Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asset management company
Asset manager
Board of management
Business management
Closed-end investment company
Company administration
Company management
Company sales manager
Contractor company manager
Coordinating contractor
Fund manager
Head managers of company departments
Investment company
Investment firm
Investment fund
Investment trust
Investment trusts
Lead contractor
Lead manager of company departments
Lead managers of company departments
Leading managers of company departments
Main contractor
Manage performance by contractor
Manage publicly traded companies
Manage publicly traded company
Management contractor
Management team
Managing publicly traded companies
Monitor contractor performance
Monitor contractors' performance
Mutual fund
OEIC
Open-ended investment company
Open-ended investment trust
Oversee publicly traded companies
Pooled fund
State Asset Management Company
State Property Handling Company
Unit trust

Vertaling van "Contractor company manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


lead manager of company departments | leading managers of company departments | head managers of company departments | lead managers of company departments

managers van bedrijfsafdelingen leiden


control contractors' compliance with the agreed standards | monitor contractors' performance | manage performance by contractor | monitor contractor performance

controleren of ingehuurd personeel goed werk levert | toezicht houden op ingehuurd personeel | prestaties van aannemers controleren | toezicht houden op het functioneren van aannemers


coordinating contractor | lead contractor | main contractor | management contractor

projektmanager


investment company [ asset management company | asset manager | closed-end investment company | fund manager | investment firm | investment fund | investment trust | mutual fund | OEIC | open-ended investment company | open-ended investment trust | pooled fund | unit trust | investment trusts(UNBIS) ]

beleggingsmaatschappij [ beleggingsfonds | beleggingsonderneming | beleggingstrust | CEF | closed-end beleggingsfonds | closed-end beleggingsmaatschappij | closed-end fonds | collectief deposito | fondsbeheerder | gemeenschappelijk beleggingsfonds | gepoold fonds | gesloten beleggingsfonds | gesloten fonds | open beleggingsfonds | open-end beleggingsfonds | open-end beleggingsmaatschappij | società di gestione degli investimenti | vermogensbeheerder ]


manage publicly traded company | oversee publicly traded companies | manage publicly traded companies | managing publicly traded companies

beursgenoteerde bedrijven beheren


board of management [ company management | management team ]

bedrijfsleiding [ directie | directieraad ]




business management [ company administration ]

bedrijfsbeheer


State Asset Management Company | State Property Handling Company

Maatschappij voor het beheer van staatseigendom
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(d) a description of the company's due diligence policy for its administrative, management and supervisory bodies with regard to its supply chains and sub-contractors at least in the areas relating to environmental, social and employee matters, respect for human rights, anti-corruption and bribery.

(d) een beschrijving van het zorgvuldigheidsbeleid van de onderneming voor haar administratie, en bestuurs- en toezichtsorganen ten aanzien van haar toeleveringsketen en onderaannemers die op zijn minst betrekking heeft op milieu-, sociale en personeelsaangelegenheden, respect voor mensenrechten, bestrijding van corruptie en omkoping.


(iiia) a description of the company's due diligence policy for its administrative, management and supervisory bodies with regard to its supply chains and sub-contractors at least in the areas relating to environmental, social and employee matters, respect for human rights, anti-corruption and bribery.

(iii bis) een beschrijving van het zorgvuldigheidsbeleid van de onderneming voor haar bestuurs-, leidinggevende en toezichthoudende organen ten aanzien van haar toeleveringsketen en onderaannemers die op zijn minst betrekking heeft op milieu-, sociale en personeelsaangelegenheden, eerbiediging van de mensenrechten, bestrijding van corruptie en omkoping.


78. Notes that the Court of Auditors covers procurement procedures as part of its annual audits of the Agencies; supports the Court of Auditors in its role as external auditor, with a view to ensuring that it does its utmost to obtain the fullest possible information on procurement procedures to establish that the Agencies' calls for preparation, publication, evaluation and contract management phases respect in full the principle of maximum and open competition and the principle of value-for-money and that the Court of Auditors can verify the real turnover of the companies contracte ...[+++]

78. merkt op dat de Rekenkamer als onderdeel van haar jaarlijkse audits van de agentschappen de aanbestedingsprocedures controleert; steunt de Rekenkamer in haar rol van externe controleur ten einde ervoor te zorgen dat zij alles in het werk stelt om zo volledig mogelijke informatie over aanbestedingsprocedures te krijgen om vast te kunnen stellen dat de agentschappen bij de voorbereidings-, publicatie-, evaluatie- en contractbeheersfase van aanbestedingen het beginsel van maximale en open concurrentie en het beginsel van „waar voor je geld” volledig naleven alsook om de daadwerkelijke omzet van de door ieder agentschap gecontracteerde ondernemingen te controleren ten einde te garanderen dat de omzet niet gerelateerd is aan wijzigingen in de officiële na ...[+++]


