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Ability to work
Capacity for work
Cessation of work
Disruption of employment
Employability
Employment hours
Employment of a seasonal nature
Employment readiness
Employment-family conflict
Fitness for employment
Fitness for work
Job readiness
Job suitability
Level of employment
Seasonal employment
Seasonal job
Seasonal work
Stoppage of work
Work coefficient of an employee
Work coefficient of an employer
Work coefficient of an officer
Work readiness
Work stoppage
Work-family conflict
Work-time percentage
Working coefficient

Traduction de «work coefficient an employer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
work coefficient of an officer | work coefficient of an employer

coefficient d'occupation d'un agent


employability [ job readiness | capacity for work | ability to work | fitness for work | fitness for employment | work readiness | employment readiness | job suitability ]

employabilité [ aptitude au travail | aptitude à l'emploi ]


work coefficient of an employee | work coefficient of an officer

coefficient d'occupation d'un agent


work coefficient of an employee | work coefficient of an officer

coefficient d'occupation d'un agent


capacity for work | fitness for work | fitness for employment | ability to work | employment readiness | job readiness | work readiness | job suitability

aptitude au travail | aptitude à l'emploi | puissance de travail


seasonal employment [ seasonal work | seasonal job | employment of a seasonal nature ]

travail saisonnier [ emploi saisonnier ]


work-family conflict [ employment-family conflict ]

conflit travail-famille [ conflit emploi-famille ]


work stoppage | stoppage of work | disruption of employment | cessation of work

arrêt de travail | cessation de travail


level of employment | work-time percentage | employment hours

taux d'occupation | taux d'activité | degré d'occupation | degré d'activité


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Promote flexibility combined with employment security and reduce labour market segmentation through: the adaptation of employment legislation, reviewing where necessary the level of flexibility provided by permanent and non-permanent contracts; better anticipation and positive management of change, including economic restructuring, notably changes linked to trade opening, so as to minimise their social costs and facilitate adaptation; support for transitions in occupational status, including training, self-employment, business creation and geographic mobility; the promotion and dissemination of innovative and adaptable ...[+++]

Favoriser la flexibilité en la conciliant avec la sécurité de l'emploi et réduire la segmentation du marché du travail au moyen des actions suivantes: adapter la législation relative à l'emploi, réexaminer si nécessaire le niveau de flexibilité offert par les contrats permanents et non permanents; mieux anticiper et gérer positivement les changements, dont les restructurations économiques, notamment les changements liés à l'ouverture des marchés, afin de minimiser leur c ...[+++]


|| Increase the share of productive employment and decent work within total employment in line with the pillars of the decent work agenda Could include wage employment, informal employment, child labour, forced labour and core labour standards || Increase the coverage of social protection floors and gradual implementation of higher standards of social guarantees Could include support for the unemployed, families with children, the poor, social security and pensions, as well as disaster risk management instruments || Protecting the rig ...[+++]

|| Augmenter la part de l’emploi productif et du travail décent dans l’emploi total, conformément aux piliers de l’agenda pour le travail décent Pourrait inclure l’emploi salarié, l’emploi informel, le travail des enfants, le travail forcé et les normes fondamentales du travail || Étendre la couverture des socles de protection sociale et renforcer la mise en œuvre progressive de normes supérieures en matière de garanties sociales Pourrait inclure les aides aux chômeurs, aux familles avec enfants, aux pauvres, la sécurité sociale et le ...[+++]


limit the length of probationary periods to 6 months, unless longer is objectively justified; right to work for other employers, with a ban on exclusivity clauses and restrictions on incompatibility clauses; right to predictability of work: workers with variable working schedules determined by the employer (i.e. on-demand work) should know in advance when they can be requested to work; Possibility to request a more stable form of employment and to receive a justified written reply (within 1 month; for SME's within 3 months and orally for repeated requests) right to cost-free mandatory trainin ...[+++]

Limitation de la période d'essai à 6 mois, à moins qu'une durée plus longue ne soit objectivement justifiée. Droit de travailler pour d'autres employeurs, avec interdiction des clauses d'exclusivité et restriction du recours aux clauses d'incompatibilité. Droit à la prévisibilité du travail: les travailleurs ayant un horaire de travail variable déterminé par l'employeur (c'est-à-dire un travail à la demande) devraient savoir à l'avance quand ils sont susceptibles d'être appelés à travailler. Possibilité de demander une forme d'emploi plus stable et de recevoir une réponse motivée par écrit (dans ...[+++]


1. Member States may, by law or by collective agreements, provide for more specific rules to ensure the protection of the rights and freedoms in respect of the processing of employees' personal data in the employment context, in particular for the purposes of the recruitment, the performance of the contract of employment, including discharge of obligations laid down by law or by collective agreements, management, planning and organisation of work, equality and diversity in the workplace, health and safety at work, protection of employer's or customer's pro ...[+++]

