
Canada Boiler and Pressure Vessel Regulations
Canada Building Safety Regulations
Canada Confined Spaces Regulations
Canada Dangerous Substances Regul
Canada Occupational Health and Safety Regulations
Canada Occupational Safety and Health Regulations
Carbon dioxide cylinder regulator
Coordination Working Party
ECE
Economic Commission for Europe
Fixed-regulator oxygen cylinder
Intraocular gas cylinder regulator
Pacific Coast Marine Plant Regulations
Pacific Commercial Salmon Fishery Regulations
Pacific Herring Fishery Regulations
Pacific Shellfish Regulations
Tuna Fishery Regulation
UNECE
UNECE Water Convention
United Nations Economic Commission for Europe
Water Convention

Vertaling van "unece regulations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
United Nations Economic Commission for Europe [ UNECE | Economic Commission for Europe ]

Commission économique des Nations Unies pour l'Europe [ CEE-ONU | Commission économique pour l'Europe ]


Coordination Working Party (UNECE) | Coordination Working Party (United Nations Economic Commission for Europe)

groupe Coordination (CEE-ONU) | groupe Coordination (Commission économique des Nations unies pour l'Europe)


Convention on the Protection and Use of Transboundary Watercourses and International Lakes | UNECE Water Convention | Water Convention

Convention sur la protection et l'utilisation des cours d'eau transfrontières et des lacs internationaux


Economic Commission for Europe | United Nations Economic Commission for Europe | ECE [Abbr.] | UNECE [Abbr.]

Commission économique des Nations unies pour l'Europe | Commission économique pour l'Europe | CEE [Abbr.] | CEE-ONU [Abbr.]


Intraocular gas cylinder regulator

régulateur pour bouteille de gaz intraoculaire


Fixed-regulator oxygen cylinder

bouteille d’oxygène à régulateur fixe


Carbon dioxide cylinder regulator

régulateur de bouteille de dioxyde de carbone


Other disorders of glucose regulation and pancreatic internal secretion

Autres anomalies de la régulation du glucose et de la sécrétion pancréatique interne


Pacific Fishery Regulations, 1993 [ British Columbia Fishery (General) Regulations | Pacific Coast Marine Plant Regulations | Pacific Commercial Salmon Fishery Regulations | Pacific Fishery Regulations, 1984 | Pacific Herring Fishery Regulations | Pacific Shellfish Regulations | Tuna Fishery Regulation ]

Règlement de pêche du Pacifique (1993) [ Règlement de pêche général de la Colombie-Britannique | Règlement sur les plantes aquatiques de la côte du Pacifique | Règlement de pêche commerciale du saumon dans le Pacifique | Règlement de l984 sur la pêche dans le Pacifique | Règlement de pêche du hareng du ]


Canada Occupational Health and Safety Regulations [ COHSR | Canada Occupational Safety and Health Regulations | Canada Accident Investigation and Reporting Regulations | Canada Boiler and Pressure Vessel Regulations | Canada Building Safety Regulations | Canada Confined Spaces Regulations | Canada Dangerous Substances Regul ]

Règlement canadien sur la santé et la sécurité au travail [ RCSST | Règlement canadien sur la sécurité et la santé au travail | Règlement du Canada sur l'hygiène et la sécurité au travail | Règlement du Canada sur les enquêtes et les rapports sur les accidents | Règlement du Canada sur les chaudières et récipients soumis à une ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For tyres type-approved in accordance with the requirements laid down in section 2 of Annex XXX to Commission Delegated Regulation (EU) 2015/208 or approved in accordance with UNECE Regulation No 106, indicate the ‘Rolling radius, expressed by the speed radius index’; for tyres approved under UNECE Regulation No 54 or UNECE Regulation No 75 indicate the ‘Nominal Rolling Circumference’.

Pour les pneumatiques réceptionnés par type conformément aux prescriptions énoncées au point 2 de l'annexe XXX du règlement délégué (UE) 2015/208 de la Commission ou homologués conformément au règlement no 106 de la CEE-ONU, indiquer le «rayon de roulement, exprimé par l'indice de vitesse/rayon»; pour les pneumatiques homologués en vertu du règlement no 54 de la CEE-ONU ou du règlement no 75 de la CEE-ONU, indiquer la «circonférence de roulement nominale».


‘load capacity index’ means a number linked to the maximum load rating of the tyre and relating to the definition in paragraph 2.26 of UNECE regulation No 75 (9), paragraph 2.28 of UNECE regulation No 30 (10), paragraph 2.27 of UNECE regulation No 54 (11) and paragraph 2.28 of UNECE regulation No 106 (12);

117) «indice de capacité de charge»: un chiffre lié à la limite de charge maximale du pneumatique, conformément à la définition du paragraphe 2.26 du règlement no 75 de la CEE-ONU (9), du paragraphe 2.28 du règlement no 30 de la CEE-ONU (10), du paragraphe 2.27 du règlement no 54 de la CEE-ONU (11) et du paragraphe 2.28 du règlement no 106 de la CEE-ONU (12);


‘speed category symbol’ means the symbol defined in paragraph 2.28 of UNECE regulation No 75, paragraph 2.29 of UNECE regulation No 30, paragraph 2.28 of UNECE regulation No 54 and paragraph 2.29 of UNECE regulation No 106;

118) «symbole de catégorie de vitesse»: le symbole défini au paragraphe 2.28 du règlement no 75 de la CEE-ONU, au paragraphe 2.29 du règlement no 30 de la CEE-ONU, au paragraphe 2.28 du règlement no 54 de la CEE-ONU et au paragraphe 2.29 du règlement no 106 de la CEE-ONU;


The noise test of the silencing system and the replacement silencing system has to be executed with the same ‘normal’ tyres (as defined in paragraph 2.8. of UNECE Regulation No 117 (OJ L231, 29.8.2008 p. 19). The tests are not allowed to be done with ‘special use’ tyres or ‘snow’ tyres as defined in paragraphs 2.9. and 2.10. of UNECE Regulation No 117. Such tyres could increase the noise level of the vehicle or would have a masking effect on the noise reduction performance comparison. The tyres may be of used condition but shall satisfy legal requirements for in-traffic use.

