Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Access road
Accession to the Community
Accession to the European Union
Act of accession
Animal-drawn vehicle driver
Application for accession
Complete road testing
Consequence of accession
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Country road
EU accession
Farm road
Farm track
Forest road
Haul road
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Local access road
Local development road
Local road
Manage operations in road haulage
Mule track
Perform road haulage coordination activities
Perform road testing
Performing a road test
Provide aid in road collisions
Request for accession
Rescue in road accidents
Road
Road connection
Road network
Roads
Rural road
Rural road system
Service road
Undertake road testing

Traduction de «Access road » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




local access road | local development road

buurtontsluitingsweg | lokale toegangsweg


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]


accession to the European Union [ accession to the Community | act of accession | application for accession | consequence of accession | EU accession | request for accession ]

toetreding tot de Europese Unie [ EG-toetreding | gevolg van de toetreding | kandidaatland | kandidaat-lidstaat | toetredingsaanvraag | toetreding tot de Gemeenschap | verzoek tot toetreding ]


performing a road test | undertake road testing | complete road testing | perform road testing

rijtesten uitvoeren | testen op de weg uitvoeren


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

wegvervoeractiviteiten coördineren


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

hulp verlenen bij verkeersongevallen


Animal-drawn vehicle driver (road)

bestuurder van door dier getrokken voertuig op openbare weg
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
19. Calls on the Commission to develop standards to ensure general harmonisation and coherence in the regulation of parking and vehicle access to urban areas, the categorisation of vehicles, the different classes of emissions, road signs, disability-friendly transport systems and technical standards in intelligent transport systems, and to boost the impetus for pedestrian zones and the protection of historical areas and generally improve the environment and public mobility; points out that the keystone of the SUMPs is quality of life, a corollary of which is the emphasis on freeing cities from traffic congestion and planning parking facilities to ensure freedom of movement for pedestrians and the attractiveness of city centres; asks the C ...[+++]

19. roept de Commissie op aan normen te gaan werken met het oog op een algemene harmonisering en samenhang in de regels voor het parkeren en de toegang van voertuigen in stedelijke gebieden, de categorie-indeling van voertuigen, de verschillende uitstootklassen, , de verkeerstekens en -borden, en de technische normen voor intelligente vervoersystemen, en een aanzet te geven voor voetgangerszones en de bescherming van historische gebieden en, in het algemeen, verbetering van het milieu en de mobiliteit van het publiek; brengt in herinnering dat het fundament van de plannen voor duurzame stedelijke mobiliteit wordt gevormd door levenskwaliteit, en dat dit met zich meebrengt dat steden moeten worden bevrijd van verkeersopstoppingen en dat er ...[+++]


Defining Wallonia’s “infrastructure network”: the main arteries of this network – selected on the basis of objective criteria – consist of all motorways and their access roads, which belong to the trans-European network (roads assigned an “E number”), and strategic regional roads for interregional transport.

de vaststelling van het 'structurerend netwerk' in Wallonië. De verkeersaders van dit netwerk – die zijn geselecteerd op basis van objectieve criteria – zijn alle autosnelwegen en de toegangswegen daarvan die tot het trans-Europese netwerk behoren (wegen met een 'E'-nummer) en regionale wegen die van strategisch belang zijn voor de intraregionale mobiliteit.


57. Reiterates its call for the Commission to give a more political orientation to the pre-accession road map for the Western Balkans by focusing on the incentive aspect and on the specific needs of each of the countries in question, while emphasising the prospect of accession for countries pursuing reforms and fulfilling the Copenhagen criteria, including cooperation with the ICTY and regional cooperation; stresses that the EU must also fulfil the Copenhagen criterion relating to its own absorption capacity;

57. herhaalt zijn verzoek aan de Commissie om een meer politiek getinte lading te geven aan het routeboek voor pretoetreding van de westelijke Balkan, en hierbij het accent te leggen op stimuleringsbeleid en specifieke behoeften van de afzonderlijke landen, met de boodschap dat de landen die vooruitgang boeken op de weg van hervorming en inachtneming van de criteria van Kopenhagen - m.i.v. samenwerking met het Joegoslavië-tribunaal en regionale samenwerking - het vooruitzicht zal worden geboden op toetreding; wijst er nadrukkelijk op dat de EU met betrekking tot de eigen opnamecapaciteit eveneens moet voldoen aan het criterium van Kopen ...[+++]


53. Reiterates its call for the Commission to give a more political orientation to the pre‑accession road map for the Western Balkans by focusing on the incentive aspect and on the specific needs of each of the countries in question, while emphasising the prospect of accession for countries pursuing reforms and fulfilling the Copenhagen criteria, including cooperation with the ICTY; stresses that the EU must also fulfil the Copenhagen criterion relating to its own absorption capacity;

53. herhaalt zijn verzoek aan de Commissie om een meer politiek getinte lading te geven aan het routeboek voor pretoetreding van de westelijke Balkan, en hierbij het accent te leggen op stimuleringsbeleid en specifieke behoeften van de afzonderlijke landen, met de boodschap dat de landen die vooruitgang boeken op de weg van hervorming en inachtneming van de criteria van Kopenhagen - m.i.v. samenwerking met het Joegoslavië-tribunaal en regionale samenwerking - het vooruitzicht zal worden geboden op toetreding; wijst er nadrukkelijk op dat de EU met betrekking tot de eigen opnamecapaciteit eveneens moet voldoen aan het criterium van Kopen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
57. Reiterates its call for the Commission to give a more political orientation to the pre-accession road map for the Western Balkans by focusing on the incentive aspect and on the specific needs of each of the countries in question, while emphasising the prospect of accession for countries pursuing reforms and fulfilling the Copenhagen criteria, including cooperation with the ICTY and regional cooperation; stresses that the EU must also fulfil the Copenhagen criterion relating to its own absorption capacity;

