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CCLOW
Canadian Congress for Learning Opportunities for Women
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Equal rights of men and women
Equality
Equality between men and women
Feminism
GII
Gender differences
Gender disparities
Gender disparity
Gender equality
Gender equality index
Gender equity
Gender inequality
Gender inequality index
HOW
Handicapped Organized Women
Implicit learning
LH
Learning How
Learning by discovery
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Nondeclarative learning
Parity
Position of women
Reflexive learning
Situation of women
Unconscious learning
Unsupervised learning
Women' s organizations
Women's movement
Women's organisation
Women's position

Traduction de «women to learn » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canadian Congress for Learning Opportunities for Women [ CCLOW | Canadian Committee for Learning Opportunities for Women ]

Congrès canadien pour la promotion des études chez la femme


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


women's movement [ feminism | women's organisation | feminism(s) | Women' s organizations(ECLAS) ]

mouvement de femmes [ féminisme | organisation féminine ]


A rare non-hereditary condition characterised by gastrointestinal stromal tumours (GIST), pulmonary chondromas and extraadrenal paragangliomas. Less than 100 cases have been reported worldwide. The disease primarily affects young women (mean age of o

triade de Carney


position of women [ situation of women | women's position ]

condition féminine [ condition de la femme | situation de la femme ]


gender equality [ equality between men and women | equal rights of men and women | gender disparity | gender equality index | gender equity | gender inequality | gender inequality index | GII | gender disparities | gender inequality | [http ...]

égalité homme-femme [ égalité des sexes | égalité entre les femmes et les hommes | IEG | IIG | indice d'égalité de genre | indice d'inégalité de genre | inégalité entre les genres | inégalité entre les hommes et les femmes | inégalité entre les sexes | inégalité hommes-femmes ]


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


Learning How [ LH | Handicapped Organized Women | HOW ]

Learning How [ LH | Handicapped Organized Women | HOW ]


Expert Group Meeting on Vocational Training and Life-long Learning of Women

Réunion du Groupe d'experts sur la formation professionnelle et l'apprentissage permanent des femmes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Promote women’s access to, and participation in, all levels of the labour market and help close pay gaps and support women’s financial independence; Promote women entrepreneurs and women’s participation in science and technology, in particular in decision-making positions; Combat gender stereotypes in career selection and the professions, and promote lifelong learning; and Reconcile work and family life and offer support for childcare facilities and carers of dependents. Support the integration into ...[+++]

promouvoir l’accès et la participation des femmes à tous les niveaux du marché du travail, réduire les écarts de rémunération et favoriser l’indépendance financière des femmes; encourager l’entrepreneuriat féminin et la présence des femmes dans le domaine des sciences et des technologies, en particulier à des postes à responsabilités; lutter contre les stéréotypes sexués dans le choix des carrières et dans les professions et promouvoir l’apprentissage tout au long de la vie; permettre de concilier travail et vie de famille, apporter un soutien aux structures d’accueil des enfants et aux services d’aide aux personnes dépendantes; favo ...[+++]


I will talk about what we learned, briefly, having worked with four communities: Aboriginal women in Regina, immigrant women in Peel, elderly women in Gatineau, and handicapped women in Montreal.

Je vais vous dire quelques mots des leçons que nous avons tirées de notre expérience avec ces quatre groupes : des femmes autochtones de Regina, des immigrantes de Peel, des femmes âgées de Gatineau, et des femmes handicapées de Montréal.


6. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible ...[+++]

6. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non en vue de la promotion et de la réalisation de l’égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d’enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières en dehors de leurs études, comme par exemple s’occuper de jeunes enfants ou de parents âgés; souligne la nécessité pour les universités d’offrir aux étudiantes ...[+++]


35. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible ...[+++]

35. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non si l'on veut promouvoir et réaliser l'égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d'enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières supplémentaires en dehors de leurs études, comme s'occuper de jeunes enfants ou de parents âgés, par exemple; souligne la nécessité pour les universités d'offrir aux pare ...[+++]


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2001/074: Amendment to the UK Mental Health Act based on evidence from the project co-ordinator concerning the issue of consent for women with learning disabilities, derived from the experience gained in this project.

2001/074: amendement à la loi du Royaume-Uni sur la santé mentale fondé sur des observations probantes présentées par le coordinateur du projet sur la question du consentement pour les femmes connaissant des difficultés d’apprentissage, à la lumière de l’expérience acquise grâce à ce projet.


An active lifelong learning policy needs to be designed with women's needs in mind, which means involving women, improving their skills, widening their professional choices, removing glass ceilings, ensuring there is a balance between men and women in the sciences and new technologies and abolishing gender-based divisions of the job market.

Une politique active de l'éducation et de la formation tout au long de la vie doit être élaborée en gardant à l'esprit les besoins des femmes, ce qui nécessite d'impliquer les femmes, d'améliorer leurs compétences, d'élargir leurs possibilités professionnelles, de supprimer les plafonds de verre, d'assurer un équilibre entre les femmes et les hommes dans le domaine des sciences et des nouvelles technologies et d'éliminer les ségrég ...[+++]


As the draftsperson of the opinion of the Committee on Women's Rights and Equal Opportunities, I should like to point out that the only way of achieving a European policy on lifelong learning is to take serious account of the new order created by the mass, dynamic entry of women on to the job market.

En tant que rapporteur pour avis de la commission des droits de la femme et de l'égalité des chances, je tiens à signaler que la seule manière de parvenir à une politique européenne sur la formation et l'éducation tout au long de la vie passe par la prise en considération sérieuse du nouvel ordre issu de l'entrée massive et dynamique des femmes sur le marché du travail.


L. whereas, despite the improvement in women's level of education and professional qualifications, considerable inequalities can still be observed between men and women in the employment market and in access to lifelong learning, with the result that women proportionally will increasingly end up in lower paid and lower skilled jobs in order to reach the 60% employment participation level,

L. considérant qu'en dépit de l'amélioration du niveau d'éducation et des qualités professionnelles des femmes, de grandes inégalités subsistent entre les sexes, que ce soit sur le marché du travail ou dans l'accès à la formation tout au long de la vie, de sorte que, proportionnellement, de plus en plus de femmes finiront par occuper des emplois moins payés et moins qualifiés pour atteindre le taux de participation à l'emploi de 60 %,


to promote the new possibilities for education and training within lifelong learning, such as e-learning and learning at work, taking into consideration the needs and priorities of women, as well as the importance of increased efforts in areas such as transparency, validation and recognition of non-formal and informal learning and certification of skills for boosting mobility;

€? à promouvoir les nouvelles possibilités d'enseignement et de formation dans le cadre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, comme l'apprentissage en ligne et la formation sur le lieu de travail, en tenant compte des besoins et des priorités des femmes, ainsi qu'à insister sur la nécessité de redoubler d'efforts dans des domaines tels que la transparence, la validation et la reconnaissance de l'éducation non formelle et informelle et la certification des compétences en vue d'accroître la mobilité;


As a Canadian citizen, I must say that I am troubled by what this bill implies for women, and even more troubled to learn that this bill will keep hundreds of women with children in prison, women who must return to their communities to receive treatment, because often, they have drug or alcohol problems.

En tant que citoyenne canadienne, je dois vous dire que je suis gênée de la situation faite aux femmes, et encore plus gênée de savoir qu'avec cette loi vous allez maintenir en prison des centaines de femmes qui ont des enfants, et qui doivent revenir dans leur communauté pour recevoir les traitements parce que très souvent, ces femmes vivent avec un problème de consommation.


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