1. Les États membres peuvent prévoir, par la loi ou au moyen de conventions collectives, des règles plus spécifiques pour assurer la protection des droits et libertés en ce qui concerne le traitement des données à caractère personnel des employés dans le cadre des relations de travail, aux fins, notamment, du recrutement, de l'exécution du contrat de travail, y compris le respect des obligations fixées par la loi ou par des conventions collectives, de la gestion, de la planification et de l'organisation du travail, de l'égalité et de la diversité sur le lieu de travail, de la santé et de la sécurité au travail, de la protection des biens appart ...[+++]


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137. Notwithstanding sections 135 and 136, if an employer controls more than one work place referred to in section 135 or 136 or the size or nature of the operations of the employer or those of the work place precludes the effective functioning of a single work place committee or health and safety representative, as the case may be, for those work places, the employer shall, subject to the approval or in accordance with the direction of a health and safety officer, establis ...[+++]

137. S’il exerce une entière autorité sur plusieurs lieux de travail ou si la taille ou la nature de son exploitation ou du lieu de travail sont telles qu’un seul comité local ou un seul représentant, selon le cas, ne peut suffire à la tâche, l’employeur, avec l’approbation d’un agent de santé et de sécurité ou sur ses instructions, constitue un comité local ou nomme un représentant, en conformité avec les articles 135 ou 136, selon le cas, pour les lieux de travail visés par l’approbation ou les instructions.


137. Despite sections 135 and 136, if an employer controls more than one work place or the size or nature of the operations of the employer or those of the work place precludes the effective functioning of a single work place committee or health and safety representative, as the case may be, for those work places, the employer shall, subject to the approval or in accordance with the direction of the Minister, establish or appoint in accordance with section 135 or 136, as the case may be, a work place committee or health and safety rep ...[+++]

137. S’il exerce une entière autorité sur plusieurs lieux de travail ou si la taille ou la nature de son exploitation ou du lieu de travail sont telles qu’un seul comité local ou un seul représentant, selon le cas, ne peut suffire à la tâche, l’employeur, avec l’approbation du ministre ou sur ses instructions, constitue un comité local ou nomme un représentant, en conformité avec les articles 135 ou 136, selon le cas, pour les lieux de travail visés par l’approbation ou les instructions.


Council resolution on transforming undeclared work into regular employment [Official Journal C 260 of 29.10.2003] This resolution aims to strengthen employment guideline 9 (2003-2005), which was included in guideline 20 (2005-2008) on the transformation of undeclared work into regular employment in the framework of the European Employment Strategy (EES).

Cette résolution vise à renforcer la ligne directrice pour l'emploi n° 9 (2003-2005) reprise dans la ligne directrice n° 20 (2005-2008) concernant la transformation du travail non déclaré en emploi régulier dans le cadre de la stratégie européenne pour l'emploi (SEE).


This approximation concerns first and foremost the organization and flexibility of working hours, in particular by establishing a maximum working week. It also concerns all forms of employment other than employment of indefinite duration, in particular fixed-duration employment, seasonal employment, part-time employment, temporary work via an employment business, nightwork and shiftwork.

Ce rapprochement concerne tout d'abord l'aménagement et la fléxibiilité du temps de travail notamment en fixant une durée maximale de travail par semaine et en visant d'autres formes de travail que le travail à durée indéterminée, par exemple le travail à durée déterminée, le travail à temps partiel, le travail intérimaire, le travail de nuit et le travail posté, etc.


This will be brought about by an upward approximation of those conditions and will concern the organization and flexibility of working hours, in particular by establishing a maximum working week and aiming at forms of employment other than employment of indefinite duration, for example fixed-duration employment, part-time work, temporary work via an employment business, weekend work, night work, shift work, etc.

Ce processus s'obtiendra par un rapprochement dans le progrès de ces conditions, et concernera l'aménagement et la fléxibiilité du temps de travail notamment en fixant une durée maximale de travail et en visant d'autres formes de travail que le travail à durée indéterminée, par exemple le travail à durée déterminée, le travail à temps partiel, le travail intérimaire, le travail de week-end, le travail de nuit et le travail posté, etc.


RECONCILIATION OF FAMILY AND WORKING LIFE - BURDEN OF PROOF - PART-TIME WORKING, FIXED-TERM EMPLOYMENT AND TEMPORARY WORK The Commissioner Mr FLYNN reported to the Council on progress in implementing the Agreement on Social Policy with reference to the proposals for Directives on: - the reconciliation of family and working life; - burden of proof; - part-time working, fixed-term employment and temporary work.

CONCILIATION DE LA VIE FAMILIALE ET PROFESSIONNELLE - CHARGE DE LA PREUVE - TRAVAIL A TEMPS PARTIEL, A DUREE DETERMINEE ET TEMPORAIRE Le Commissaire FLYNN a exposé au Conseil l'état de l'application de l'Accord sur la politique sociale en ce qui concerne les propositions de directives relatives à : - la conciliation de la vie familiale et professionnelle, - la charge de la preuve, et - le travail à temps partiel, à durée déterminée et temporaire.




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'work coefficient an employer' ->

Date index: 2023-01-15
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