Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adapter card
Add-on card
Auto-bank card
CIID
Card issuer
Card issuer identifier code
Card-issuing payment service provider
Cash card
Charge card
Communication card
Credit card
Deal a deck of cards
Deal cards
Dealing cards
Debit card
Defered debit card
Delayed debit card
E-ID card
E-money
E-money payment
EID card
Electronic identity card
Electronic money
Electronic purse
Expansion card
Give out cards
Identification cards
Identity card
Identity document
Interpret tarot card
Interpret tarot cards
Interpreting tarot cards
Issuer
Issuer of securities
Multiservices card
Payment card
Read tarot cards
Security issuer
Sound card
Spinning machine operator
Spinning machine tender
Video card
Yarn carding and spinning machine operator

Vertaling van "Card issuer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
card issuer | card-issuing payment service provider | issuer

kaartemittent | kaartuitgever | kaartverstrekker


card issuer identifier code | CIID [Abbr.]

identificatiecode van de verstrekker van de kaart


issuer | issuer of securities | security issuer

emittent | uitgevende instelling | uitgever


electronic money [ auto-bank card | cash card | charge card | credit card | debit card | defered debit card | delayed debit card | electronic purse | e-money | e-money payment | multiservices card | payment card ]

elektronisch betaalmiddel [ bankkaart | bankpas | betaalkaart | chipknip | debetkaart | e-geld | elektronische betaling | elektronische portemonnee | elektronisch geld | girobetaalkaart | kredietkaart | pinpas ]


expansion card [ adapter card | add-on card | communication card | sound card | video card ]

uitbreidingskaart [ communicatiekaart | geluidskaart | grafische kaart ]


interpret tarot card | interpreting tarot cards | interpret tarot cards | read tarot cards

tarotkaarten interpreteren | tarotkaarten lezen


deal a deck of cards | give out cards | deal cards | dealing cards

kaarten uitdelen


eID card (nom) | e-ID card (nom) | electronic identity card (nom)

E-identiteitskaart (nom féminin-masculin) | eID-kaart (nom féminin-masculin) | e-ID-kaart (nom féminin-masculin) | elektronische identiteitskaart (nom féminin-masculin)


identity document [ identity card | identification cards(UNBIS) ]

identiteitsbewijs [ identiteitskaart ]


textile machine operator, spinner | yarn carding and spinning machine operator | spinning machine operator | spinning machine tender

bediener spinmachine | spinner | operator spinmachine | spinster
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Moreover gains resulting from programmes conducted jointly by card issuers and payment service providers and issuers' profits resulting from payment card based transactions executed under the agreement with another card issuer should also be included while determining if any circumvention of provisions of this Regulation took place.

Bovendien moeten daartoe ook de opbrengsten worden gerekend als gevolg van gezamenlijk door kaartuitgevers en betalingsdienstaanbieders opgezette programma's, alsmede de winsten die kaartemittenten hebben gerealiseerd middels op betaalkaarten gebaseerde transacties die zijn uitgevoerd conform een overeenkomst met een andere kaartuitgever, en moet tegelijk worden nagegaan of er eventueel bepalingen van deze verordening zijn omzeild.


In checking circumventions of this Regulation providing for the maximum amount of interchange fees, the profit of payment card issuers that results from special programmes carried out jointly by payment card issuers and payment card schemes, and revenue from processing, licensing and other fees providing revenue to card organisations should, in particular, be taken into account.

Bij de controle op een eventuele omzeiling van de bepalingen van de verordening betreffende de maxima voor interbancaire vergoedingen moet met name gekeken worden naar de winsten van entiteiten die kaarten uitgeven welke het resultaat zijn van speciale programma’s die door uitgevende entiteiten en betaalkaartsystemen gezamenlijk ten uitvoer worden gelegd, en naar inkomsten die gegenereerd worden bij de verwerking en het toekennen van licenties, alsook naar andere vergoedingen die kaartorganisaties in rekening brengen.


In checking circumventions of this Regulation providing for the maximum amount of interchange fees, the profit of payment card issuers that results from special programmes carried out jointly by payment card issuers and payment card schemes, and revenue from processing, licensing and other fees providing revenue to card organisations should, in particular, be taken into account.

Bij de controle op een eventuele omzeiling van de bepalingen van de verordening betreffende de maxima voor interbancaire vergoedingen moet met name gekeken worden naar de winsten van entiteiten die kaarten uitgeven welke het resultaat zijn van speciale programma’s die door uitgevende entiteiten en betaalkaartsystemen gezamenlijk ten uitvoer worden gelegd, en naar inkomsten die gegenereerd worden bij de verwerking en het toekennen van licenties, alsook naar andere vergoedingen die kaartorganisaties in rekening brengen.


“debit card” means a card that enables its holders to make purchases and/or withdraw cash, which are to be directly and immediately charged to their payment accounts, regardless of whether these are held with the card issuer’.

