Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Airspace and air traffic manager
Airspace management officer
Airspace manager
Airspace planning
Airspace reservation
Carry out airspace management
Change in asthma management plan
City planning
Community planning
Control elements of airspace management
Coordinate elements of airspace management
Directive planning
Economic plan
Economic planning
Economic programming
Indicative planning
Inter-regional planning
MNPS airspace
Manage aspects of airspace management
Manager of airspace
Minimum navigation performance specifications airspace
Monitor airspace planning
Monitor use of airspace
Normative planning
Planning
Regional management
Regional plan
Regional planning
Regional plans
Regional programming
Reserved airspace
Survey airspace planning
Survey use of airspace
Territorial planning
Town development
Town planning
Urban design
Urban development policy
Urban management
Urban planning
Urban planning scheme

Vertaling van "Airspace planning " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
survey airspace planning | survey use of airspace | monitor airspace planning | monitor use of airspace

planning van het luchtruim opvolgen | planning van het luchtruim controleren | planning van het luchtruim monitoren




airspace and air traffic manager | airspace management officer | airspace manager | manager of airspace

manager ATC | verantwoordelijke vliegbewegingen | Air Traffic Control-manager | manager luchtverkeer


control elements of airspace management | coordinate elements of airspace management | carry out airspace management | manage aspects of airspace management

aspecten van luchtruimbeheer beheren


airspace reservation | reserved airspace

gereserveerd luchtruim


minimum navigation performance specifications airspace | MNPS airspace

MNPS-luchtruim(te)


economic planning [ directive planning | economic programming | indicative planning | normative planning | planning | economic plan(GEMET) ]

economische planning [ bindende planning | economisch programma | indicatieve planning | planning | richtende planning ]


town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]

stedenbouw [ stadsplanningsbeleid | stedebouw | stedelijk beleid | stedelijke planning ]


regional planning [ inter-regional planning | regional management | regional plan | regional programming | territorial planning | regional plan(GEMET) | regional plans(UNBIS) ]

regionale planning [ gewestelijke planning | gewestplan | interregionale planning | regionaal plan | regionaal programma | regionale ruimtelijke ordening | regionale studie ]


Change in asthma management plan

aanpassing in zorgplan voor astma
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Without prejudice to Member States’ sovereignty over the airspace and to the requirements of the Member States relating to public order, public security and defence matters, the Network Manager, Member States, third countries, airspace users, functional airspace blocks and air navigation service providers as part of functional airspace blocks or individually shall develop, using a cooperative decision-making process, the European Route Network Improvement Plan, while applying the airspace design principles set out in this Annex.

Onverminderd de soevereiniteit van de lidstaten over het luchtruim en de eisen inzake openbare orde, openbare veiligheid en defensie, stellen de netwerkbeheerder, de lidstaten, derde landen, de luchtruimgebruikers, de functionele luchtruimblokken en de verleners van luchtvaartnavigatiediensten, als onderdeel van functionele luchtruimblokken of individueel, het plan voor de verbetering van het Europese routenetwerk op, waarbij zij gebruikmaken van een proces van coöperatieve besluitvorming en de in deze bijlage vermelde beginselen inzake luchtruimontwerp toepassen.


Functional airspace blocks go to the heart of the ambitious plans to reform Europe's aging air traffic control system and create a Single European Sky.

Functionele luchtruimblokken vormen de hoeksteen van het ambitieuze plan om het verouderde Europese luchtverkeersleidingssysteem te hervormen en een gemeenschappelijk Europees luchtruim tot stand te brengen.


SES2+ seeks to introduce a stronger customer focus by introducing some industry best practises into the legislation as regards consultation as well as a possibility for the various airspace user groups to sign off investment plans of the providers.

Sommige zijn ook alleen gericht op hun eigen nationale luchtvaartmaatschappij. SES2+ heeft tot doel de klantgerichtheid te verbeteren door de beste overlegpraktijken uit de sector in de wetgeving op te nemen en door de verschillende groepen luchtruimgebruikers de mogelijkheid te verlenen al dan niet in te stemmen met de investeringsplannen van de dienstverleners.


A critical deadline has been missed for FABs, the regional airspace blocks which are a key element for the ambitious plans to create a single European airspace – tripling European airspace capacity and halving air traffic control costs.

Deze regionale luchtruimblokken vormen een cruciaal onderdeel van de ambitieuze plannen om een gemeenschappelijk Europees luchtruim tot stand te brengen, waardoor de capaciteit van het Europees luchtruim zou verdrievoudigen en kosten van luchtverkeersleiding zouden halveren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. The national supervisory authorities, at either national or functional airspace block level, shall draw up performance plans containing targets consistent with the European Union-wide performance targets and the assessment criteria set out in Annex III. There shall be only one performance plan per Member State or per functional airspace block when the Member States concerned decide to elaborate a performance plan at functional airspace block level in application of Article 5(1) and (2).

