Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Air-cargo aircraft
Aircraft
Aircraft inspection
Assess manufacture of aircraft
Cargo aircraft
Check aircraft of being airworthy
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Completely inspect aircraft
Comprehensively inspect aircraft
Drone
Drone aircraft
Examine aircraft manufacturing
Examine manufacture of aircraft
Inspect aircraft comprehensively
Inspect aircraft for airworthiness
Inspect aircraft manufacturing
Inspect aircraft to determine airworthiness
Inspect airworthiness of aircraft
Meticulously inspect aircraft
Military aeronautics
Military aircraft
Passenger aircraft
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
Scout plane
Tilt rotor airborne vehicle
Tilt rotor aircraft
Tilt-rotor aircraft
Tiltrotor aircraft
Tourist aircraft
Transport aircraft
Troop transport plane
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle
War aviation

Traduction de «Aircraft inspection » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


completely inspect aircraft | meticulously inspect aircraft | comprehensively inspect aircraft | inspect aircraft comprehensively

vliegtuigen uitvoerig controleren


check aircraft of being airworthy | inspect airworthiness of aircraft | inspect aircraft for airworthiness | inspect aircraft to determine airworthiness

luchtwaardigheid van vliegtuigen controleren


examine aircraft manufacturing | examine manufacture of aircraft | assess manufacture of aircraft | inspect aircraft manufacturing

productie van vliegtuigen controleren


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

vliegtuig [ aëronautisch materieel | burgerlijk vliegtuig | luchtvaartuig | toeristisch vliegtuig | transportvliegtuig ]


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ aanvalsdrone | gevechtsdrone | onbemand bewapend vliegtuig | onbemand luchtvaartuig | onbemand luchtvoertuig | onbemand vliegtuig | op afstand bestuurd luchtvaartuig | op afstand bestuurd luchtvoertuig | op afstand bestuurd vliegtuig | pilootloos vliegtuig ]


military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

militaire luchtvloot [ militair vliegtuig | oorlogsluchtvaart | troepentransportvliegtuig | waarnemingsvliegtuig ]


tilt rotor airborne vehicle | tilt rotor aircraft | tiltrotor aircraft | tilt-rotor aircraft

luchtvoertuig met kantelende rotor


air-cargo aircraft | cargo aircraft | transport aircraft

transportvliegtuig | vrachtvliegtuig


Hit by aircraft, without accident to aircraft, occupant of military aircraft injured

geraakt door luchtvaartuig zonder ongeval, inzittende van legerluchtvaartuig gewond
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Council Decision 2012/420/CFSP strengthens the enforcement of restrictive measures concerning arms and equipment for internal repression set out in Decision 2011/782/CFSP, in particular by imposing the obligation to inspect, in accordance with national legislation and consistent with international law, all vessels and aircraft bound for Syria in their seaports and airports, and in their territorial sea, if there is reasonable ground to believe the cargo of such vessels and aircraft contains prohibited goods.

Besluit 2012/420/GBVB van de Raad behelst een versterking van de tenuitvoerlegging van de in Besluit 2011/782/GBVB vervatte beperkende maatregelen tegen wapens en uitrusting die zijn bedoeld voor binnenlandse repressie, door de lidstaten met name te verplichten om, in overeenstemming met de nationale wetgeving en met het internationale recht, in hun zeehavens, op hun luchthavens en in hun territoriale wateren alle vaartuigen en vliegtuigen op weg naar Syrië te inspecteren indien er een redelijk vermoeden bestaat dat de vracht van die vaartuigen en vliegtuigen verboden goederen bevat.


In particular, the following items are not addressed as part of the certification process: submission of maintenance programmes, review of minimum equipment lists (MEL), continuing airworthiness requirements for the issue of specific operations approvals such as ETOPS and CAT III. Further, the majority of the certificates of airworthiness have been issued without technical inspection of the aircraft and periodic aircraft inspections have not been conducted by the competent authorities of Kazakhstan.

Met name de volgende punten ontbreken in het certificeringsproces: indiening van onderhoudsprogramma's, herziening van minimumuitrustingslijsten (MEL), vereisten inzake permanente luchtwaardigheid voor de afgifte van specifieke exploitatiegoedkeuringen zoals ETOPS en CAT III. Voorts zijn de meeste bewijzen van luchtwaardigheid afgegeven zonder een technische inspectie van de luchtvaartuigen en hebben de bevoegde autoriteiten van Kazachstan geen periodieke inspecties van luchtvaartuigen verricht.


pre-flight and in-flight activities, including aircraft performance, mass and balance determination, aircraft inspection and servicing, fuel planning, weather appreciation, route planning, airspace restrictions and runway availability;

activiteiten vóór en tijdens de vlucht, waaronder bepaling van prestaties van het luchtvaartuig, bepaling van massa en zwaartepunt, inspectie en onderhoud van het luchtvaartuig, brandstofplanning, weerkundige beoordeling, routeplanning, luchtruimbeperkingen en beschikbaarheid van start- en landingsbanen;


It also asks the Member States to inspect the cargos to and from Iran of aircraft and vessels at their airports and seaports, in particular those owned or operated by Iran Air Cargo and the Islamic Republic of Iran Shipping Line, provided there are reasonable grounds to believe that such aircraft or vessels are transporting goods prohibited by this Common Position.

