Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Achieve advertising measures for the vehicles
Administer advertisement samples
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising cost
Advertising costs
Advertising expenses
Advertising malpractice
Cost clerk
Deceptive advertising
Ensure advertising furniture maintenance
Ensure maintenance of the advertising furniture
Ensuring maintenance of the advertising furniture
Execute advertising measure for vehicles
Execute advertising measures for a vehicle
Execute advertising measures for the vehicles
False advertising
Furnish advertisement samples
Junk e-mail
Keep up advertising furniture
Misleading advertising
Professional expenditure
Professional expenses
Promotion expenses
Provide advertisement samples
Publicity costs
Spam
Subliminal advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Traduction de «Advertising costs » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advertising costs | professional expenditure | professional expenses | publicity costs

arbeidskosten | verwervingskosten




advertising cost | advertising expenses | promotion expenses

publiciteitskosten | reclamekosten


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

reclame [ advertentie | commerciële reclame | publiciteit | reclameactie | reclamecampagne ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

misleidende reclame [ ongeoorloofde reclame | sluikreclame ]


ensure advertising furniture maintenance | keep up advertising furniture | ensure maintenance of the advertising furniture | ensuring maintenance of the advertising furniture

onderhoud van reclamepanelen garanderen | onderhoud van reclamepanelen uitvoeren | zorgen voor onderhoud van reclamepanelen


execute advertising measure for vehicles | execute advertising measures for a vehicle | achieve advertising measures for the vehicles | execute advertising measures for the vehicles

promotieacties voor voertuigen uitvoeren | reclameacties voor voertuigen uitvoeren


administer advertisement samples | furnish advertisement samples | provide advertisement samples | provide advertisement samples

reclamestalen aanbieden


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

ongevraagde elektronische reclame [ junkmail | ongevraagde elektronische communicatie | ongevraagde reclamemail | spam ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
45. Expresses concern at the effects of the provision of the Fourth Amendment banning political advertising in the commercial media since, although the stated aim of this provision is to reduce political campaign costs and create equal opportunities for the parties, it jeopardises the provision of balanced information; takes note that the Hungarian Government is in consultation with the European Commission on the issue of the rules on political advertising; takes note that restrictions also exist in other European countries; takes ...[+++]

45. spreekt zijn bezorgdheid uit over de gevolgen van de bepaling van de vierde wijziging inzake het verbod op politieke reclame in de commerciële media, aanzien het officiële doel van deze bepaling weliswaar is om de kosten van de politieke campagnes te verlagen en gelijke kansen voor de partijen te creëren, maar de bepaling in feite een bedreiging vormt voor een evenwichtige informatievoorziening; neemt kennis van het overleg dat de Hongaarse regering met de Europese Commissie voert over de regels inzake politieke reclame; wijst erop dat ook andere Europese landen beperkingen op dit gebied kennen; wijst op het advies van de Commissi ...[+++]


44. Expresses concern at the effects of the provision of the Fourth Amendment banning political advertising in the commercial media since, although the stated aim of this provision is to reduce political campaign costs and create equal opportunities for the parties, it jeopardises the provision of balanced information; takes note that the Hungarian Government is in consultation with the European Commission on the issue of the rules on political advertising; takes note that restrictions also exist in other European countries; takes ...[+++]

44. spreekt zijn bezorgdheid uit over de gevolgen van de bepaling van de vierde wijziging inzake het verbod op politieke reclame in de commerciële media, aanzien het officiële doel van deze bepaling weliswaar is om de kosten van de politieke campagnes te verlagen en gelijke kansen voor de partijen te creëren, maar de bepaling in feite een bedreiging vormt voor een evenwichtige informatievoorziening; neemt kennis van het overleg dat de Hongaarse regering met de Europese Commissie voert over de regels inzake politieke reclame; wijst erop dat ook andere Europese landen beperkingen op dit gebied kennen; wijst op het advies van de Commissi ...[+++]


146. Calls for a detailed report from the Commission on the total cost of advertising for EU enlargement (spots in cinemas, on television, the internet and other media), a breakdown of costs by the individual media and the countries in which the spots appeared, and detailed information on the implementing companies, from production to broadcasting; also expects a report on all other advertising activities of the Commission concerned with enlargement, together with a correspondingly detailed report and breakdown of costs;

146. verzoekt om een gedetailleerd verslag van de Commissie over de totale kosten van de publiciteit voor de uitbreiding van de EU (publiciteit via bioscopen, televisie, internet en andere media), een uitsplitsing van de kosten per individueel medium en de landen waar deze publiciteit is vertoond, alsmede gedetailleerde informatie over de uitvoerende bedrijven, van productie tot uitzending; verwacht tevens een verslag over alle andere publiciteitsactiviteiten van de Commissie met betrekking tot de uitbreiding, met een gedetailleerd verslag en een uitgesplitst overzicht van de kosten;


Missing information in consumer credit advertising: advertising on 258 (46% of websites checked) did not include all the standard information required by the Consumer Credit Directive, e.g. i) the annual percentage rate of charge (APR), which is essential to compare offers, ii) information on whether charges on obligatory ancillary services (e.g. insurance) were included in the total cost, or iii) on the duration of the credit agreement;

