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Crude carrier
Crude tanker
LNG carrier
LNG ship
LNG tanker
LNG vessel
LNGC
LPG tanker
Liquefied natural gas carrier
Liquid natural gas carrier
Liquid natural gas tanker
Liquid propane gas tanker
Liquid-gas carrier
Methane carrier
Methane gas tanker
Methane tanker
Multipurpose oil tanker
Multipurpose vessel
Multiservice oil tanker
Multiservice vessel
Natural-gas ship
Oil cargo ship
Oil carrier
Oil ship
Oil tanker
Oil-carrying vessel
Petroleum tankship
Product carrier
Product tanker
TS
Tank lighter
Tank ship
Tank vessel
Tank-ship
Tanker
Tanker ship
Tanker vessel
Water boat

Vertaling van "vessels tankers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
tank vessel | tanker | tanker vessel | T/V [Abbr.]

bateau-citerne | navire-citerne


tanker | tank ship | tank vessel | tanker vessel

pétrolier | bateau-citerne | tanker | navire-citerne | bateau pétrolier


tank lighter | tank vessel | tanker | tanker ship | tank-ship | T/S [Abbr.] | TS [Abbr.]

barge-citerne | navire-citerne | pétrolier




liquefied natural gas carrier [ LNGC | liquid natural gas carrier | liquid-gas carrier | LNG carrier | liquid natural gas tanker | LNG tanker | LNG vessel | LNG ship | methane carrier | methane tanker | methane gas tanker | natural-gas ship ]

méthanier [ navire méthanier | porteur de GNL | transporteur de gaz naturel liquéfié | transporteur de G.N.L. | navire transporteur de GNL | navire GNL | GNL | porte-GNL ]


multipurpose oil tanker [ multiservice oil tanker | multiservice vessel | multipurpose vessel ]

pétrolier butineur [ navire multitâche ]


oil tanker [ tanker | oil ship | oil carrier | oil-carrying vessel | oil cargo ship | petroleum tankship ]

pétrolier [ navire pétrolier | navire-pétrolier | tanker ]


tanker | water boat | tank ship | tank vessel

navire-citerne (1) | bateau-citerne (2)


liquid natural gas tanker | LNG tanker | LPG tanker | liquid propane gas tanker | methane carrier

méthanier


tanker | crude carrier | crude tanker | product carrier | product tanker

pétrolier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EU countries that have fleet tonnage of over 100,000 tonnes, and with waterways connected with other EU countries, are required to set up an Inland Waterways Fund (with separate reserve funds for dry cargo carriers*, tankers*, and pusher vessels*).

Les pays de l’UE dont le tonnage de la flotte est supérieur à 100 000 tonnes et dont les voies navigables sont reliées à celles d’un autre pays membre doivent créer un «fonds de la navigation intérieure» (avec un fonds de réserve distinct pour les bateaux à cargaison sèche*, les bateaux-citernes* et les pousseurs*).


(3) In the case of a vessel of 400 gross tonnage or more that is a bulk carrier, combination carrier, container vessel, gas carrier, general cargo vessel, passenger vessel, refrigerated cargo carrier, ro-ro cargo vessel, ro-ro cargo vessel (vehicle carrier), ro-ro passenger vessel or tanker, the authorized representative of the vessel must ensure that the requirements of regulation 20 of Annex VI to MARPOL are met if

(3) S’il s’agit d’un bâtiment d’une jauge brute de 400 ou plus qui est un vraquier, un transporteur mixte, un porte-conteneurs, un transporteur de gaz, un bâtiment pour marchandises diverses, un bâtiment à passagers, un transporteur de cargaisons réfrigérées, un bâtiment de charge roulier, un bâtiment de charge roulier (transporteur de véhicules), un bâtiment roulier à passagers ou un bâtiment-citerne, le représentant autorisé de ce bâtiment veille à ce que les exigences de la règle 20 de l’Annexe VI de MARPOL soient respectées si, selon le cas :


(4) For the purposes of subsections (2) and (3), a vessel converted to a chemical tanker, irrespective of the date of its construction, is considered to be a chemical tanker constructed on the date on which the conversion commenced unless the vessel

(4) Pour l’application des paragraphes (2) et (3), tout bâtiment, quelle qu’en soit la date de construction, qui est transformé en bâtiment-citerne pour produits chimiques est considéré comme un bâtiment-citerne pour produits chimiques construit à la date à laquelle la transformation a été entreprise à moins que le bâtiment ne soit conforme aux exigences suivantes :


(2) An oil tanker, a chemical tanker, a liquefied gas tanker or other vessel carrying oil, liquefied gas or chemicals as cargo shall have on board, and its authorized representative shall employ, for each duty set out in column 1 of the table to this subsection, one person who holds the certificate or endorsement set out in column 2.

