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Accommodate cargo in freight transport vehicle
Cost of shipment
Delivery free at destination
Dispatcher of freight
Ensure cargo weights do not overload freight vehicles
Freight dispatching officer
Freight dispatching operator
Freight rail transport
Freight rail transportation
Freight rate
Freight tariff rate
Freight transport
Freight transport dispatcher
NFTA
National Freight Traffic Association
National Freight Transportation Association
Position cargo in freight transport vehicle
Rail freight transport
Rail freight transportation
Transport of goods
Transport rate
Urban freight distribution
Urban freight transport

Vertaling van "where freight transport " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

loger des marchandises dans un véhicule de transport de fret


freight rail transportation [ freight rail transport | rail freight transport | rail freight transportation ]

transport ferroviaire de marchandises


ensure cargo weights do not overload freight vehicles | match weight and size of cargo to transport vehicles with appropriate capacity | adjust weight of cargo to capacity of freight transport vehicles | adjust weight of loads to capacity of freight transport vehicle

ajuster le poids du chargement à la capacité des véhicules de transport de fret


dispatcher of freight | freight dispatching officer | freight dispatching operator | freight transport dispatcher

dispatcheuse transport de marchandises | dispatcheur transport de marchandises | dispatcheur transport de marchandises/dispatcheuse transport de marchandises


urban freight distribution | urban freight transport

transport urbain de marchandises


The Impact of Freight Transportation Subsides Under the Maritime Freight Rates Act and the Atlantic Region Freight Assistance Act: Final Report

The impact of Freight Transportation Subsides Under the Maritime Freight Rates Act and the Atlantic Region Freight Assistance Act: Final Report


The EU's freight transport agenda : Boosting the efficiency, integration and sustainability of freight transport in Europe

Agenda de l'UE pour le transport de marchandises : renforcer l'efficacité, l'intégration et le caractère durable du transport de marchandises en Europe


National Freight Transportation Association [ NFTA | National Freight Traffic Association ]

National Freight Transportation Association [ NFTA | National Freight Traffic Association ]


freight transport | transport of goods

transport de marchandises


freight rate [ cost of shipment | delivery free at destination | freight tariff rate | transport rate ]

fret [ frais d'acheminement | frais de livraison | frais de transport | livraison rendu destination | tarif marchandise ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Activities will also support the development of the e-Freight vision of a paperless freight transport process, where electronic information flows, services and payments are linked to physical freight flows across transport modes.

Les activités porteront aussi sur le développement du fret électronique, qui suppose des procédures de transport "sans papier", où les flux d'informations, les services et les paiements électroniques sont associés aux flux physiques de marchandises dans tous les modes de transport.


To achieve these objectives, the present Communication examines whether and where the EU could offer added value to enhancing the development of freight transport logistics in Europe and the world.

En vue de la réalisation de ces objectifs, la présente communication examine la question de savoir si l’UE peut offrir une valeur ajoutée pour renforcer le développement de la logistique en matière de transport de marchandises en Europe et dans le monde, et à quel niveau.


Market uptake is slow and further RTD is needed to overcome issues linked to business cases and user acceptability.ICT research should also help to achieve transport across transport modes , in particular in the case of freight transport where increased capacity management has a direct impact on fuel consumption.

La pénétration sur le marché est lente et des activités de recherche supplémentaire sont nécessaires. Ces recherches permettront de surmonter les obstacles liés aux modèles économiques et à l’acceptation de ces technologies par les utilisateurs.La recherche dans le domaine des TIC devrait également contribuer à l’intégration de différents modes de transport , notamment dans le cas du transport de marchandises, où une meilleure gestion de la capacité a un impact direct sur la consommation de carburant.