„debetkaart”: een kaart die de houder daarvan in staat stelt aankopen te doen en/of contanten op te nemen die rechtstreeks en waarvoor hun betalingsrekeningen onmiddellijk gedebiteerd worden, ongeacht of deze worden aangehouden bij de kaartuitgever”.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The ISEC programme funded the establishment of the Financial Coalition against Child Pornography which enables credit card issuers, law enforcement bodies and internet service providers to work together to eliminate commercial child pornography by taking action on the payment systems used to fund these illegal operations.

Het ISEC-programma heeft financiering verstrekt voor de oprichting van de financiële coalitie tegen kinderpornografie, waarin kredietkaartbedrijven, rechtshandhavingautoriteiten en internetproviders samenwerken om commerciële kinderpornografie uit te bannen door actie te ondernemen via de betalingssystemen die gebruikt worden om deze illegale praktijken te financieren.


The establishment of the Financial Coalition against Child Pornography enables the Commission, credit card issuers, law enforcement bodies and internet service companies to work together to eliminate commercial child pornography by taking action on the payment systems used to fund these illegal operations.

Dankzij de nieuw opgerichte financiële coalitie tegen kinderpornografie kunnen de Commissie, de kredietkaartbedrijven, de rechtshandhavingautoriteiten en de internetproviders samenwerken om betalende kinderpornografie te elimineren door actie te ondernemen via de betalingssystemen die gebruikt worden om deze illegale praktijken te financieren.


services by providers to withdraw cash by means of automated teller machines acting on behalf of one or more card issuers, which are not a party to the framework contract with the customer withdrawing money from a payment account, on condition that these providers do not conduct other payment services as listed in the Annex.

diensten van aanbieders bestaande uit het opnemen van contanten via geldautomaten namens een of meer kaartuitgevers die geen partij zijn bij het raamcontract met de cliënt die geld van een betaalrekening opneemt, mits die aanbieders geen andere betalingsdiensten uitvoeren zoals opgesomd in de bijlage.


16. Notes that the legislative framework set out in Directive 97/7/EC of the European Parliament and of the Council of 20 May 1997 on the protection of consumers in respect of distance contracts - Statement by the Council and the Parliament re Article 6(1) - Statement by the Commission re Article 3(1) first indent already provides consumers purchasing at a distance with rights to a refund in the event of non-authorised transactions or non-delivery of the goods/services purchased; calls on the Commission to assess how successful this framework has been in building consumer confidence in e-commerce, how existing mechanisms (including charge-back between card-issuer and merch ...[+++]

16. merkt op dat met Richtlijn 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij de op afstand gesloten overeenkomsten: - verklaring van de Raad en van het Parlement ad artikel 6, lid 1 - verklaring van de Commissie ad artikel 3, lid 1, eerste streepje al een wetgevingskader is gecreëerd dat de consument die op afstand een aankoop doet, recht geeft op terugbetaling in geval van een niet-geautoriseerde transactie of niet-levering van de gekochte goederen/diensten; verzoekt de Commissie te beoordelen hoe succesvol dit wetgevingskader geweest is om het vertrouwen van de consument ...[+++]


16. Notes that the legislative framework set out in Directive 97/7/EC already provides consumers purchasing at a distance with rights to a refund in the event of non-authorised transactions or non-delivery of the goods/services purchased; calls on the Commission to assess how successful this framework has been in building consumer confidence in e-commerce, how existing mechanisms (including charge-back between card issuer and merchant) are operating and how refund mechanisms (with legislative or non-legislative backing) should be incorporated into future on-line payment systems, bearing in mind that credit or charge cards may not be the ...[+++]

16. merkt op dat met richtlijn 97/7/EG al een wetgevingskader is gecreëerd dat de consument die op afstand een aankoop doet, recht geeft op terugbetaling in geval van een niet-geautoriseerde transactie of niet-levering van de gekochte goederen/diensten; verzoekt de Commissie te beoordelen hoe succesvol dit wetgevingskader geweest is om het vertrouwen van de consument in de e-handel te versterken, hoe de bestaande regelingen (waaronder terugvordering tussen de instelling die de kaart uitgeeft en de handelaar) functioneren en hoe terugbetalingsregelingen (met wettelijke of niet-wettelijke ondersteuning) opgenomen moeten worden in toekomst ...[+++]


3.3.2. Taking account of the substantial differences between pre-paid card issuers and software money issuers, the Committee suggests that the limits be raised to ECU (euro) 1 million and 3 % for the former and to at least ECU (euro) 3 million and 6 % for the latter.

3.3.2. Gezien de wezenlijke verschillen tussen uitgevers van vooruitbetaalde kaarten en uitgevers van software money, stelt het ESC voor de limieten te verhogen tot 1 miljoen ecu (euro) en 3 % voor de eerste categorie, en 3 miljoen ecu (euro) en 6 % voor de tweede categorie.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Card issuer' ->

Date index: 2021-10-16
w