12. Recognises that Tajikistan is a relatively stab
le country, with no indication either of an external threat so far or of any well-organised local insurgency; notes, howe
ver, indications of some cracks in the regime (for example, in 2008, instances of violence and demonstrations in the autonomous mountain region of Badakhshan, and a recent security operation in the eastern Tavildara district involving government forces and armed former opposition groups and forei
gn militants) which have ...[+++] raised questions about the President's grip on power; equally, draws attention to fears that entrenched poverty, rampant corruption and an increasingly authoritarian government may increase the risk of future political, economic and social instability; 12. constate que le
Tadjikistan est un pays relativement stable, sans signe de menace extérieure jusqu'ici, ni d'une insurrection loca
le bien organisée; note toutefois des signes qui indiquent certaines fissures dans les fondations du régime (par exemple, en 2008, des cas de violence et de manifestations dans la région montagneuse autonome de Badakhchan, ainsi qu'une récente opération de sécurité dans le district oriental de Tavildara opposant les forces gouvernementales, des groupes armés de l'ancienn
e opposition et des ...[+++]factions étrangères), signes qui ont suscité des doutes quant au contrôle réel du pouvoir par le président; attire également l'attention sur les craintes de voir la pauvreté endémique, la corruption rampante et un gouvernement de plus en plus autoritaire accroître le risque d'instabilité future aux niveaux politique, économique et social;