L’essai de bruit du silencieux et du silencieux de remplacement doit être effectué avec les mêmes pneumatiques «normaux» [comme définis au paragraphe 2.8 du règlement CEE-ONU n° 117 (JO L 231 du 29.8.2008, p. 19]. Les essais ne peuvent pas être effectués avec des pneumatiques «à usage spécial» ou «neige», comme définis aux paragraphes 2.9 et 2.10 du règlement CEE-ONU n° 117. Ces pneumatiques pourraient augmenter le niveau de bruit du véhicule ou auraient un effet masquant dans la comparaison de l’efficacité de la réduction de bruit. Les pneumatiques peuvent avoir déjà été utilisés mais ils doivent satisfaire aux prescriptions légales concernant leur utilisation dans la circulation ...[+++]


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In case the UNECE working group on minimum sound levels for silent vehicles adopts a UNECE Regulation, the Commission shall evaluate the possibility of replacing the technical requirements laid down in Annex X with a direct reference to the corresponding requirements of the UNECE Regulation and, if appropriate, submit a proposal to the European Parliament and to the Council to amend Annex X.

Si le groupe de travail de la CEE-ONU sur les niveaux de bruit minimaux pour les véhicules silencieux adopte un règlement CEE-ONU, la Commission évalue la possibilité de remplacer les prescriptions techniques indiquées à l'annexe X par une référence directe aux prescriptions correspondantes du règlement CEE-ONU et, le cas échéant, présente une proposition au Parlement européen et au Conseil en vue de modifier l'annexe X.


‘rated engine power’ means the engine power expressed in kW (UNECE) and measured by the UNECE method pursuant to UNECE Regulation No 85 ;

«puissance (nominale) du moteur», la puissance du moteur exprimée en kW (CEE-ONU) et mesurée suivant la méthode CEE-ONU, conformément au règlement no 85 de la CEE-ONU;


Until the Union accedes to UNECE regulations Nos 9, 41, 63 and 92 and adopts those regulations in UNECE WP29 and in the Union, including the associated equivalent sound limits for the Euro 4 step (e.g. as set out in Annex 6 to UNECE regulation No 41 for L3e and L4e motorcycles), L-category vehicles shall comply with the limits as listed in Annex VI (D). When the UNECE regulations Nos 9, 41, 63 and 92 are adopted by the Union, these become mandatory including equivalent sound limits to the limits listed in Annex VI (D) and replace the testing procedures in the delegated act on environmental and propulsion performance requirements.

Jusqu'à ce que l'Union adhère aux règlements nos 9, 41, 63 et 92 de la CEE-ONU et adopte ces règlements au sein du WP29 de la CEE-ONU et dans l'Union, y compris les valeurs limites équivalentes de niveau sonore qui y sont associées pour la phase Euro 4 (par exemple, comme celles énoncées à l'annexe 6 du règlement no 41 de la CEE-ONU pour les motocycles L3e et L4e), les véhicules de catégorie L doivent être conformes aux valeurs limites fixées à l'annexe VI, section D. Une fois les règlements nos 9, 41, 63 et 92 de la CEE-ONU adoptés par l'Union, ceux-ci deviendront obligatoires, y compris les valeurs limites de niveau sonore qui sont équ ...[+++]


2. When, in application of Decision 97/836/EC, new UNECE Regulations or amendments to existing UNECE Regulations to which the Union has acceded are adopted, the Commission shall, by means of delegated act in accordance with Articles 57, 58 and 59, amend Annex I to this Regulation accordingly.

2. Lorsqu'en application de la décision 97/836/CE, de nouveaux règlements de la CEE-ONU ou des amendements de règlements existants de la CEE-ONU auxquels l'Union a adhéré sont adoptés, la Commission modifie en conséquence l'annexe I du présent règlement au moyen d'actes délégués conformément aux articles 57, 58 et 59.


2. When, pursuant to Decision 97/836/EC, new UNECE regulations or amendments to existing UNECE regulations to which the Union has acceded are adopted, the Commission shall, by means of a delegated act in accordance with Articles 76, 77 and 78 amend Annex II to this Regulation accordingly.

2. Lorsqu'en application de la décision 97/836/CE, de nouveaux règlements de la CEE-ONU ou des amendements de règlements existants de la CEE-ONU auxquels l'Union a adhéré sont adoptés, la Commission modifie en conséquence l'annexe II du présent règlement, au moyen d'actes délégués conformément aux articles 76, 77 et 78.


As it is essential in order to meet the recommendations of the CARS 21 High Level Group to incorporate Regulations of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UNECE) into EU law or even to replace EU Directives or Regulations by UNECE Regulations as well as to incorporate global technical Regulations into EU law, the consistency of the legislation of the European Union with the UNECE Regulations should be ensured.

Comme il est essentiel, pour respecter les recommandations du groupe de haut niveau CARS 21, d'introduire les règlements de la Commission économique pour l'Europe des Nations unies (CEE-ONU) dans la législation de l'UE, ou même de remplacer les directives ou règlements de l'UE par les règlements de la CEE-ONU, et d'introduire les règlements techniques mondiaux dans la législation de l'UE, il convient d'assurer la cohérence entre la législation de l'Union européenne et les règlements de la CEE-ONU.


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