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Full throttle
WOT
Wide open throttle

Vertaling van "wot " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
wide open throttle | WOT | full throttle

papillon en position pleins gaz
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
k = (a wot ref – a wot (i+1))/(a wot (i) – a wot (i+1))

k = [awot ref – awot (i + 1)]/[awot (i) – awot (i + 1)]


a wot ref = a urban = 0,63 * log10 (PMR) – 0,09 for PMR The partial power factor kP (see point 4.1.3.1) is used for the weighted combination of the test results of the acceleration test and the constant speed test for vehicles of category M1 and N1.

awot ref = aurban = 0,63 * log10 (PMR) – 0,09 pour PMR Le facteur de puissance partielle kP (voir point 4.1.3.1) sert à combiner par pondération les résultats de l'essai d'accélération et de l'essai à vitesse stabilisée des véhicules des catégories M1 et N1.


k = (a wot ref - a wot (i+1) ) / (a wot (i) - a wot (i+1) )

k = (a wot ref – a wot (i + 1) ) / (a wot (i) – a wot (i + 1) )


a wot ref = 1.59 * log10 (PMR) -1.41 for PMR ≥ 25

a wot ref = 1,59 * log10 (PMR) -1,41 pour PMR≥ 25


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In cases other than a single gear test, a wot ref shall be used instead of a wot test (see point 4.1.3.1).

Si l'essai n'est pas effectué sur un seul rapport, il faut utiliser awot ref en lieu et place de awot test (voir point 4.1.3.1).


The achieved acceleration a wot test shall then be used for the calculation of the partial power factor kp (see point 4.1.2.1.3) instead awot ref.

L'accélération awot test obtenue est ensuite utilisée pour le calcul du facteur de puissance partielle kP (voir point 4.1.2.1.3) en lieu et place de awot ref.


Where the vehicle has different modes leading to valid accelerations, the vehicle manufacturer shall prove to the satisfaction of the technical service, that the vehicle is tested in the mode which achieves an acceleration closest to a wot ref.

Si le véhicule peut fonctionner en différents modes conduisant à des accélérations valables, le constructeur démontre, à la satisfaction du service technique, que le véhicule est essayé selon un mode permettant d'obtenir une accélération aussi proche que possible de awot ref.


The weighting ratio in relation to the reference acceleration awot ref is calculated by: k = (a wot ref - a wot (i+1)) / (a wot (i) - a wot (i+1))

La pondération par rapport à l'accélération de référence awot ref se calcule au moyen de la formule suivante: k = (a wot ref - a wot (i+1)) / (a wot (i) - a wot (i+1))


Where the vehicle has different modes leading to valid accelerations, the vehicle manufacturer shall prove to the satisfaction of the technical service, that the vehicle is tested in the mode which achieves an acceleration closest to a wot ref .

Si le véhicule peut fonctionner en différents modes conduisant à des accélérations valables, le constructeur automobile doit prouver, à la satisfaction du service technique, que le véhicule est essayé selon un mode permettant d’obtenir une accélération aussi proche que possible de awot ref .


In cases other than a single gear test, a wot ref has to be used instead of a awot test (see point 3.1.3.1.).

Si l’essai n’est pas effectué sur un seul rapport, il convient d’utiliser awot ref en lieu et place de awot test (voir point 3.1.3.1).




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Date index: 2022-03-04
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