(2) Tout pétrolier, bâtiment-citerne pour produits chimiques, bâtiment-citerne pour gaz liquéfié ou autre bâtiment transportant une cargaison de pétrole, de produits chimiques ou de gaz liquéfié doit avoir à bord, et son représentant autorisé doit employer, pour chacune des fonctions indiquées à la colonne 1 du tableau du présent article, une personne qui est titulaire du brevet ou du visa indiqué à la colonne 2.


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For example, in Placentia Bay, the coast guard has placed caches of first response equipment commensurate with an increase in vessel tanker traffic.

Par exemple, dans la baie Placentia, la Garde côtière a entreposé dans des caches du matériel de première intervention en quantités proportionnelles au trafic accru des navires-citernes.


In 2002, following a series of accidents involving oil tankers which resulted in serious pollution, the EU adopted a law requiring the phase-out of the more vulnerable single-hull oil tankers (where oil in the cargo tanks is separated from the seawater only by a bottom and a side plate) and their replacement by double-hull vessels (where the cargo tanks are surrounded by a second internal plate at a sufficient distance from the external plate).

En 2002, à la suite d’une série d’accidents impliquant des pétroliers et produisant une pollution grave, l’UE a adopté un instrument exigeant le retrait des pétroliers à simple coque (où le pétrole dans la citerne de cargaison est séparé de l’eau de mer uniquement par un plateau inférieur ou latéral), plus vulnérables, et leur remplacement par des pétroliers à double coque (dont les citernes de cargaison sont entourées par un deuxième plateau interne à une distance suffisante du plateau externe).


(Return tabled) Question No. 49 Ms. Joyce Murray: With regard to oil tanker spills on Canada’s coasts: (a) how many oil spills occurred from 1980 to 2011; and (b) for each spill that occurred during this time period, (i) where was the spill located, (ii) from what type of vessel did the spill originate, (iii) what was the carrying capacity of the vessel, (iv) how many cubic litres or barrels of oil was spilled, (v) what was the grade of the oil product spilled, (vi) what measures did the government take to respond to the spill, (vii) ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 49 Mme Joyce Murray: En ce qui concerne les déversements de pétrole sur les côtes canadiennes: a) combien de déversements de pétrole ont eu lieu de 1980 à 2011; b) pour chaque déversement ayant eu lieu au cours de cette période, (i) où le déversement s’est-il produit, (ii) de quel type de navire provenait-il, (iii) quel était le tonnage du navire, (iv) combien de litres cubes ou de barils de pétrole ont été déversés, (v) de quel type était le produit pétrolier déversé, (vi) quelles mesures le gouvernement a-t-il prises à l’égard du déversement, (vii) quelles mesures le gouvernement a-t-il prises pour ...[+++]


For certain categories of vessel, such as tankers and ro-ro passenger ships, the Directive lays down special training provisions (required for this type of vessel).

En ce qui concerne certaines catégories de navires tels les navires-citernes et les navires rouliers à passagers, la directive prévoit une formation spéciale (requise pour ces types de navires).


On the other hand, certain resources may not be included in the statistical summary, such as crude oil not yet extracted, supplies intended for the bunkers of sea-going vessels, supplies in pipelines, in road tankers or rail tank-wagons, in the storage tanks of retail outlets and those held by small consumers, as well as quantities held by or for the armed forces.

À l’opposé, certaines ressources ne peuvent être intégrées dans le relevé statistique, comme le pétrole brut se trouvant dans les gisements, les quantités destinées aux soutes pour la navigation maritime, les quantités se trouvant dans les oléoducs, dans les camions ou wagons-citernes, dans les réservoirs des points de vente et chez les petits consommateurs, ainsi que les quantités détenues et réservées pour les forces armées.


3. The following shall, in particular, be excluded from the statistical summary: indigenous crude oil not yet extracted; supplies intended for the bunkers of sea-going vessels; supplies in direct transit apart from the stocks referred to in Article 7(1); supplies in pipelines, in road tankers and rail tank-wagons, in the storage tanks of retail outlets, and those held by small consumers.

3. Doivent notamment être exclus du relevé statistique le pétrole brut se trouvant dans les gisements, les quantités destinées aux soutes pour la navigation maritime, celles en transit direct, à l'exception des stocks visés à l'article 7, paragraphe 1, les quantités se trouvant dans les oléoducs, dans les camions-citernes et les wagons-citernes, dans les réservoirs des points de vente et chez les petits consommateurs.




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Date index: 2023-02-01
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