Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ALS
Accreditation of learning outcomes
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Company training
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Feeble-mindedness mild mental subnormality
In-company training
In-house training
In-service training
Intraplant training
Job training
Learning for life
Learning in the work-place
On-the-job learning
On-the-job training
Onsite learning
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
The Collegium of Work and Learning
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning
WBL
Work-based learning
Working and learning situation
Workplace learning
Workplace-based learning

Traduction de «work and learn » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Learning for life: overcoming the separation of work and learning [ Learning for life ]

Apprendre : un défi pour la vie : proposition pour combler le fossé entre le travail et la formation [ Apprendre : un défi pour la vie ]


work-based learning [ workplace learning | on-the-job learning | onsite learning ]

apprentissage en milieu de travail [ apprentissage sur le lieu de travail | apprentissage en cours d'emploi ]


work-based learning | workplace learning | workplace-based learning | WBL [Abbr.]

formation par le travail


working and learning situation [ ALS ]

situation de travail et d'apprentissage [ STA ]


work-based learning

programme de formation en entreprise


The Collegium of Work and Learning

The Collegium of Work and Learning


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


company training | in-company training | in-house training | in-service training | intraplant training | job training | learning in the work-place | on-the-job learning | on-the-job training

formation sur le lieu de travail | formation sur le tas


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Work-based learning, project-oriented learning and learning organised as 'study circles' are particularly useful approaches.

L'éducation et la formation au travail, l'apprentissage axé sur des projets et l'apprentissage dans le cadre de "cercles d'étude" constituent des approches particulièrement intéressantes.


While there are no one-size-fits-all approaches to any of these areas, the renewed EU agenda stresses the importance of focusing consistently on what students will learn (the learning outcomes that will be achieved), drawing as much as possible on real-world situations and problems, encouraging critical assessment and thinking in individual and group work and embedding work-based learning and mobility opportunities into curricula.

S'il n'existe aucune approche universelle pour ces différents domaines, la nouvelle stratégie de l'UE souligne l'importance qu'il y a à toujours mettre l'accent sur ce que les étudiants apprendront (les résultats de l'apprentissage qui seront obtenus), en s'inspirant, dans toute la mesure du possible, de situations et de problèmes réels, en encourageant l'évaluation et la réflexion critiques dans un cadre individuel et au sein de groupes de travail et en intégrant dans le programme de cours la formation par le travail et les possibilités de mobilité.


It is also important to highlight the synergies between formal, non-formal and learning and the benefits of working at all levels in a coherent way, for example through inter-generational learning, peer-to-peer learning, family learning, work-based learning, on-line learning, museum learning, learning through the arts and sports, and learning outdoors.

Il importe également de mettre en exergue les synergies entre enseignement formel, non formel et informel et les avantages d'un travail cohérent à tous les niveaux, par exemple par l'apprentissage intergénérationnel, l'apprentissage par les pairs, l'éducation familiale, la formation professionnelle, la formation par les arts ou les sports, l'enseignement hors établissement.


8. Highlights the importance of reviving and promoting VET and increasing its attractiveness to young people so that it is not perceived as being inferior to other types of education; stresses the need to introduce or to further develop dual VET systems or elements of VET and work-based learning at all levels of education, in order to facilitate the acquisition of knowledge, insight, core employability and job-specific skills and competences; stresses, moreover, the need to ensure quality control and guidance by public institutions ...[+++]

8. insiste sur l'importance de promouvoir et de valoriser l'EFP et de rendre cette filière plus attrayante pour les jeunes afin qu'elle ne soit pas perçue comme inférieure aux autres filières d'enseignement; insiste sur la nécessité d'introduire ou de développer davantage des systèmes d'EFP en alternance ou des composantes d'EFP ainsi que la formation par le travail à tous les niveaux d'enseignement afin de faciliter l'acquisition des connaissances, des notions, des compétences fondamentales nécessaires à l'employabilité ainsi que d'aptitudes et de compétences professionnelles spécifiques; insiste, en outre, sur la nécessité de veiller à ce que les institutions publiques contrôlent la qualité du contenu général, des objectifs d'apprentiss ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
knowledge alliances between, in particular, higher education institutions and the world of work aimed at promoting creativity, innovation, work-based learning and entrepreneurship by offering relevant learning opportunities, including developing new curricula and pedagogical approaches.

d'alliances de la connaissance entre, en particulier, des établissements d'enseignement supérieur et le monde du travail, visant à promouvoir la créativité, l'innovation, l'éducation et la formation fondées sur l'expérience en milieu professionnel et l'esprit d'entreprise en offrant des possibilités d'apprentissage intéressantes, y compris par le développement de nouveaux cursus et de nouvelles méthodes pédagogiques.