Ontbrekende informatie in reclame voor consumentenkrediet: Op 258 (46% van de gecontroleerde) websites bevatte de reclame niet alle door de richtlijn consumentenkrediet vereiste standaardinformatie, d.w.z. i) het jaarlijks kostenpercentage (JKP), wat absoluut noodzakelijk is om offertes te vergelijken, ii) informatie over de vraag of kosten voor bijkomende diensten (bijv. verzekering) in de totale kosten inbegrepen waren, of iii) de looptijd van de kredietovereenkomst;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Those costs – an amount estimated by the Commission at €300 million, a figure which was not disputed – comprised, first, France Télévisions’ public service costs in 2008 which the fall in advertising revenue for that year left unfinanced and, second, the costs of additional programmes brought about, in 2008, by the forthcoming abolition of televised advertising on France Télévisions.

Deze kosten, door de Commissie begroot op 300 miljoen EUR – zonder te zijn tegengesproken –, bestonden in de eerste plaats uit de kosten van de openbare dienst in 2008 die door de verlaging van de reclame-inkomsten in dat jaar zonder financiering waren gebleven en in de tweede plaats uit de aanvullende programmeringskosten die in 2008 waren veroorzaakt door de aankomende afschaffing van televisiereclame op France Télévisions.


188. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of “greenwashing” and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

188. beschouwt reclame en productinformatie als een belangrijk instrument om de consument duidelijk te maken wat de milieukosten van een consumptieproduct zijn en het consumptiegedrag te veranderen; waarschuwt echter voor "greenwashing", en verzoekt de Commissie en de lidstaten om, in overleg met de Europese industriefederaties, een reclame- en etiketteringscodex voor de eigen branche uit te werken, waarin misleidende reclame en valse verklaringen over de gevolgen van producten voor het milieu worden veroordeeld, en om zich te houden aan de bestaande Europese voorschriften inzake reclame en etikettering;


198. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of "greenwashing" and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

198. beschouwt reclame en productinformatie als een belangrijk instrument om de consument duidelijk te maken wat de milieukosten van een consumptieproduct zijn en het consumptiegedrag te veranderen; waarschuwt echter voor "greenwashing", en verzoekt de Commissie en de lidstaten om, in overleg met de Europese industriefederaties, een reclame- en etiketteringscodex voor de eigen branche uit te werken, waarin misleidende reclame en valse verklaringen over de gevolgen van producten voor het milieu worden veroordeeld, en om zich te houden aan de bestaande Europese voorschriften inzake reclame en etikettering;


including in an advertisement a direct exhortation to children to buy advertised products or to persuade their parents or other adults to buy advertised products for them; claiming that a product has been approved, endorsed or authorised by a public or private body when it has not; falsely stating that the product will only be available for a very limited time, or that it will only be available on particular terms for a very limited time, in order to elicit an immediate decision and deprive consumers of sufficient opportunity or time to make an informed choice; promoting a product similar to a product made by a particular manufacturer ...[+++]

in reclame kinderen rechtstreeks oproepen te kopen of hun ouders of andere volwassenen ertoe over te halen een geadverteerd product voor hen te kopen; beweren dat een product door een openbare of particuliere instelling is aanbevolen, erkend of goedgekeurd, terwijl zulks niet het geval is; bedrieglijk beweren dat het product slechts gedurende een zeer beperkte tijd al dan niet onder bijzondere voorwaarden beschikbaar zal zijn om de consument onmiddellijk te doen beslissen en hem geen kans of onvoldoende tijd te geven een geïnformeerd besluit te nemen; een product promoten dat lijkt op dat van een specifieke fabrikant om de consument opzettelijk te laten denken dat het product van dezelfde fabrikant afkomstig is, terwijl zulks niet het ge ...[+++]


8. Allegedly, the tobacco advertising directive will cost jobs in the advertising and, eventually, in the tobacco industry.

8. Beweerd wordt dat de richtlijn inzake tabaksreclame banen zal kosten in de reclame-, en uiteindelijk ook in de tabaksindustrie.


- 3 - The three types of aid are as follows: . an investment grant of not more than 15% gross for small businesses and 7.5% gross for medium-sized businesses; . an annual subsidy equal to not more than 50% of the cost of staffing the centre (with a manager and a secretary at the most), subject to an annual ceiling; . an annual subsidy equal to 50% of promotion costs (advertising the centre's existence).

Het betreft hier: * een investeringspremie van ten hoogste 15% bruto voor kleine ondernemingen en 7,5% bruto voor middelgrote ondernemingen. * een jaarlijkse steunbijdrage van ten hoogste 50% in de personeelskosten van het centrum voor een verantwoordelijke en een personeelslid (hoogstens één manager en een secretaris/secretaresse), waarvan het bedrag jaarlijks zal worden geplafonneerd. * een jaarlijkse steunbijdrage van 50% van de promotiekosten (reclame voor bekendgeving aan het bestaan van het centrum).


w