Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audit banking sector development
Bank credit transfer
Bank giro credit
Bank money order
Bank of issue
Bank paper
Bank post
Bank post bill
Banking
Banking operation
Banking services
Banking transaction
Banks island
Bond paper
Central bank
European Post Office Bank
Federal bank
Manage corporate bank account
Manage corporate bank accounts
Managing corporate bank accounts
Monitor banking sector development
National bank
Observe banking sector development
Oversee corporate bank accounts
Post office banking
Post office financial services
Postal-cheque service
Safeguard bank honour
Safeguard bank name
Safeguard bank rating
Safeguard bank reputation
Survey banking sector development

Vertaling van "Bank post " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
bank credit transfer | bank giro credit | bank money order | bank post bill

assignatie | bankassignatie




post office financial services [ postal-cheque service | post office banking ]

financiële dienst van de post [ postgirodienst | uitoefening van het bankbedrijf door de post ]


banking [ banking operation | banking services | banking transaction ]

bankactiviteit [ bankafdeling | bankoperatie ]


central bank [ bank of issue | federal bank | national bank ]

centrale bank [ circulatiebank | emissiebank | federale bank | nationale bank ]




audit banking sector development | observe banking sector development | monitor banking sector development | survey banking sector development

ontwikkelingen in de banksector volgen


managing corporate bank accounts | oversee corporate bank accounts | manage corporate bank account | manage corporate bank accounts

bedrijfsrekeningen beheren


safeguard bank honour | safeguard bank name | safeguard bank rating | safeguard bank reputation

reputatie van een bank waarborgen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[38] General Court, joined cases T-35/10 and T-7/11 Bank Melli Iran; Case T-493/10 Persia International Bank plc; joined cases T-4/11 and T-5/11 Export Development Bank of Iran; T-12/11 Iran Insurance Company; T-13/11 Post Bank Iran; T-24/11 Bank Refah Kargaran; T-434/11 Europäisch-Iranische Handelsbank AG; joined cases T-42/12 and T-181/12 Naser Bateni; T-57/12 Good Luck Shipping, and case T-110/12 Iranian Offshore Engineering Construction Co. v Council, 6.9.2013.

[38] Arresten van het Gerecht van 6.9.2013 in de gevoegde zaken T-35/10 en T-7/11, Bank Melli Iran; zaak T-493/10 Persia International Bank plc; gevoegde zaken T-4/11 en T-5/11, Export Development Bank of Iran; zaak T-12/11, Iran Insurance Company; zaak T-13/11, Post Bank Iran; zaak T-24/11, Bank Refah Kargaran; zaak T-434/11, Europäisch-Iranische Handelsbank AG; gevoegde zaken T-42/12 en T-181/12, Naser Bateni; zaak T-57/12, Good Luck Shipping, en zaak T-110/12, Iranian Offshore Engineering Construction Co./Raad.


It shall be prohibited for a DPRK diplomatic mission or consular post, and their DPRK members, to own or control banking accounts in the Union, except for one account in the Member State or Member States in which the mission or post is hosted or to which their members are accredited’.

Het is voor diplomatieke missies of consulaire posten van de DVK, alsmede voor de DVK-leden daarvan, verboden om eigenaar te zijn van of zeggenschap uit te oefenen over bankrekeningen in de Unie, met uitzondering van één rekening in de lidstaat of lidstaten waar de missie of de post is gevestigd of bij welke de leden daarvan zijn geaccrediteerd”.


This proposal builds on existing EU banking rules and aims to complete the post-crisis regulatory agenda by making sure that the regulatory framework addresses any outstanding challenges to financial stability, while ensuring that banks can continue to support the real economy.

Dit voorstel bouwt voort op de bestaande EU-regels voor banken en wil de regelgevingsagenda van na de crisis vervolledigen door ervoor te zorgen dat het regelgevingskader de resterende problemen voor de financiële stabiliteit aanpakt en door te verzekeren dat banken de reële economie kunnen ondersteunen.