Ook wordt hun gevraagd op hun luchthavens en in hun zeehavens inspecties uit te voeren op luchtvaartuigen en schepen welke eigendom zijn van, of beheerd worden door Iran Air Cargo en Islamic Republic of Iran Shipping Line - die vracht bestemd voor of afkomstig uit Iran aan boord hebben, mits er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat het luchtvaartuig of het schip goederen vervoert die krachtens dit gemeenschappelijk standpunt verboden zijn.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Class 3c — Aircraft grounded by the inspecting national aviation authority: An aircraft is grounded in a situation where following the identification of category 3 (major) findings, the competent authority performing the ramp inspection is not satisfied that corrective measures will be taken by the aircraft operator to rectify the deficiencies before flight departure, thereby posing an immediate safety hazard to the aircraft and its occupants.

Klasse 3c — Het luchtvaartuig wordt aan de grond gehouden door de nationale luchtvaartautoriteit die de inspectie uitvoert: wanneer tekortkomingen van categorie 3 (belangrijk) zijn vastgesteld, kan de bevoegde autoriteit die de platforminspectie heeft uitgevoerd, het luchtvaartuig aan de grond houden wanneer zij er niet van overtuigd is dat de exploitant van het luchtvaartuig corrigerende maatregelen zal nemen om de tekortkomingen te verhelpen vóór het vertrek van de vlucht, waardoor een acuut veiligheidsgevaar ontstaat voor het luchtvaartuig en de inzittenden.


5. When performing a ramp inspection under this Directive, the competent authority concerned shall make all possible efforts to avoid an unreasonable delay of the aircraft inspected.

5. Bij de uitvoering van een platforminspectie uit hoofde van deze richtlijn dient de betrokken bevoegde autoriteit al het mogelijke te doen om te voorkomen dat het geïnspecteerde luchtvaartuig onredelijke vertraging oploopt.


4. The ramp inspection shall be performed in accordance with the procedure described in Annex II and using a ramp inspection report form containing at least the items described in the form set out in Annex II. On completion of the ramp inspection, the commander of the aircraft or a representative of the aircraft operator shall be informed of the ramp inspection findings and, if significant defects have been found, the report shall be sent to the operator of the aircraft and to the competent authorities concerned.

4. De platforminspectie wordt uitgevoerd volgens de in bijlage II beschreven procedure, met behulp van een inspectierapportformulier, dat tenminste de punten bevat uit het aan bijlage II gehechte formulier. Na voltooiing van de platforminspectie dienen de bevindingen van de platforminspectie aan de gezagvoerder of een vertegenwoordiger van de exploitant van het luchtvaartuig te worden medegedeeld, en indien er belangrijke gebreken aan het licht zijn getreden, dient het rapport aan de exploitant van het luchtvaartuig en aan de betrokken bevoegde autoriteiten te worden toegezonden.


Moreover, provisions agreed on ramp inspection will require each Member State to carry out such controls when a third-country aircraft landing at one of its airports, is suspected of non-compliance with international safety standards.

Voorts bevat de richtlijn bepalingen op grond waarvan de lidstaten platforminspecties moeten uitvoeren wanneer luchtvaartuigen uit derde landen die op een van hun luchthavens landen, ervan verdacht worden niet aan de internationale veiligheidsnormen te voldoen.


This Directive aims to harmonise the rules and procedures for ramp inspections of third country aircraft landing at airports located in the Member States in order to establish and maintain a high uniform level of civil aviation safety in Europe.

Met de richtlijn wordt beoogd de voorschriften en procedures voor platforminspecties van luchtvaartuigen uit derde landen die in de lidstaten gelegen luchthavens aandoen, te harmoniseren teneinde in Europa een hoog uniform niveau van veiligheid in de burgerluchtvaart te bereiken en te handhaven.


-third country aircraft, their operation and crew are inspected whenever there is reasonable suspicion that international safety standards are not being met and such aircraft are grounded if this is necessary to ensure immediate safety

-luchtvaartuigen uit derde landen, hun exploitatie en hun bemanning geïnspecteerd worden wanneer een redelijk vermoeden bestaat dat de internationale veiligheidsnormen niet worden nageleefd, en vliegverbod opgelegd krijgen indien zulks noodzakelijk is om onmiddellijke veiligheid te garanderen;


w