Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assumption
Assumption College
Assumption University
Assumption University of Windsor
Assumption of a false name
Assumption of duties
Assumption of identity
Assumption to office
Basic assumption
Beta interaction
CWA
Closed world assumption
Closed world hypothesis
Closed-world assumption
Core assumption
Essex College
Fundamental assumption
Main assumption
Mistake in assumptions mistake in assumptions
Point of assumption
Starting date
Taking over one's duties
Taking up duties
U of W
University of Windsor
Weak assumption
Weak force
Weak interaction
Weak nuclear force

Traduction de «weak assumption » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


core assumption [ basic assumption | fundamental assumption | main assumption ]

hypothèse principale [ hypothèse de base ]


weak nuclear force | weak force | weak interaction | beta interaction

interaction nucléaire faible | interaction faible | force nucléaire faible | force faible


University of Windsor [ U of W | Assumption University of Windsor | Assumption University | Assumption College | Essex College ]

University of Windsor [ U of W | Université de Windsor | Assumption University of Windsor | Assumption University | Assumption College | Essex College ]




mistake in assumptions mistake in assumptions

erreur quant aux présupposés


assumption of a false name | assumption of identity

usurpation d'état civil


A rare subtype of autosomal dominant Charcot-Marie-Tooth disease type 2 with characteristics of adolescent to adulthood-onset of symmetrical, slowly progressive distal muscle weakness and atrophy (with a predominant weakness of the distal lower limbs

maladie de Charcot-Marie-Tooth autosomique dominante type 2Q


assumption of duties | starting date | assumption to office | taking over one's duties | taking up duties

entrée en fonction | prise de fonction | prise de fonctions | entrée en fonctions


closed world assumption | CWA | closed-world assumption | closed world hypothesis

hypothèse du monde clos | HMC | hypothèse du monde fermé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Limited involvement of wider target groups or end users which affects impact and sustainability, lack of internal monitoring of changing needs and assumptions as well as lack of staff capacity building can be considered as examples of weaknesses.

On peut citer à cet égard l'engagement limité d'un groupe cible important ou des utilisateurs finaux, qui influe sur l'incidence et la viabilité des projets concernés, l'absence de suivi interne de l'évolution des besoins et des postulats de départ, ou encore le renforcement insuffisant des capacités du personnel.


It is in this spirit that I come before you, in the final stages of your deliberations, to point out in one key area of the bill, namely political financing, that unintended consequences may result due to some weakly-tested assumptions in critical parts of Bill C-2.

C'est dans cet esprit que je me présente devant vous, à l'étape finale de vos délibérations, pour traiter d'un aspect fondamental du projet de loi, je veux parler du financement politique. Des hypothèses mal testées relativement à des parties critiques du projet de loi C-2 pourraient en effet avoir des conséquences non intentionnelles.


I want to begin with the weakly-tested assumption that because large corporations and unions can improperly influence parties in elections with their substantial contributions all businesses, unions and associations should be banned from contributing.

Je commencerai par une de ces hypothèses peu testées, celle voulant que les grandes entreprises et les syndicats étant en mesure d'exercer une influence excessive sur les partis politiques parce qu'elles versent des contributions importantes lors des élections, il y aurait dès lors lieu d'interdire à toutes les entreprises, à tous les syndicats et à toutes les associations de faire des contributions politiques.


28. Reaffirms that all of the above points should be tackled by means of a clear-cut long-term common political resolve, making full use of the potential offered by the Lisbon Treaty, and that any common defence policy intended to move gradually towards common defence must serve to strengthen the EU’s ability to respond to crises and to provide for long-term peace-building, and above all enhance Europe’s strategic autonomy and capacity to act; calls for an extraordinary European Council meeting to be given over to European security and defence; renews its call for the drafting of a White Paper on European security and defence, to be set up in a process that includes all relevant EU stakeholders, and to be based on national defence and sec ...[+++]

