Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Arrange student accommodation
Arranging student accommodation
As appropriate
As far as may be necessary
Cardiovascular involvement NEC+
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Coordinate student accommodation
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Financial aid to students
Financial assistance to students
If appropriate
If necessary
If need be
In so far as necessary
Jealousy
Myocarditis+
Nominate student ambassador
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Recruit student ambassador
Recruiting student ambassador
Recruits student ambassador
Should the need arise
Student aid
Student expert
Student finance
Student grants and loans
Student model module
Student modeler
Student modelling component
Student modelling module
Student module
Student support
Where appropriate
Where necessary
Where relevant

Traduction de «where students » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


financial aid to students | financial assistance to students | student aid | student finance | student grants and loans | student support

allocation étudiante | allocation sociale d'études unifiée


arrange student accommodation | arranging student accommodation | arrange student accommodation | coordinate student accommodation

organiser l'hébergement d'étudiants


nominate student ambassador | recruits student ambassador | recruit student ambassador | recruiting student ambassador

recruter des représentants des étudiants


create an environment where performers can work to develop their potential | encourage performers to develop their potential in their surroundings | create a work environment where performers can develop their potential | create a work environment where performers' potential may be developed

créer un environnement de travail dans lequel les artistes peuvent développer leur potentiel


Each Member State shall determine the sanctions to be imposed where the provisions of this Regulation are infringed. Such sanctions shall be effective, proportionate and dissuasive. Pending the adoption, where necessary, of any legislation to this end, the sanctions to be imposed where the provisions of this Regulation are infringed shall be those determined by the Member States in order to give effect to Article ... of Regulation ...

Chaque État membre détermine les sanctions applicables en cas de violation du présent règlement. Ces sanctions doivent être effectives, proportionnées et dissuasives. Dans l'attente de l'adoption des dispositions législatives qui pourraient s'avérer nécessaires à cette fin, les sanctions à imposer en cas de violation du présent règlement seront celles arrêtées par les États membres pour donner effet à l'article ... du règlement ...


as appropriate | as far as may be necessary | if appropriate | if necessary | if need be | in so far as necessary | should the need arise | where appropriate | where necessary | where relevant

ainsi qu'il convient | au besoin | en tant que de besoin | éventuellement | le cas échéant | lorsque cela est nécessaire | lorsqu'il y a lieu | selon le cas | selon les besoins | si nécessaire | s'il y a lieu


student model module [ student modelling module | student modelling component | student modeler | student module | student expert ]

module de diagnostic cognitif


American trypanosomiasis NOS Chagas' disease (chronic) (with):NOS | cardiovascular involvement NEC+ (I98.1*) | myocarditis+ (I41.2*) | Trypanosomiasis NOS, in places where Chagas' disease is prevalent

Maladie de Chagas (chronique) (avec):SAI | atteinte cardio-vasculaire NCA+ (I98.1*) | myocardite+ (I41.2*) | Trypanosomiase:SAI, en des lieux où la maladie de Chagas est répandue | américaine SAI


Sleeping sickness NOS Trypanosomiasis NOS, in places where African trypanosomiasis is prevalent

Maladie du sommeil SAI Trypanosomiase SAI, en des lieux où la trypanosomiase africaine est répandue
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
At the other end of the scale, there are 9 countries where students (not including international students from outside the EU/EEA) are not charged fees.

À l’autre extrémité, neuf pays ne perçoivent pas de droits d’inscription (sauf dans le cas des étudiants étrangers domiciliés en dehors de l’UE/l’EEE).


She accepts that where students reside prior to pursuing higher education may have some influence on where they study, and that the residence requirement prevents students from using MNSF to study where they reside, since students residing outside the Netherlands are precluded from applying for MNSF.

Elle reconnaît que le lieu où un étudiant réside avant d’entamer des études d’enseignement supérieur peut déterminer dans une certaine mesure celui où ces études seront suivies et que la condition de résidence permet d’éviter que des étudiants se servent du financement portable pour étudier dans le pays où ils résident, étant entendu que les étudiants résidant hors des Pays-Bas ne peuvent pas demander le bénéfice de ce financement.


19. Asks the EU institutions, Member States and regional authorities to encourage one-year female entrepreneurship or apprenticeship programmes and exchanges at universities around Europe, where students conduct development projects based on real business concepts with the objective to already start a viable and profitable company during the years of education; considers furthermore that alumni and student association activities should form an integral part of this process to instil confidence and a ‘role model’ mentality in students; asks the Commission to encourage the exchange of best practices in this field;

19. demande aux institutions de l'Union, aux États membres et aux autorités régionales d'encourager les programmes d'entrepreneuriat ou d'apprentissage féminin et d'échange d'une année à l'université à travers l'Europe, permettant aux étudiants de mener des projets de développement fondés sur des concepts d'entreprise réels, l'objectif étant de démarrer une entreprise viable et rentable dès les années d'enseignement; estime, en outre, que les activités des associations d'anciens et d'étudiants devraient faire partie intégrante de ce processus visant à donner confiance aux étudiants et à leur procurer des modèles à suivre; invite la Com ...[+++]


