Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertise an event
Advertise cultural venue events
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising malpractice
Association advertising
Buyer - advertising space
Collective advertising
Cooperative advertising
Deceptive advertising
False advertising
GM stacked event
Gene stacked event
Group advertising
Joint advertising
Junk e-mail
Market an event
Misleading advertising
Promote cultural venue events
Promote event
Promote venues with cultural events
Promoting an event
Request advertising for an event
Request publicity for an event
Single GM event
Single transformation event
Single-trait event
Solicit event publicity
Solicit publicity for an event
Spam
Stacked event
Stacked transformation event
Subliminal advertising
Transformation event
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising
Work with cultural venue to promote events

Traduction de «Advertise an event » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
market an event | promoting an event | advertise an event | promote event

evenementen promoten


request advertising for an event | request publicity for an event | solicit event publicity | solicit publicity for an event

zorgen voor publiciteit voor evenementen


promote venues with cultural events | work with cultural venue to promote events | advertise cultural venue events | promote cultural venue events

evenementen op culturele ontmoetingsplaatsen promoten


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

reclame [ advertentie | commerciële reclame | publiciteit | reclameactie | reclamecampagne ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

misleidende reclame [ ongeoorloofde reclame | sluikreclame ]


association advertising | collective advertising | cooperative advertising | group advertising | joint advertising

collectieve reclame


gene stacked event | GM stacked event | stacked event | stacked transformation event

met meerdere transformatiestappen


single GM event | single transformation event | single-trait event | transformation event

(genetische) modificatie | transformatiestap


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

ongevraagde elektronische reclame [ junkmail | ongevraagde elektronische communicatie | ongevraagde reclamemail | spam ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
43. Points to the need to provide a reliable alternative to illegal gambling services; emphasises the need for pragmatic solutions with regard to advertising for, and sponsoring of, sports events by online gambling operators; is of the opinion that common advertising standards should be adopted which provide sufficient protection for vulnerable consumers, but at the same time make sponsorship of international events possible;

43. wijst op de noodzaak van een betrouwbaar alternatief voor illegale gokdiensten; benadrukt de noodzaak van pragmatische oplossingen ten aanzien van reclame voor en sponsoring van sportevenementen door aanbieders van onlinegokdiensten; is van mening dat gemeenschappelijke reclamenormen moeten worden vastgesteld die kwetsbare consumenten voldoende beschermen, maar tegelijkertijd sponsoring van internationale evenementen mogelijk maken;


48. Points to the need to provide a reliable alternative to illegal gambling services; emphasises the need for pragmatic solutions with regard to advertising for, and sponsoring of, sports events by online gambling operators; is of the opinion that common advertising standards should be adopted which provide sufficient protection for vulnerable consumers, but at the same time make sponsorship of international events possible;

48. wijst op de noodzaak van een betrouwbaar alternatief voor illegale gokdiensten; benadrukt de noodzaak van pragmatische oplossingen ten aanzien van reclame voor en sponsoring van sportevenementen door aanbieders van onlinegokdiensten; is van mening dat gemeenschappelijke reclamenormen moeten worden vastgesteld die kwetsbare consumenten voldoende beschermen, maar tegelijkertijd sponsoring van internationale evenementen mogelijk maken;


printed matter, catalogues, prospectuses, price lists, advertising posters, calendars, whether or not illustrated, unframed photographs and other articles supplied free of charge in order to advertise goods displayed at a trade fair or similar event.

drukwerk, catalogi, prospectussen, prijscouranten, aanplakbiljetten, al dan niet geïllustreerde kalenders, niet-ingelijste foto’s en andere voorwerpen die gratis worden verstrekt teneinde te worden gebruikt voor reclamedoeleinden voor goederen, die op tentoonstellingen en dergelijke worden tentoongesteld.


The Television without Frontiers Directive creates the conditions for the free movement of television broadcasts within the EU. It includes basic common requirements concerning jurisdiction, advertising, major events, the promotion of European works, the protection of minors and public order, and the right of reply.

De richtlijn "televisie zonder grenzen" schept de voorwaarden voor het vrije verkeer van televisieprogramma's binnen de EU. Dit omvat gemeenschappelijke basisvereisten op het gebied van rechtspraak, adverteren, grote evenementen, de promotie van Europese producten, de bescherming van minderjarigen en de openbare orde, en het recht op antwoord.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This includes a Committee for monitoring the management of packaging and packaging waste (CAGERE); ad hoc groups; conferences, seminars and events; strategic plans; radio advertisements and various press, radio and TV events; a telephone help line; distribution of information material; a mobile educational exhibition for schools and public events and awareness-raising sessions at schools, supermarkets etc.; information of businesses; websites.

