Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academic advisor
Completion of upper secondary education
Degree program advisor
Higher education advisor
Holder of an upper-secondary level VET qualification
ISCED level 3
Level 3
Post-secondary level student advisor
Secondary level vocational education programme
Upper secondary education
Upper secondary level
Upper secondary-level education and training
Upper-secondary level commercial school

Vertaling van "upper secondary level education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
upper secondary-level education and training

formation de degré secondaire


Upper Secondary Vocational Education in Business and Administration

enseignement secondaire économique et administratif du deuxième cycle | enseignement secondaire économique et administratif, deuxième cycle


upper-secondary level commercial school

école professionnelle commerciale


upper secondary level

niveau postsecondaire non universitaire [ niveau secondaire supérieur ]


holder of an upper-secondary level VET qualification

titulaire d'un diplôme sanctionnant une formation professionnelle initiale


Upper secondary education [ ISCED level 3 | (Upper) secondary education | Level 3 ]

Deuxième cycle de l'enseignement secondaire [ Niveau 3 de la CITE | Enseignement secondaire (deuxième cycle) | Niveau 3 ]


completion of upper secondary education

achèvement du second cycle de l’enseignement secondaire


officially-approved certificate of upper secondary education

diplôme agréé d'enseignement secondaire supérieur


secondary level vocational education programme

formation professionnelle du secondaire


degree program advisor | higher education advisor | academic advisor | post-secondary level student advisor

chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseiller d’orientation-psychologue | chargé d’orientation et d’insertion professionnelle/chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseillère d’orientation psychologue
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For example, the level of education in Europe remains inadequate (only 75% of young people aged 22 have completed some form of upper secondary level education, against a target of 85% by 2010), the level of participation in lifelong learning continues to be low (fewer than 10% of adults participate in further learning, the target being to reach 12.5% by 2010), and both failure at school (one in five pupils drops out of school, the objective being to reduce this rate by half) and social exclusion remain too high in the face of a worrying shortage of teachers (by 2015, mainly because of the retirement of existing teachers, over a million t ...[+++]

En particulier, le niveau d'éducation des européens reste insuffisant (seulement 75% des jeunes âgés de 22 ans ont terminé une forme d'enseignement secondaire supérieur, l'objectif étant d'atteindre un taux de 85% d'ici à 2010), leur participation à l'éducation et la formation tout au long de la vie reste faible (moins de 10% des adultes participent à l'apprentissage permanent, l'objectif étant d'atteindre 12.5% d'ici à 2010), l'échec scolaire (un élève sur cinq quitte prématurément le système scolaire, l'objectif étant de réduire ce ...[+++]


The increase in participation in upper secondary level education should happen while ensuring the ongoing reinforcement of quality of education.

Le renforcement de la participation aux études secondaires supérieures devrait aller de pair avec l'amélioration actuelle de la qualité de l'enseignement.


* There has been a slowdown in educational attainment, the adult population (25-64) with at least upper secondary level education rose by only 0.2% in 2001 to 63.8% compared to a rise of 1.2% in 2000.

* On a noté un ralentissement de la hausse du niveau d'études de la population adulte (25 à 64 ans) en ce sens que, tout au moins, l'éducation de niveau secondaire supérieur n'a augmenté que de 0,2 % en 2001, pour atteindre 63,8 %, contre une augmentation de 1,2 % en 2000.


In most accession countries, the only exceptions being the three Baltic States, a smaller proportion of women aged 25 to 64 had upper secondary level education than of men but in most countries, more women had tertiary level qualifications.

Dans la plupart des futurs Etats membres, les seules exceptions étant les trois Etats baltes, une plus faible proportion des femmes âgées de 25 à 64 ans a un niveau d'instruction correspondant au second cycle de l'enseignement secondaire que pour les hommes, mais plus de femmes ont un niveau d'instruction correspondant à l'enseignement supérieur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1.1.3 Percentage youth aged 20-24 having attained at least upper secondary level education* | Eurostat |

1.1.3 Pourcentage de jeunes âgés de 20 à 24 ans ayant achevé au minimum un cursus de l'enseignement secondaire supérieur | Eurostat |


10. Calls on the Commission, in close collaboration with the Member States, to establish specific targets for lifelong learning, aimed in particular at those who have not completed upper secondary level education, at the unskilled, the functionally illiterate, the unemployed, individuals with special needs, individuals with learning difficulties, citizens who are more than 50 years old; immigrants and women following maternity leave; calls, further, on the Commission and the Member States to cooperate on the drafting of national strategies for lifelong learning in the Member States which do not have any such strategies, and also to coo ...[+++]