19. Asks the EU institutions, Member States and regional authorities to encourage one-year female entrepreneurship or apprenticeship programmes and exchanges at universities around Europe, where students conduct development projects based on real business concepts with the objective to already start a viable and profitable company during the years of education; considers furthermore that alumni and student association activities should form an integral part of this process to instil confidence and a ‘role model’ mentality in students; asks the Commission to encourage the exchange of best practices in this field;

19. demande aux institutions de l'Union, aux États membres et aux autorités régionales d'encourager les programmes d'entrepreneuriat ou d'apprentissage féminin et d'échange d'une année à l'université à travers l'Europe, permettant aux étudiants de mener des projets de développement fondés sur des concepts d'entreprise réels, l'objectif étant de démarrer une entreprise viable et rentable dès les années d'enseignement; estime, en outre, que les activités des associations d'anciens et d'étudiants devraient faire partie intégrante de ce processus visant à donner confiance aux étudiants et à leur procurer des modèles à suivre; invite la Com ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
If, therefore, you wish to pursue the Bologna process, we first need to take a step back and call into question all of the curricula which are linked to the Bologna process. The response can be seen on the streets of university cities throughout Europe, where students are protesting not against the idea of a European education, but against the deterioration in higher education ostensibly in the name of a European idea.

Donc, si vous voulez poursuivre le processus de Bologne, il faut d’abord revenir en arrière et remettre en question tous les curriculums qui eux sont liés au processus de Bologne et la réponse à cela, vous la voyez dans les rues des villes universitaires de toute l’Europe, où les étudiants protestent non contre une idée d’un enseignement européen, mais contre une dégradation de l’enseignement supérieur au nom prétendu d’une idée européenne.


16. Calls on the Commission, the Member States and regional and local authorities to promote volunteering through education at all levels, creating opportunities for voluntary activity at an early stage in the education system so that it is seen as normal contribution to community life and to continue to promote such activity as students grow older, to facilitate "services learning" where students work with voluntary or community groups in partnership as part of their diploma or degree course, to encourage links between the voluntary sector and the education sector at all levels and to promote volunteering and recognise learning in volun ...[+++]

16. invite la Commission, les États membres et les autorités régionales et locales, à encourager le bénévolat au travers de l'éducation à tous les niveaux, en offrant la possibilité d'exercer une activité bénévole à un stade précoce du système éducatif, de telle sorte que le bénévolat soit considéré comme une contribution à la vie de la communauté; les encourage à promouvoir de telles activités à mesure que les étudiants avancent en âge afin de favoriser l'apprentissage du sens du service, en faisant travailler les étudiants avec des groupes de bénévoles ou des membres d'une communauté, au travers d'un partenariat qui fasse partie intég ...[+++]


16. Calls on the Commission, the Member States and regional and local authorities to promote volunteering through education at all levels, creating opportunities for voluntary activity at an early stage in the education system so that it is seen as normal contribution to community life and to continue to promote such activity as students grow older, to facilitate "services learning" where students work with voluntary or community groups in partnership as part of their diploma or degree course, to encourage links between the voluntary sector and the education sector at all levels and to promote volunteering and recognize learning in volun ...[+++]

16. invite la Commission, les États membres et les autorités régionales et locales, à encourager le bénévolat au travers de l'éducation à tous les niveaux, en offrant la possibilité d'exercer une activité bénévole à un stade précoce du système éducatif, de telle sorte que le bénévolat soit considéré comme une contribution à la vie de la Communauté; les encourage à promouvoir de telles activités à mesure que les étudiants avancent en âge, notamment pendant la période d'enseignement, afin de favoriser l'apprentissage du sens du service, en faisant travailler les étudiants avec des groupes de bénévoles ou des membres d'une communauté, au t ...[+++]


To have places where students can continue their education past three o'clock until their parents pick them up an hour or an hour and a half later, places where students can be immersed in the French language, is critically important.

Pour les étudiants, il est donc essentiel de pouvoir poursuivre leur étude du français après 15 heures de l'après-midi en fréquentant ce genre de lieu, pendant une heure ou une heure et demie à la fin des classes, en attendant que leurs parents viennent les chercher, où ils baignent dans un environnement francophone.


This is a very dismal state of affairs. It illustrates very graphically the crisis facing post-secondary education where student are graduating into poverty and where more and more students are declaring bankruptcy.

C'est une situation des plus graves qui illustre clairement la crise qui assaille le secteur de l'éducation postsecondaire au Canada et qui accule de plus en plus de diplômés à la faillite et à la pauvreté.


This is moving us in a direction where students and education are treated as commodities, where students are nothing more than consumers.

Cela signifie que, très bientôt, les étudiants et l'éducation seront considérés comme des biens, les étudiants ne seront rien de plus que des consommateurs.


w