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ACTA
American Naturalized Citizen Welfare Association
Anti-Counterfeiting Trade Agreement
Canada-US Income Tax Convention
Canada-United States Tax Convention
Friends of the Naturalized Citizen
Friends of the New United States Citizen
GIFA
Governing International Fisheries Agreement
Mexico
US Virgin Islands
USA
United Mexican States
United States
United States Naturalized Citizen Association
United States Naturalized Citizen Welfare Association
United States of America
Virgin Islands of the United States

Vertaling van "united states therefore " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Anti-Counterfeiting Trade Agreement | Anti-Counterfeiting Trade Agreement between the European Union and its Member States, Australia, Canada, Japan, the Republic of Korea, the United Mexican States, the Kingdom of Morocco, New Zealand, the Republic of Singapore, the Swiss Confederation and the United States | ACTA [Abbr.]

Accord commercial anti-contrefaçon | accord commercial anti-contrefaçon entre l'Union européenne et ses États membres, l'Australie, le Canada, la République de Corée, les États-Unis d'Amérique, le Japon, le Royaume du Maroc, les États-Unis mexicains, la Nouvelle-Zélande, la République de Singapour et la Confédération suisse | ACAC [Abbr.]


A rare disease with manifestations of slowly progressive ataxia, dysarthria and nystagmus. The disease has been reported in more than twenty families from Europe, the United States, and Australia. Onset is usually in early adulthood while symptomatic

ataxie spinocérébelleuse type 14


Protocol between the government of Canada and the government of the United States of America amending the 1916 Convention between the United Kingdom and United States of America for the Protection of Migratory Birds in Canada and the United States

Protocole entre le gouvernement du Canada et le gouvernement des États-Unis d'Amérique visant à modifier la Convention de 1916 conclue entre le Royaume-Uni et les États-Unis d'Amérique pour la protection des oiseaux migrateurs au Canada et aux États-Unis


United States Naturalized Citizen Association [ United States Naturalized Citizen Welfare Association | American Naturalized Citizen Welfare Association | Friends of the Naturalized Citizen | Friends of the New United States Citizen ]

United States Naturalized Citizen Association [ United States Naturalized Citizen Welfare Association | American Naturalized Citizen Welfare Association | Friends of the Naturalized Citizen | Friends of the New United States Citizen ]


Convention Between the Government of Canada and the Government of the United States of America with Respect to Taxes on Income and on Capital (With Exchange of Notes) [ Convention between Canada and the United States of America with respect to Taxes on Income and on Capital | Canada-US Income Tax Convention | Canada-United States Tax Convention ]

Convention entre le gouvernement du Canada et le gouvernement des États-Unis d'Amérique en matière d'impôts sur le revenu et sur la fortune (Avec échange de notes) [ Convention entre le Canada et les États-Unis d'Amérique en matière d'impôts sur le revenu et sur la fortune ]


US Virgin Islands [ Virgin Islands of the United States ]

Îles Vierges américaines


United States [ United States of America | USA ]

États-Unis [ États-Unis d'Amérique | USA ]


United States | United States of America | USA [Abbr.]

les États-Unis | les États-Unis d'Amérique


Agreement between the Government of the United States of America and the European Economic Community concerning fisheries off the coasts of the United States | Governing International Fisheries Agreement | GIFA [Abbr.]

Accord entre le gouvernement des Etats-Unis d'Amérique et la Communauté économique européenne concernant les pêcheries au large des côtes des Etats-Unis | accord international de réglementation de la pêche | GIFA [Abbr.]


Mexico [ United Mexican States ]

Mexique [ États-Unis du Mexique | États-Unis mexicains ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Russia and China are both larger than the United States. Therefore, strictly speaking, it is two of the top four.

La Russie et la Chine sont tous deux plus étendus que les États-Unis et ainsi, à strictement parler, il s'agit de deux des quatre principaux pays.


It's often viewed in the United States therefore as anti-competitive.

C'est pourquoi ce mécanisme est souvent perçu aux États-Unis comme monopolistique.


The United States, therefore, is no longer Europe's only economic competitor – we are also up against Brazil, other countries in South America and Australia.

Les États- Unis ne sont donc plus les seuls concurrents économiques de l’Europe mais aussi le Brésil, les pays d’Amérique du Sud et l’Australie.


The United States, therefore, is no longer Europe's only economic competitor – we are also up against Brazil, other countries in South America and Australia.

Les États- Unis ne sont donc plus les seuls concurrents économiques de l’Europe mais aussi le Brésil, les pays d’Amérique du Sud et l’Australie.


