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Be qualified to vote
Count
Count of the votes
Counting
Counting of ballots
Counting of the ballots
Counting of the votes
Counting of votes
Counting the votes
Multi-voting share
Multiple vote share
Multiple vote stock
Multiple voting share
Parliamentary vote
QMV
Qualified
Qualified majority threshold
Qualified majority vote
Qualified majority voting
Qualified to vote
RQMV
Reporting of votes
Reverse qualified majority voting
Reversed qualified majority voting
Share carrying multiple voting rights
Share with multiple votes
Share with plural voting right
Summing up of votes
Super voting share
Threshold for qualified majority decisions
Threshold for qualified majority voting

Vertaling van "votes to qualify " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
reverse qualified majority voting | reversed qualified majority voting | RQMV [Abbr.]

majorité qualifiée inversée | vote à la majorité qualifiée inversée


qualified majority threshold | threshold for qualified majority decisions | threshold for qualified majority voting

seuil de la majorité qualifiée | seuil pour la prise de décision à la majorité qualifiée


qualified to vote [ qualified ]

habile à voter [ habile ]


qualified majority voting | QMV [Abbr.]

vote à la majorité qualifiée | VMQ [Abbr.]






qualified majority voting | QMV

vote à la majorité qualifiée




multiple voting share | multi-voting share | multiple vote share | share with multiple votes | share with plural voting right | super voting share | multiple vote stock | share carrying multiple voting rights

action à vote multiple | action à droit de vote multiple | action à droit de vote plural | action à vote plural | action multivotante


counting of votes [ counting of ballots | count of the votes | counting of the votes | counting the votes | counting of the ballots | counting | count | reporting of votes | summing up of votes ]

dépouillement du scrutin [ dépouillement des votes | dépouillement des suffrages | dépouillement des voix | dépouillement du vote | dépouillement | dénombrement des suffrages | décompte des votes | compte des bulletins de vote | recensement des votes | compte des bulletins | comptage des votes | compte ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Lisbon Treaty also introduced ‘passerelle clauses’ to ‘pass’ from a unanimous vote to a vote by qualified majority for the adoption of an act in a given field.

Le traité de Lisbonne a également introduit des «clauses passerelles» permettant de «passer» d’un vote à l’unanimité à un vote à la majorité qualifiée pour l’adoption d’un acte dans un domaine donné.


Voting by qualified majority is now the most common form of voting in the Council of the EU and is used for most of its decisions.

Le vote à la majorité qualifiée est désormais la forme de vote la plus courante au sein du Conseil de l’UE et est utilisé pour la plupart de ses décisions.


The Treaty extends voting by qualified majority in the Council of the EU and the area in which the European Parliament acts on an equal footing with the Council regarding the adoption of legislative acts (regulationsdirectives and decisions) on a proposal from the Commission (ordinary legislative procedure).

Il étend le champ d’application du vote à la majorité qualifiée au sein du Conseil de l’UE et les domaines de compétence où le Parlement européen agit sur un pied d’égalité avec le Conseil dans le cadre de l’adoption d’actes législatifs (règlementsdirectives et décisions) sur proposition de la Commission (procédure législative ordinaire).


NEW POLICY AREAS SUBJECT TO VOTING BY QUALIFIED MAJORITY

NOUVEAUX DOMAINES POLITIQUES SOUMIS AU VOTE À LA MAJORITÉ QUALIFIÉE


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Under the general ‘passerelle clause’ of Article 48(7) TEU, the initiative taken by the European Council to switch from the special legislative procedure to the ordinary legislative procedure, or from voting by unanimity to voting by qualified majority, must be notified to the national Parliaments and cannot be adopted if a national Parliament opposes it within 6 months.

Conformément à la «clause passerelle» générale de l’article 48(7) du TUE, l’initiative autorisant le Conseil européen à appliquer la procédure législative ordinaire plutôt que la procédure législative spéciale, ou à statuer à la majorité qualifiée plutôt qu’à l’unanimité doit être notifiée aux parlement nationaux et ne peut être adoptée en cas d’opposition d’un parlement national transmise dans un délai de six mois.


144. A deputy returning officer, poll clerk, candidate or candidate’s representative who has reasonable doubts concerning whether a person intending to vote is qualified as an elector may request that the person take the prescribed oath, and the person shall not be allowed to vote unless he or she takes that oath.

144. S’il a des doutes raisonnables sur la qualité d’électeur d’une personne qui a l’intention de voter, le scrutateur, le greffier du scrutin, le représentant du candidat ou le candidat lui-même peut lui demander de prêter le serment prescrit. La personne n’est admise à voter que si elle prête le serment.


The Commission's proposal will now pass to the European Parliament and Council of the European Union (representing Member States' national governments) for consideration under the normal legislative procedure (also known as 'co-decision procedure' between the two institutions who decide on an equal footing, with the Council voting by qualified majority and the European Parliament voting by simple majority).

La proposition de la Commission va maintenant être transmise au Parlement européen et au Conseil de l’Union européenne (qui représente les gouvernements nationaux des États membres) pour examen dans le cadre de la procédure législative ordinaire (également appelée «procédure de codécision» entre les deux institutions qui décident sur un pied d’égalité, le Conseil votant à la majorité qualifiée et le Parlement européen à la majorité simple).


So far, the IGC has concentrated on the three matters left over from Amsterdam (composition of the Commission, weighting of votes and qualified majority voting).

Les travaux de la CIG se sont jusqu'ici concentrés sur les trois reliquats d'Amsterdam (composition de la Commission, pondération des voix et vote à la majorité qualifiée ).


The most pressing issues here are the composition of the Commission, the weighting of Member States' votes, and qualified majority voting.

Il s'agit, en première instance, de la composition de la Commission, de la pondération des voix des Etats membres au sein du Conseil et de la majorité qualifiée.


Decisions will have to be made on issues such as when do we vote on consensus, when do we vote on qualifying majority or when do we vote hold a unanimous vote.

Des décisions devront être prises sur les règles relatives aux votes consensuels, aux votes à la majorité relative ou aux votes à l'unanimité.


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