Deze bestonden uit een Comité voor het toezicht op het beheer van verpakking en verpakkingsafval (CAGERE), groepen ad hoc, conferenties, seminars en manifestaties, strategische plannen, radiospots en verschillende pers-, radio- en tv-activiteiten, een telefonische hulplijn, distributie van informatiemateriaal, een mobiele onderwijstentoonstelling voor scholen en openbare manifestaties en bewustmakingssessies op scholen, in supermarkten etc., informatie aan bedrijven, websites.


Other forms of advertising, such as indirect advertising, as well as the sponsorship of events or activities without cross-border effects, fall outside the scope of this Directive.

Andere vormen van reclame, zoals indirecte reclame en sponsoring van evenementen of activiteiten zonder grensoverschrijdend effect, vallen buiten deze richtlijn.


Article 2 differs from Article 2 of Directive 98/43 in that the definition of "advertising" no longer refers to "advertising which, whilst not specifically mentioning the tobacco product, tries to circumvent the advertising ban by using brand names, trade marks, emblems or other distinctive features of tobacco products"; "sponsorship" is widened to cover public or private contributions to any event, activity or individual"; "tobacco sales outlet" is no longer defined; and there is a definition of "information society services" by r ...[+++]

Artikel 2 verschilt in zoverre van artikel 2 van richtlijn 98/43 dat de definitie van "reclame" niet langer betrekking heeft op "reclame die, zonder het tabaksproduct rechtstreeks te noemen, het reclameverbod tracht te omzeilen door gebruik te maken van een naam, merk, symbool of enig ander onderscheidend teken van een tabaksproduct"; het begrip "sponsoring" wordt verruimd tot "iedere vorm van openbare of particuliere bijdrage aan evenementen, activiteiten of personen die de aanprijzing van een tabaksproduct tot doel dan wel rechtstreeks of onrechtstreeks tot gevolg heeft"; de term "tabaksverkooppunt" wordt niet langer gedefinieerd, te ...[+++]


3. Notwithstanding the prohibition laid down in paragraph 1, in exceptional cases and for duly justified reasons, Member States may continue to authorise the existing sponsorship of international events or activities in respect of which agreements are already in place at the date of entry into force of this Directive for a period ending no later than 1 October 2006, provided that: the sums devoted to such sponsorship decrease over the transitional period, and that voluntary restraint measures are introduced in order to reduce the visi ...[+++]

2 bis. Ondanks het verbod overeenkomstig lid 1 kunnen de lidstaten in uitzonderlijke gevallen en om naar behoren gerechtvaardigde redenen de bestaande sponsoring van internationale evenementen of activiteiten waarvoor reeds overeenkomsten bestaan op het moment van inwerkingtreding van deze richtlijn, nog gedurende een overgangsperiode die op uiterlijk 1 oktober 2006 eindigt, blijven toestaan, mits de daaraan bestede bedragen gedurende die overgangsperiode afnemen en er vrijwillige maatregelen tot terughoudendheid worden ingevoerd om de zichtbaarheid van reclame bij zulke evenementen of activiteiten te verminderen.


(8a) Sponsorship of international events or activities in respect of which agreements are already in place at the date of entry into force of this Directive may continue to be authorised by Member States for a transitional period ending no later than 1 October 2006, provided that the sums devoted thereto decrease over the transitional period and that voluntary restraint measures are introduced in order to reduce the visibility of advertising at the events or ac ...[+++]

(8 bis) Sponsoring van internationale evenementen of activiteiten waarvoor reeds overeenkomsten bestaan op het moment van inwerkingtreding van deze richtlijn kunnen door de lidstaten nog gedurende een overgangsperiode die op uiterlijk 1 oktober 2006 eindigt, worden toegestaan, mits de daaraan bestede bedragen gedurende die overgangsperiode afnemen en er vrijwillige maatregelen tot terughoudendheid worden ingevoerd om de zichtbaarheid van reclame bij zulke evenementen of activiteiten te verminderen.


(d) printed matter, catalogues, prospectuses, price lists, advertising posters, calendars, whether or not illustrated, unframed photographs and other articles supplied free of charge in order to advertise goods manufactured outside the customs territory of the Community and displayed at a trade fair or similar event.

d ) drukwerk , catalogi , prospectussen , prijscouranten , aanplakbiljetten , al dan niet geïllustreerde kalenders , niet-ingelijste foto's en andere voorwerpen die gratis worden verstrekt ten einde te worden gebruikt voor reclamedoeleinden voor buiten het douanegebied van de Gemeenschap vervaardigde goederen , die op tentoonstellingen en dergelijke worden tentoongesteld .


w