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Dispose non-food waste within the food industry
Disposing of non-food waste within the food industry
Fan for the electric and electronic industries
Get rid of non-food waste within the food industry
Iron-rich waste from the steel industry
Protocol on Liability and Compensation
Protocol on Liability to the Basel Convention
Recycle non-food waste within the food industry
Technological change in the Korean electronics industry
Wastes from the electronic industry
Wastes from the leather and fur industry
Wastes from the leather industry

Vertaling van "wastes from the electronic industry " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
wastes from the electronic industry

déchets provenant de l'industrie électronique


wastes from the leather and fur industry | wastes from the leather industry

déchets de l'industrie du cuir


get rid of non-food waste within the food industry | recycle non-food waste within the food industry | dispose non-food waste within the food industry | disposing of non-food waste within the food industry

éliminer des déchets non alimentaires dans l’industrie alimentaire


iron-rich waste from the steel industry

déchet sidérurgique riche en fer


fan for the electric and electronic industries

ventilateur pour industries électrique et électronique


Technological change in the Korean electronics industry

L'évolution technologique et l'industrie électronique coréenne


Protocol on Liability and Compensation for Damage Resulting from the Transboundary Movements and Disposal of Hazardous Wastes and Other Wastes [ Protocol on Liability to the Basel Convention | Protocol on Liability and Compensation ]

Protocole sur la responsabilité et l'indemnisation en cas de dommage causé par les mouvements transfrontières et l'élimination de déchets dangereux et d'autres déchets [ Protocole sur la responsabilité à la Convention de Bâle | Protocole sur la responsabilité et l'indemnisation ]


Ad Hoc Working Group of Legal and Technical Experts to Develop Elements which Might be included in a Protocol on Liability and Compensation for Damage Resulting from the Transboundary Movements and Disposal of Hazardous Wastes and Other Wastes

Groupe de travail constitué d'experts juridiques et techniques chargé d'élaborer les éléments à insérer dans un protocole sur la responsabilité et l'indemnisation en cas de dommage causé par les mouvements transfrontières et l'élimination de déchets dange
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Report from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on implementation of the community waste legislation Directive 2006/12/EC on waste, Directive 91/689/EEC on hazardous waste, Directive 75/439/EEC on waste oils, Directive 86/278/EEC on sewage sludge, Directive 94/62/EC on packaging and packaging waste, Directive 1999/31/EC on the landfill of waste and Directive 2002/96/EC on waste electrical and electronic ...[+++]

Rapport de la Commission au Conseil, au Parlement européen, Comité économique et social européen et au Comité des régions concernant la mise en œuvre de la législation communautaire en matière de déchets, notamment de la directive 2006/12/CE relative aux déchets, la directive 91/689/CEE relative aux déchets dangereux, la directive 75/439/CEE concernant les huiles usagées, la directive 86/278/CEE relative aux boues d’épuration, la directive 94/62/CE relative aux emballages et aux déchets d’emballages, la directive 1999/31/CE concernant la mise en décharge des déchets et la directive 2002/96/CE relative aux déchets d’équipements électriques et électroniques pour la p ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52009DC0633 - EN - Report from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on implementation of the community waste legislation Directive 2006/12/EC on waste, Directive 91/689/EEC on hazardous waste, Directive 75/439/EEC on waste oils, Directive 86/278/EEC on sewage sludge, Directive 94/62/EC on packaging and packaging waste, Directive 1999/31/EC on the landfill of waste and Directive 2002/96/EC on waste elect ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52009DC0633 - EN - Rapport de la Commission au Conseil, au Parlement européen, Comité économique et social européen et au Comité des régions concernant la mise en œuvre de la législation communautaire en matière de déchets, notamment de la directive 2006/12/CE relative aux déchets, la directive 91/689/CEE relative aux déchets dangereux, la directive 75/439/CEE concernant les huiles usagées, la directive 86/278/CEE relative aux boues d’épuration, la directive 94/62/CE relative aux emballages et aux déchets d’emballages, la directive 1999/31/CE concernant la mise en décharge des déchets et la directive 2002/96/CE relative aux déchets d’équipements électriques et ...[+++]


Pavel Poc (SD), in writing. – (CS) Waste electrical and electronic equipment is the fastest growing source of waste.

Pavel Poc (SD) , par écrit – (CS) Les déchets d’équipements électriques et électroniques sont la source de déchets qui augmente le plus rapidement.


Indeed, the third pillar of the RMI focuses on reducing consumption of primary raw materials by increasing resource efficiency and promoting recycling. This builds on the extensive policies and legislations of the EU on waste management, including recycling, that are already in place, such as the Waste Framework Directive, the Waste Shipment Regulation and the range of directives dedicated to the management of specific waste streams such as waste electrical and electronic equipment.