36. Calls on the Member States to implement swiftly the European Youth Guarantee, work-based learning, apprenticeships and dual learning models which are easily accessible and career-oriented, to offer appropriate working conditions which have a strong learning component and are associated with a qualification process, and to work with regions in ensuring that the Youth Employment Initiative (YEI) will be truly complementary and additional to existing regional and national actions to combat youth unemployment; recalls that these type ...[+++]

36. demande aux États membres de mettre rapidement en œuvre l'initiative Garantie européenne pour la jeunesse, des formations en situation de travail, des programmes d'apprentissage et des formations en alternance qui soient facilement accessibles et axées sur la carrière, afin d'offrir des conditions de travail adéquates qui soient assorties d'une forte composante d'apprentissage et soient associées au processus de qualification, et de collaborer avec les régions pour faire en sorte que l'initiative pour l'emploi des jeunes vienne réellement compléter les actions régionales et nationales existantes en matière de lutte contre le chômage ...[+++]


36. Calls on the Member States to implement swiftly the European Youth Guarantee, work-based learning, apprenticeships and dual learning models which are easily accessible and career-oriented, to offer appropriate working conditions which have a strong learning component and are associated with a qualification process, and to work with regions in ensuring that the Youth Employment Initiative (YEI) will be truly complementary and additional to existing regional and national actions to combat youth unemployment; recalls that these type ...[+++]

36. demande aux États membres de mettre rapidement en œuvre l'initiative Garantie européenne pour la jeunesse, des formations en situation de travail, des programmes d'apprentissage et des formations en alternance qui soient facilement accessibles et axées sur la carrière, afin d'offrir des conditions de travail adéquates qui soient assorties d'une forte composante d'apprentissage et soient associées au processus de qualification, et de collaborer avec les régions pour faire en sorte que l'initiative pour l'emploi des jeunes vienne réellement compléter les actions régionales et nationales existantes en matière de lutte contre le chômage ...[+++]


10. Calls on the Member States, in the light of the urgent social problems facing the EU and with the crisis hitting young people particularly hard, to promote exchanges of best practices in order to reduce the youth unemployment rate and address the needs of those in transition , especially in relation to social security, to provide Youth Guarantee, quality and paid traineeships (not substituting permanent jobs), work-based learning, apprenticeships and dual learning models which are easily accessible and career-oriented, offer appropriate working conditions, have a strong learning component and are associated with a qualification process, and which are critical in the transition from education to employment; also recommends that Member S ...[+++]

10. appelle les États membres, compte-tenu de la situation d'urgence sociale dans l'Union et alors que la crise affecte particulièrement les jeunes, à promouvoir les échanges de bonnes pratiques pour réduire le taux de chômage des jeunes et répondre aux besoins des jeunes qui se trouvent en période de transition, notamment en matière de sécurité sociale, à proposer une garantie pour la jeunesse, à fournir des stages de qualité et rémunérés (qui ne se substituent pas à des emplois permanents), des formations en situation de travail, des programmes d'apprentissage et des formations en alternance qui soient facilement accessibles et axés sur la carrière et soient assortis de conditions de travail adéquates, d'une forte composante d'apprentissa ...[+++]


informal learning means learning resulting from daily activities related to work, family or leisure and is not organised or structured in terms of objectives, time or learning support; it may be unintentional from the learner's perspective; examples of learning outcomes acquired through informal learning are skills acquired through life and work experiences, project management skills or ICT skills acquired at work, languages learned and intercultural skills acquired during a stay in another country, ICT skills acquired outside work, skills acquired through volunteering, cultural activities, sports, youth work and through activities at home (e.g. taking care of a child).

apprentissage informel, un apprentissage découlant des activités de la vie quotidienne liées au travail, à la famille ou aux loisirs et il n'est ni organisé ni structuré en termes d'objectifs, de temps ou de ressources, il peut posséder un caractère non intentionnel de la part de l'apprenant; les acquis de l'apprentissage informel peuvent être des aptitudes acquises par des expériences personnelles et professionnelles, des compétences en gestion de projets ou en informatique acquises au travail, des langues apprises et des aptitudes interculturelles acquises durant un séjour à l'étranger, des compétences informatiques acquises en dehors du travail, des aptitudes acquises dans le cadre d'activités bénévoles, culturelles ou sportives, par le ...[+++]


The accompanying flagship initiatives ‘Youth on the Move’ and the ‘Agenda for new skills and jobs’ emphasise the need for more flexible learning pathways that can improve entry into and progression in the labour market, facilitate transitions between the phases of work and learning and promote the validation of non-formal and informal learning.

Les initiatives phares «Jeunesse en mouvement» et «Une stratégie pour des compétences nouvelles et des emplois» qui y sont liées soulignent la nécessité de filières d'éducation plus souples qui puissent améliorer l'entrée puis la progression sur le marché du travail, faciliter la transition entre les phases de travail et d'apprentissage et promouvoir la validation de l'apprentissage non formel et informel.


w