It shall be prohibited for a DPRK diplomatic mission or consular post, and their DPRK members, to own or control banking accounts in the Union, except for one account in the Member State or Member States in which the mission or post is hosted or to which their members are accredited.

Het is voor diplomatieke missies of consulaire posten van de DVK, alsmede voor de DVK-leden daarvan, verboden om eigenaar te zijn van of zeggenschap uit te oefenen over bankrekeningen in de Unie, met uitzondering van één rekening in de lidstaat of lidstaten waar de missie of de post is gevestigd of bij welke de leden daarvan zijn geaccrediteerd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Second, banks must pay extraordinary (‘ex-post’) contributions of up to 0.5 % of eligible deposits if necessary (If making this payment jeopardises a bank, it may be exempted by the competent authorities on an individual basis.) Consequently, ex-ante funds will account for 75 % of DGSs’ financing and ex-post contributions 25 %.

In tweede instantie moeten de banken zo nodig buitengewone (achteraf betaalde) bijdragen van maximaal 0,5% van de in aanmerking komende deposito's betalen (Als deze betaling de bank in gevaar brengt, kan zij door de bevoegde autoriteiten op individuele basis worden vrijgesteld). Bijgevolg zullen de vooraf verstrekte middelen 75% van de financiering vertegenwoordigen en de achteraf betaalde bijdragen 25%.


Within the framework of his banking posts he was a member of several supervisory boards in which he carried out supervision and control of financial management.

In het kader van zijn functies bij banken was hij lid van diverse toezichthoudende organen waarin hij het financieel beheer in het oog hield.


35. Is concerned about the lack of sufficient information about the results of the external policy actions; highlights the absence of requirements for financial intermediaries to send ex-post results on individual operations; calls therefore on the bank to make such ex- post reporting compulsory; welcomes, however, the new reporting provisions under Decision No 1080/2011/EU;

35. is bezorgd over het gebrek aan voldoende informatie over de resultaten van de externe beleidsactiviteiten; benadrukt het ontbreken van vereisten voor financiële bemiddelaars om ex-postresultaten over afzonderlijke activiteiten te versturen; verzoekt de bank daarom om deze ex-postverslaggeving verplicht te stellen; juicht echter de nieuwe voorschriften voor de verslaggeving onder Besluit nr. 1080/2011/EU toe;


35. Is concerned about the lack of sufficient information about the results of the external policy actions; highlights the absence of requirements for financial intermediaries to send ex-post results on individual operations; calls therefore on the bank to make such ex- post reporting compulsory; welcomes, however, the new reporting provisions under Decision 1080/2011/EU;

35. is bezorgd over het gebrek aan voldoende informatie over de resultaten van de externe beleidsactiviteiten; benadrukt het ontbreken van vereisten voor financiële bemiddelaars om ex-postresultaten over afzonderlijke activiteiten te versturen; verzoekt de bank daarom om deze ex-postverslaggeving verplicht te stellen; juicht echter de nieuwe voorschriften voor de verslaggeving onder Besluit 1080/2011/EU toe;


81. Calls on investment banks, including the European Investment Bank, to ensure that their loans and investments in post-conflict countries, especially in resource-rich countries, comply with human rights and environmental standards and do not fuel tensions;

81. verzoekt de investeringsbanken, met inbegrip van de Europese Investeringsbanken, te waarborgen dat hun leningen en investeringen in landen na een conflict, met name in landen die rijk zijn aan natuurlijke hulpbronnen, voldoen aan de mensenrechten- en milieunormen en de spanningen niet aanwakkeren;


Moreover, it must be remembered that all of us throughout Europe are confronted at the present time with closures, particularly in rural areas, of groceries, banks, post offices, and so on.

Ook moeten we ons realiseren dat het in heel Europa zo is dat juist in de plattelandsgemeenten levensmiddelenwinkels, banken, postkantoren enzovoort worden gesloten.


w