En effet, le troisième pilier est axé sur la réduction de la consommation de matières premières primaires par une meilleure utilisation des ressources et la promotion du recyclage, sur la base des vastes politiques et législations de l’UE en matière de gestion des déchets, dont le recyclage, qui sont déjà en place, telles que la directive-cadre sur les déchets, le règlement sur les transferts de déchets et les diverses directives consacrées à la gestion des flux de déchets spécifiques, notamment les déchets d’équipements électriques et électroniques.


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In accordance with the objectives of Community policy on the environment, it is necessary to lay down minimum requirements in order to prevent or reduce as far as possible any adverse effects on the environment or on human health which are brought about as a result of the management of waste from the extractive industries, such as tailings (i.e. the waste solids or slurries that remain after the treatment of minerals by a number of techniques), waste rock and overburden (i.e. the material that extractive operations move during the process of accessing an ...[+++]

Conformément aux objectifs de la politique communautaire en matière d'environnement, il est nécessaire de fixer des prescriptions minimales afin de prévenir ou de réduire autant que possible les effets néfastes, sur l'environnement ou sur la santé des personnes, de la gestion des déchets provenant des industries extractives, tels que les résidus (c'est-à-dire les déchets solides ou boueux subsistant après le traitement des minéraux par divers procédés), les stériles et les morts-terrains (c'est-à-dire les roches déplacées pour atteind ...[+++]


It is necessary to define clearly Category A waste facilities used to service waste from the extractive industries, taking into account the likely effects of any pollution resulting from the operation of such a facility or from an accident in which waste escapes from such a facility.

Il est nécessaire de définir clairement les installations de gestion de déchets des industries extractives de catégorie A, en tenant compte des effets potentiels de la pollution due à leur exploitation ou à un accident entraînant le rejet de déchets.


I welcome this Council proposal and the European Parliament Report as an opportunity for legal clarity in the area of waste extraction but also as a logical way to combat the very large volumes of waste from the extractive industries.

- (EN) Je salue cette proposition du Conseil et le rapport du Parlement européen en tant qu’opportunité de clarifier la situation juridique dans le domaine de l’extraction de déchets, mais aussi en tant que méthode logique de lutte contre les très importants volumes de déchets provenant des industries extractives.


1. Subject to the provisions of paragraph 2, this Directive covers the management of waste from the extractive industries, hereinafter "extractive waste", that is to say, waste resulting from the prospecting, extraction, treatment and storage of mineral resources and the working of quarries, such as tailings (i.e. the solids that remain after the treatment of minerals by a number of techniques), waste rock and overburden (i.e. the material that extractive operations move during the process of accessing an ore or mineral body), and top ...[+++]

1. Sous réserve des dispositions du paragraphe 2, la présente directive s'applique à la gestion des déchets provenant de l'industrie extractive, ci-après dénommés "déchets de l'industrie extractive", c'est-à-dire des déchets résultant de la prospection, de l'extraction, du traitement et du stockage de ressources minérales, ainsi que de l'exploitation de carrières, tels que les résidus (c'est-à-dire les déchets solides issus de divers procédés de traitement des minéraux), les stériles et les morts-terrains (c'est-à-dire les roches déplacées pour atteindre le gisement de minerai ou de minéraux) et la couche arable (c'est-à-dire la couche s ...[+++]


(1) In accordance with the first subparagraph of Article 5(5) of Directive 2002/96/EC of the European Parliament and of the Council of 27 January 2003 on waste electrical and electronic equipment (WEEE)(1), Member States are to ensure that by 31 December 2006 at the latest a rate of separate collection of at least four kilograms on average per inhabitant per year of waste electrical and electronic equipment from private households is achieved.

(1) Conformément à l'article 5, paragraphe 5, premier alinéa, de la directive 2002/96/CE du Parlement européen et du Conseil du 27 janvier 2003 relative aux déchets d'équipements électriques et électroniques (DEEE)(1), les États membres doivent faire en sorte que, pour le 31 décembre 2006 au plus tard, un taux moyen annuel de collecte sélective des déchets d'équipements électriques et électroniques provenant des ménages d'au moins quatre kilogrammes par habitant soit atteint.


Future and recent legislative initiatives relating to packaging waste, end-of-life vehicles and waste electrical and electronic equipment are geared to particularly high recycling rates and separate collection of waste at source as a basis for processing. These directives are likely to produce better results with regard to the recycling of waste.

Les initiatives législatives futures et récentes concernant les déchets d'emballage, les véhicules hors d'usage et les déchets d'équipements électriques et électroniques sont orientées vers des pourcentages de recyclage particulièrement élevés et vers la collecte séparée de déchets à la source en tant que moyen d'utilisation des déchets. Cette directive devrait se traduire par une amélioration des résultats concernant le recyclage des déchets.




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'wastes from the electronic industry' ->

Date index: 2023-07-15
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