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25. Recognises that defence procurement problems in the EU are partly linked to the absence of a genuine 'two-way street' with the United States; therefore questions whether European defence procurement agencies should be recommended to make more European purchases in order to reinforce strategically the European defence industry in certain sectors; is convinced that new EU defence procurement legislation should not be used as an instrument enabling US corporate interests unilaterally to infiltrate European defence procurement markets;

25. admet que les problèmes que connaissent les marchés publics de la défense dans l'UE sont dus en partie à l'absence de réelle réciprocité avec les États-Unis; s'interroge dès lors sur la nécessité de recommander aux agences nationales chargées des marchés publics de la défense d'acheter davantage de produits européens dans le but de renforcer stratégiquement l'industrie européenne de défense dans certains secteurs; est convaincu que la nouvelle législation européenne en matière de marchés publics de la défense ne devrait pas permettre aux intérêts commerciaux américains de s'introduire unilatéralement sur les marchés publics europée ...[+++]


24. Recognises that defence procurement problems in the EU are partly linked to the absence of a genuine 'two-way street' with the United States; therefore poses the question whether European defence procurement agencies should be recommended to make more European purchases; is convinced that the new EU defence procurement legislation should not be used as an instrument enabling US corporate interests to unilaterally infiltrate European defence procurement markets;

24. admet que les problèmes que connaissent les marchés publics de la défense dans l'UE sont dus en partie à l'absence de réelle réciprocité avec les États-Unis; s'interroge dès lors sur la nécessité de recommander aux agences européennes chargées des marchés publics de la défense d'acheter davantage de produits européens; est convaincu que la nouvelle législation européenne en matière de marchés publics de la défense ne devrait pas permettre aux intérêts commerciaux américains de s'introduire unilatéralement sur les marchés publics européens de la défense;


14. Recognises that defence procurement problems in the EU are partly linked to the absence of a genuine 'two-way street' with the United States; therefore poses the question whether European defence procurement agencies should be recommended to make more European purchases; is convinced that the new EU defence procurement legislation should not be used as an instrument enabling US corporate interests to unilaterally infiltrate European defence procurement markets;

14. admet que les problèmes que connaissent les marchés publics de la défense dans l'UE sont dus en partie à l'absence de réelle réciprocité avec les États-Unis; s'interroge dès lors sur la nécessité de recommander aux agences européennes chargées des marchés publics de la défense d'acheter davantage de produits européens; est convaincu que la nouvelle législation européenne en matière de marchés publics de la défense ne devrait pas permettre aux intérêts commerciaux américains de s'introduire unilatéralement sur les marchés publics européens de la défense;


So I think we need to come to some agreements in advance, and that's why I think it's really important to move out.Rather than dealing with every single item coming across the border, we have to go to much more random and intelligence-based checks at the border, and to more thorough security at the perimeter, so that we will have trust between the security and border agencies in Canada and the United States; therefore, when there is an attack, that trust will be built in.

Je crois donc que nous devons conclure certains accords à l'avance, et c'est la raison pour laquelle je crois qu'il est très important de s'éloigner.Au lieu d'examiner chaque chose qui passe la frontière, nous devrons procéder à davantage de vérifications à tout hasard et fondées sur des renseignements à la frontière, et resserrer la sécurité du périmètre, afin qu'il s'installe une véritable confiance entre les agences canadiennes et américaines responsables de la sécurité et de la frontière; ainsi, si une attaque se produit, cette confiance sera déjà là.


Now even under the North American free trade agreement the Americans are able to say to the steel producers in Canada: ``We appreciate your competition, but you are hurting jobs in the United States. Therefore we are going to undertake to countervail and create a little bit of a problem for your industry''.

L'Accord de libre-échange nord-américain permet aux Américains de dire aux producteurs d'acier canadiens: «Nous acceptons que vous nous fassiez concurrence, mais cela nuit aux emplois aux États-Unis, aussi allons-nous percevoir des droits compensateurs afin d'embarrasser votre industrie».


That led the Vice-President to conclude: "It is vital that the United States fully understand that it is in America's best interest that this evolution proceed with as little friction as possible and that the United States therefore would lend this process its full moral and political support.

Le vice-président Christophersen en a tiré la conclusion suivante : "Il est essentiel que les Etats-Unis comprennent bien qu'ils ont tout intérêt à ce que cette évolution se fasse avec le moins de heurts possible, et qu'ils devraient donc accorder sans réserve leur soutien moral et politique à ce processus.


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