57. herhaalt zijn verzoek aan de Commissie om een meer politiek getinte lading te geven aan het routeplan voor pretoetreding van de westelijke Balkan, en hierbij het accent te leggen op de stimulansen en specifieke behoeften van de afzonderlijke landen, met de boodschap dat de landen die vooruitgang boeken wat betreft hervormingen en inachtneming van de criteria van Kopenhagen m.i.v. samenwerking met het Joegoslavië-tribunaal en regionale samenwerking, het vooruitzicht zal worden geboden op toetreding; wijst er nadrukkelijk op dat de EU eveneens moet voldoen aan het criterium van Kopenhagen met betrekking tot de eigen opnamecapaciteit;


Worse still, the mountainous nature of the region, as well as the devastated infrastructure and the lack of access roads, cause further delays in aid distribution.

Daarnaast worden de distributieproblemen nog eens versterkt door het bergachtige karakter van de regio, de verwoeste infrastructuur en het gebrek aan toegangswegen.


4. Development of the transport network linked to the economic activities: ERDF (30.560 MECU) cofinances two measures: . covering road links under the control of the central authorities (the Manoteras junction on the M-30, the by-pass of Torrejón de Ardoz on the N- II, and the hard-shoulders of the Rivas-Vaciamadrid section of the N-III) and regional and local control (eg access road to the Rosales de Móstoles industrial estate); . modernisation of rail infrastructure belonging to both the Ministry of Transport and Public Works (eg electrical substations at Alcorcón, Fuenlabrada, Getafe, Leganés y Torrejón de Ardoz) and RENFE (eg re-rou ...[+++]

4. Ontwikkeling van het vervoersnetwerk in samenhang met de economische activiteiten: Het EFRO (30,560 miljoen ecu) draagt bij in de financiering van twee maatregelen: * de aanleg van verbindingswegen onder zeggenschap van de centrale autoriteiten (de aansluiting van Manoteras op de M-30, de ringweg van Torrejón de Ardoz naar de N-II en de verharde bermen van het weggedeelte van de N-III bij Rivas-Vaciamadrid; * modernisering van de spoorweginfrastructuur, behorend onder zowel het Ministerie van Vervoer en Openbare Werken (bijvoorbeeld elektrische tussenstations in Alcorcón, Fuenlabrada, Getafe, Leganés y Torrejón de Ardoz) en RENFE (bi ...[+++]


The KONVER programme has the following general objectives: - improvements to the environment and refurbishment of military premises and sites seriously altered by military activity, cleaning up and converting closed- down military buildings and their environment, modernization of these buildings for the installation of small and medium-sized businesses, landscaping, small-scale work to improve the amenity value of these built-up areas and construction of access roads to sites with new activities; - promotion of alternative economic activities, the accent being put on the creation and development of small businesses; - renovation and mo ...[+++]

In het algemeen komen voor het communautaire initiatief KONVER onder meer de volgende maatregelen in aanmerking : - maatregelen ten behoeve van de ecologische sanering van militaire terreinen en zones waar het milieu ernstige schade heeft opgelopen ten gevolge van militaire activiteiten, het opruimen en renoveren van niet meer gebruikte militaire gebouwen en omliggende terreinen, modernisering van dergelijke gebouwen ten behoeve van het MKB, landschapsarchitectuur, kleine werkzaamheden ter verbetering van het uiterlijk van de bebouwde omgeving en aanleg van toegangswegen naar de nieuwe bedrijventerreinen; - bevordering van andere economische bedrijvigheid met een accent op de opr ...[+++]


Among the projects covered may be noted: construction of the Mediterranean motorway and, to link Andalusia with Portugal, of the Huelva-Portugal expressway; extension of the N-630 (Ruta de la Plata) for access to Seville from the north; by-passes for Huelva and Cordoba and access roads to the ports of Santa Maria and Algeciras; railway line electrification (Utrera-Bobadilla-Granada, Linares-Moreda and Granada-Moreda); improvement of the Seville, Cadiz and Malaga suburban networks; enlargement of the dock at Navio and extension of the breakwater at Algeciras; work at the ports of Tarifa, La Linea de la Concepcion, Bahia de Cadiz, Hu ...[+++]

Zo worden o.a. de volgende projecten in aanmerking genomen : aanleg van de autoweg aan de Middellandse Zee en de verbinding tussen Andalusië en Portugal door de aanleg van de snelweg Huelva - Portugal; doortrekken van de N-630 (ruta della Plata) tot Sevilla via het Noorden; aanleg van de verkeerswegen rond Huelva en Cordoba en de toegangswegen naar de havens van Santa Maria en Algeciras; elektrificatie van de spoorbaanvakken tussen Utrera-Bobadilla-Granada, Linares-Moreda en Granada-Moreda; verbetering van de verbindingen met de voorsteden van Sevilla, Cadiz en Malaga; verbreding van de Navio-kade en verlenging van het havenhoofd va ...[+++]


-Along the 24.2km section between Atalaia and Abrantes (ECU 33.9 million), there will be 23 engineering structures, nine crossings for agricultural vehicles, and five access roads.

Zij zullen worden verlengd tot de grensstad Caia. - 24,2 km tussen Atalaya en Abrantes (33,9 miljoen ecu). Dit project omvat 23 kunstwerken, negen landbouwovergangen en vijf aansluitingen.


w