28. réaffirme que, sur tous les aspects mentionnés plus haut, une volonté politique forte, commune et de longue durée doit intervenir, qui utilise pleinement les possibilités offertes par le traité de Lisbonne, et que la définition progressive d'une politique de défense commune capable de conduire à une défense commune doit être axée sur le renforcement de la capacité de l'UE à répondre aux crises et à assurer une consolidation de la paix à long terme, mais surtout sur l'assurance de l'autonomie stratégique de l'Europe et de sa capacité à agir; demande que soit organisé un Conseil européen extraordinaire sur la sécurité et la défense européennes; réitère sa demande de rédaction d'un livre blanc de la sécurité et de la défense européennes, ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Reaffirms that all of the above points should be tackled by means of a clear-cut long-term common political resolve, making full use of the potential offered by the Lisbon Treaty, and that any common defence policy intended to move gradually towards common defence must serve to strengthen the EU's ability to respond to crises and to provide for long-term peace-building, and above all enhance Europe's strategic autonomy and capacity to act; calls for an extraordinary European Council meeting to be given over to European security and defence; renews its call for the drafting of a White Paper on European security and defence, to be set up in a process that includes all relevant EU stakeholders, and to be based on national defence and sec ...[+++]

28. réaffirme que, sur tous les aspects mentionnés plus haut, une volonté politique forte, commune et de longue durée doit intervenir, qui utilise pleinement les possibilités offertes par le traité de Lisbonne, et que la définition progressive d'une politique de défense commune capable de conduire à une défense commune doit être axée sur le renforcement de la capacité de l'UE à répondre aux crises et à assurer une consolidation de la paix à long terme, mais surtout sur l'assurance de l'autonomie stratégique de l'Europe et de sa capacité à agir; demande que soit organisé un Conseil européen extraordinaire sur la sécurité et la défense européennes; réitère sa demande de rédaction d'un livre blanc de la sécurité et de la défense européennes, ...[+++]


28. Reaffirms that all of the above points should be tackled by means of a clear-cut long-term common political resolve, making full use of the potential offered by the Lisbon Treaty, and that any common defence policy intended to move gradually towards common defence must serve to strengthen the EU's ability to respond to crises and to provide for long-term peace-building, and above all enhance Europe's strategic autonomy and capacity to act; calls for an extraordinary European Council meeting to be given over to European security and defence; renews its call for the drafting of a White Paper on European security and defence, to be set up in a process that includes all relevant EU stakeholders, and to be based on national defence and sec ...[+++]

28. réaffirme que, sur tous les aspects mentionnés plus haut, une volonté politique forte, commune et de longue durée doit intervenir, qui utilise pleinement les possibilités offertes par le traité de Lisbonne, et que la définition progressive d'une politique de défense commune capable de conduire à une défense commune doit être axée sur le renforcement de la capacité de l'UE à répondre aux crises et à assurer une consolidation de la paix à long terme, mais surtout sur l'assurance de l'autonomie stratégique de l'Europe et de sa capacité à agir; demande que soit organisé un Conseil européen extraordinaire sur la sécurité et la défense européennes; réitère sa demande de rédaction d'un livre blanc de la sécurité et de la défense européennes, ...[+++]


However, the real argument and the real debate about studies of that nature hinge on the assumptions, and the assumptions of that study were profoundly weak.

Toutefois, le véritable argument et le véritable débat sur les études de cette nature se fondent sur des hypothèses, et les hypothèses de cette étude étaient indéniablement faibles.


To eliminate some of these weaknesses a turn-around on the burden of proof was discussed in 1996/1997: if the 3% deficit limit were exceeded it would be reasonable to assume that there was an excessive deficit, an assumption which could be disposed of only by means of the Treaty’s majority requirement.

Pour éliminer une partie de ces faiblesses, on discuta en 1996-1997 d’un renversement de la charge de la preuve: en cas de dépassement du plafond de 3 % fixé pour le déficit public, la présomption d’un déficit excessif devait être fondée et elle ne pouvait être levée qu’à la majorité prévue par le traité.


We are talking assumptions here (1245) Since the weak accountability facilitates privatization by stealth, Canadians will have to be diligent to ensure real accountability.

Il s'agit de suppositions en l'occurence (1245) Comme la faiblesse des mesures de reddition de comptes facilite les privatisations de manière subreptice, les Canadiens devront être sur leurs gardes s'il veulent que le processus de reddition de comptes soit une réalité.


Looking at the title, the wording, the associated explanation and rhetoric, it is clear this amendment has been based on the underlying assumption that adults of a certain age, as a group, are weak, vulnerable and, for some reason, that crimes against older adults require a greater legal disapprobation.

À en juger par le titre, la formulation, l'explication connexe et la rhétorique qui s'ensuit, il semble évident que cet amendement repose sur la présomption que les adultes d'un certain âge, en tant que groupe, sont faibles et vulnérables, et que pour une raison quelconque les crimes commis à l'endroit de personnes âgées nécessitent des sanctions juridiques plus sévères.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'weak assumption' ->

Date index: 2025-02-25
w