10. invite la Commission, en étroite collaboration avec les États membres, à établir des objectifs spécifiques au chapitre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, et visant notamment ceux qui n'ont pu achever le deuxième cycle d'éducation secondaire, les personnes non qualifiées, les analphabètes fonctionnels, les chômeurs, les handicapés, les personnes ayant des difficultés d'apprentissage, les citoyens âgés de plus de cinquante ans, les migrants et les femmes à l'issue du congé de maternité; invite, en outre, la C ...[+++]


82. Takes account of the recent measures to facilitate naturalisation of the many non-citizens living in Latvia; welcomes the fact that the Social Integration Foundation has now become operational; considers, however, that its current modest budget should be raised and concentrated on inter-ethnic integration projects; notes with satisfaction that the OSCE has closed its mission in Riga as Latvia has made sufficient progress; suggests that Latvia study the possibility of continuing to provide access to upper secondary level education in Russian beyond 2004; is convinced that efforts to achieve greater integration for the Russian-spe ...[+++]

82. prend acte des dispositions récemment adoptées pour faciliter la naturalisation des nombreux non-nationaux qui résident en Lettonie; se félicite que la Fondation pour l'intégration sociale soit aujourd'hui opérationnelle; considère toutefois que le budget modique dont elle dispose actuellement devrait être augmenté et essentiellement affecté à la mise en œuvre de projets d'intégration interethnique; constate avec satisfaction que l'OSCE a fermé sa mission à Riga, la Lettonie ayant accompli des progrès suffisants; suggère que la Lettonie étudie la possibilité de maintenir au-delà de 2004 l'accès à l'enseignement ...[+++]


10. Calls on the Commission, in close collaboration with the Member States, to establish specific targets for lifelong learning, aimed in particular at those who have not completed upper secondary level education, at the unskilled, the functionally illiterate, the unemployed, individuals with special needs, individuals with learning difficulties, citizens who are more than 50 years old; immigrants and women following maternity leave; calls, further, on the Commission and the Member States to cooperate on the drafting of national strategies for lifelong learning in the Member States which do not have any such strategies, and also to coo ...[+++]

10. invite la Commission, en étroite collaboration avec les États membres, à établir des objectifs spécifiques au chapitre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, et visant notamment ceux qui n'ont pu achever le deuxième cycle d'éducation secondaire, les personnes non qualifiées, les analphabètes fonctionnels, les chômeurs, les handicapés, les personnes ayant des difficultés d'apprentissage, les citoyens âgés de plus de cinquante ans, les migrants et les femmes à l'issue du congé de maternité; invite, en outre, la C ...[+++]


72. Takes account of the recent measures to facilitate naturalisation of the many non-citizens living in Latvia; welcomes the fact that the Social Integration Foundation has now become operational; considers, however, that its current modest budget should be raised and concentrated on inter-ethnic integration projects; notes with satisfaction that the OSCE has closed its mission in Riga as Latvia has made sufficient progress; suggests that Latvia study the possibility of continuing to provide access to upper secondary level education in Russian beyond 2004; is convinced that efforts to achieve greater integration for the Russian-spe ...[+++]

72. prend acte des dispositions récemment adoptées pour faciliter la naturalisation des nombreux non‑nationaux qui résident en Lettonie; se félicite que la Fondation pour l'intégration sociale soit aujourd'hui opérationnelle; considère toutefois que le budget modique dont elle dispose actuellement devrait être augmenté et essentiellement affecté à la mise en œuvre de projets d'intégration interethnique; constate avec satisfaction que l'OSCE a fermé sa mission à Riga, la Lituanie ayant accompli des progrès suffisants; suggère que la Lettonie étudie la possibilité de maintenir au‑delà de 2004 l'accès à l'enseignement ...[+++]


54. Notes with satisfaction that the legal and attitudinal environment, in which the relationship between ethnic minorities and Estonian society at large takes place, continues to develop in a positive way; points to the fact that after the revision of the electoral code, the OSCE decided to close its mission in Tallinn as Estonia had made sufficient progress; welcomes the intention of the Government to ensure provision of free upper secondary level education in Russian also beyond 2007; is convinced that the current positive trends in Estonian society as regards the integration of minorities must be sustained for a number of years an ...[+++]

54. note avec satisfaction que l'environnement juridique et le climat dans lesquels s'inscrivent les relations entre les minorités ethniques et la société estonienne continuent d'évoluer favorablement; fait remarquer que, après la révision du code électoral, l'OSCE a décidé de fermer sa mission de Tallinn, considérant que l'Estonie avait accompli des progrès suffisants; se félicite de l'intention du gouvernement de continuer d'assurer, même au-delà de 2007, un enseignement secondaire supérieur gratuit en langue russe; est convaincu ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'upper secondary level education' ->

Date index: 2021-02-18
w