1. De nationale toezichthoudende autoriteiten ontwikkelen, op nationaal niveau of op het niveau van de functionele luchtruimblokken, prestatieplannen met doelen die consistent zijn met de EU-wijde prestatiedoelen en met de in bijlage III vastgestelde beoordelingscriteria. Er is slechts één prestatieplan per lidstaat of per functioneel luchtruimblok wanneer de betrokken lidstaten beslissen om een prestatieplan op het niveau van een functioneel luchtruimblok vast te stellen overeenkomstig artikel 5, leden 1 en 2.


If the IFPS receives no flight plan for flights entering the airspace covered by this Regulation from adjacent airspaces, similar risks may arise to those resulting from inconsistencies between flight plan data held by air traffic services units, operators and pilots for flights departing from within this airspace. In such cases, air traffic services units should provide IFPS with appropriate flight data to prevent these risks.

Als het IPFS geen vliegplan ontvangt voor vluchten die vanuit aangrenzende luchtruimen het onder deze verordening vallende luchtruim binnenkomen, ontstaan dezelfde risico's als die welke voortvloeien uit inconsistenties tussen de vliegplangegevens van eenheden voor luchtverkeersdiensten, exploitanten en piloten met betrekking tot vluchten die vanuit dit luchtruim vertrekken. Om dergelijke risico's te voorkomen, moeten de eenheden voor luchtverkeersdiensten passende vluchtgegevens aan het IFPS verstrekken.


1. This Regulation lays down the requirements on procedures for flight plans in the pre-flight phase in order to ensure the consistency of flight plans, repetitive flight plans and associated update messages between operators, pilots and air traffic services units through the Integrated Initial Flight Plan Processing System, either in the period preceding the first delivery of air traffic control clearance for flights taking off from within the airspace covered by this Regulation or in the period preceding entry into that airspace for ...[+++]

1. Deze verordening stelt de vereisten inzake de procedures voor vliegplannen in de aan de vlucht voorafgaande fase vast, teneinde te garanderen dat de vliegplannen, de repeterende vliegplannen en de daarmee samenhangende update-berichten tussen exploitanten, piloten en eenheden voor luchtverkeersdiensten via het geïntegreerd systeem voor de verwerking van oorspronkelijke vliegplannen, consistent zijn in de periode die voorafgaat aan de eerste afgifte van de verkeersklaring voor vluchten die vertrekken vanuit het onder deze verordening vallende luchtruim, dan wel in de periode die voorafgaat aan de binnenkomst in dat luchtruim voor andere vluchten.


consistency between airspace management, air traffic flow management and air traffic services shall be established and maintained at the three levels of airspace management enumerated in point (a) in order to ensure, for the benefit of all users, efficiency in airspace planning, allocation and use.

de samenhang tussen luchtruimbeheer, regeling van luchtverkeersstromen en verlening van luchtverkeersdiensten wordt tot stand gebracht en gehandhaafd op de drie onder a) genoemde niveaus van het luchtruimbeheer met het doel voor alle gebruikers tot een efficiënte planning, toewijzing en gebruik van het luchtruim te komen.


The objective of this proposal for a Regulation is to create an airspace without frontiers where the procedures for airspace design, planning and management ensure the efficient and safe performance of air traffic management.

De doelstelling van deze voorgestelde verordening is een luchtruim zonder grenzen tot stand te brengen waar de procedures voor definitie, planning en beheer van het luchtruim het mogelijk maken dat het netwerk voor het verkeersbeheer goede prestaties kan leveren en veilig en efficiënt is.


2. CONSIDERS the ATM Master Plan as the initial version which should be viewed as an evolving document for the development and deployment phases of the SESAR project and RECALLS that any significant modifications of the ATM Master Plan should follow a formal process in close cooperation with the Member States and all relevant stakeholders and should be submitted to the Single Sky Committee in accordance with Article 5(4) of Council Regulation (EC) No 219/2007 whilst taking into consideration the Functional Airspace Blocks (FABs) and local dimensions ;

2. ZIET IN het ATM-masterplan een eerste opzet, die moet worden beschouwd als een levend document voor de ontwikkelings- en ontplooiingsfase van het SESAR-project en MEMOREERT dat alle belangrijke wijzigingen van het ATM-masterplan volgens een formeel proces moeten verlopen, in nauwe samenwerking met de lidstaten en alle betrokken partijen en dat zij overeenkomstig artikel 5, lid 4, van Verordening (EG) nr. 219/2007 moeten worden voorgelegd aan het Comité voor het gemeenschappelijk luchtruim, met inachtneming van de functionele luchtruimblokken en de lokale dimensies;


w