(2) For the purposes of this Part, where in respect of a continuous freight movement several carriers supply freight transportation services in the course of the continuous freight movement, and the shipper or the consignee of the property is, under the contract of carriage for the continuous freight movement, required to pay a particular carrier that is one of those carriers a particular amount that is part or all of the consideration for the freight transportation servic ...[+++]

(2) Pour l’application de la présente partie, dans le cas où, plusieurs transporteurs fournissent des services de transport de marchandises dans le cadre d’un service continu de transport de marchandises et où l’expéditeur ou le consignataire d’un bien est tenu, conformément au contrat de factage visant le service continu, de payer à un de ces transporteurs un montant qui représente tout ou partie de la contrepartie des services de transport de marchandises fournis par l’ensemble des transporteurs, les présomptions suivantes s’appliquent :


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11. A supply of a freight transportation service made by a carrier of the property being transported to a second carrier of the property being transported, where the service is part of a continuous freight movement and the second carrier is neither the shipper nor the consignee of the property being transported.

11. La fourniture d’un service de transport de marchandises effectuée par le transporteur du bien transporté au profit d’un autre transporteur, si le service fait partie d’un service continu de transport de marchandises et si l’autre transporteur n’est ni l’expéditeur ni le consignataire du bien.


343 (1) Where one or more carriers make a supply of freight transportation services in respect of a continuous freight movement of tangible personal property and, before 1991, the shipper of the property transferred possession of the property to the first carrier engaged in the continuous freight movement, no tax is payable in respect of any consideration for the supply that is paid or becomes due before May 1991.

343 (1) Aucune taxe n’est payable relativement à la contrepartie, payée ou devenue due avant mai 1991, de la fourniture, effectuée par un ou plusieurs transporteurs, de services de transport de marchandises dans le cadre d’un service continu de transport de marchandises — bien meuble corporel — dont l’expéditeur a transféré la propriété, avant 1991, au premier transporteur chargé du service continu.


359 (1) Where one or more carriers make a supply in a participating province of freight transportation services in respect of a continuous freight movement of tangible personal property and, before the implementation date for that province, the shipper of the property transfers possession of the property to the first carrier engaged in the continuous freight movement, no tax is payable under subsection 165(2) in respect of any consideration for the sup ...[+++]

359 (1) Dans le cas d’une fourniture, effectuée par un ou plusieurs transporteurs dans une province participante, de services de transport de marchandises dans le cadre d’un service continu de transport de marchandises — biens meubles corporels — dont l’expéditeur a transféré la possession, avant la date de mise en oeuvre applicable à la province, au premier transporteur chargé du service continu, la taxe prévue au paragraphe 165(2) n’est pas payable relativement à la contrepartie de la fourniture qui est payée ou devient due avant le jour qui suit de quatre mois cette date.


10. A supply of a particular freight transportation service from a place in Canada to another place in Canada that is part of a continuous freight movement from an origin outside Canada to a destination in Canada, where the supplier of the service maintains documentary evidence satisfactory to the Minister that the service is part of a continuous freight movement from an origin outside Canada to a destination in Canada.

10. La fourniture d’un service de transport de marchandises d’un endroit au Canada à un autre endroit au Canada, qui fait partie d’un service continu de transport de marchandises d’un point d’origine à l’étranger à une destination au Canada, si le fournisseur du service possède des preuves documentaires, satisfaisantes au ministre, que le service fait partie d’un service continu de transport de marchandises d’un point d’origine à l’étranger à une destination au Canada.


Activities will also support the development of the e-Freight vision of a paperless freight transport process, where electronic information flows, services and payments are linked to physical freight flows across transport modes.

Les activités porteront aussi sur le développement du fret électronique, qui suppose des procédures de transport "sans papier", où les flux d'informations, les services et les paiements électroniques sont associés aux flux physiques de marchandises dans tous les modes de transport.


1. Since 1975, combined transport policy (transport operations where the main part of the journey is by rail, inland waterway or sea) has encouraged a modal shift from road freight transport to rail, inland waterway and, more recently, short sea shipping.

Depuis 1975, la politique du transport combiné (transport dont les parcours principaux s'effectuent par rail, par voie navigable ou par mer) encourage le transfert du fret routier vers le rail, la navigation intérieure et, plus récemment, la navigation maritime à courte distance.


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