37. Draws attention to the fact that, for Parliament, the increasing use of external companies for implementing IT projects, in addition to being financially detrimental, runs the risk that it will lose important parts of its know-how as well as its ability to manage and supervise projects delivered by external contractors; furthermore, calls for the decision to use external companies to be based on a cost-benefit analysis; moreo ...[+++]

37. vestigt tevens de aandacht op het feit dat het toenemende beroep op externe bedrijven voor de uitvoering van IT-projecten niet alleen financieel onvoordelig is, maar ook het risico in zich bergt dat het Parlement een belangrijk deel van zijn knowhow verliest en niet langer in staat is om projecten die worden geleverd door externe contractanten te beheren en te controleren; roept er verder toe op de inzet van externe bedrijven te onderwerpen aan een kosten-batenanalyse; wijst erop dat, gezien het groeiende belang van ICT voor het ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Draws attention to the fact that, for Parliament, the increasing use of external companies for implementing IT projects, in addition to being financially detrimental, runs the risk that it will lose important parts of its know-how as well as its ability to manage and supervise projects delivered by external contractors; furthermore, calls for the decision to use external companies to be based on a cost-benefit analysis; moreo ...[+++]

34. vestigt tevens de aandacht op het feit dat het toenemende beroep op externe bedrijven voor de uitvoering van IT-projecten niet alleen financieel onvoordelig is, maar ook het risico in zich bergt dat het Parlement een belangrijk deel van zijn knowhow verliest en niet langer in staat is om projecten die worden geleverd door externe contractanten te beheren en te controleren; roept er verder toe op de inzet van externe bedrijven te onderwerpen aan een kosten-batenanalyse; wijst erop dat, gezien het groeiende belang van ICT voor het ...[+++]


split of the procurement of the infrastructure into a set of six main work packages[9] as well as a number of additional work packages, through a comprehensive overall procurement break-down; this does not rule out the prospect of multiple simultaneous procurement strands for individual work packages, including of satellites; all work packages for FOC Galileo should be open to the maximum possible competition, in line with EU procurement principles, and to ensure procurement in space programmes are more widely open to new entrants and SMEs, while ensuring technology excellence and cost effectiveness; competitive tendering of all packages in a single procedure whereby any one independent legal entity, or legal entities part of a group, may bid for the role ...[+++]

opsplitsing van de aanbesteding van de infrastructuur in zes pakketten hoofdwerk [9] en een aantal pakketten bijkomend werk, door een volledige uitsplitsing van de totale aanbesteding; dit sluit de mogelijkheid van verschillende, gelijktijdige aanbestedingsonderdelen voor afzonderlijke werkpakketten, waaronder satellieten, in de toekomst niet uit; alle werkpakketten voor de VOC van Galileo moeten openstaan voor de grootst mogelijke mededinging, overeenkomstig de EU-beginselen inzake overheidsopdrachten, en er moet voor worden gezorgd dat overheidsopdrachten met betrekking tot ruimteprogramma's meer openstaan voor nieuwe marktpartijen en voor het mkb, zonder afbreuk te doen aan de technologische excellentie en de kosteneffectiviteit; een ...[+++]


The Dutch Safety Contractors Checklist (SCC) aims at evaluating and certifying occupational safety and health management systems of contractor companies offering their services to the petrochemical and chemical industry.

De Nederlandse Safety Contractors Checklist (SCC) beoogt de managementsystemen voor veiligheid en gezondheid op het werk van aannemersbedrijven die hun diensten aan de petrochemische en chemische industrie aanbieden, te evalueren en te certificeren.


The Dutch Safety Contractors Checklist (SCC) aims at evaluating and certifying occupational safety and health management systems of contractor companies offering their services to the petrochemical and chemical industry.

De Nederlandse Safety Contractors Checklist (SCC) beoogt de managementsystemen voor veiligheid en gezondheid op het werk van aannemersbedrijven die hun diensten aan de petrochemische en chemische industrie aanbieden, te evalueren en te certificeren.


34. In addition, the tendency of companies and organisations to include occupational safety and health criteria into their procurement schemes has supported the development of generic procurement schemes based on uniform requirements for contractor occupational safety and health training or management systems, which allow for a third party to carry out the "certification" or initial approval of the contractors as well as overseeing ...[+++]

34. Bovendien heeft de tendens van bedrijven en organisaties om bij hun aankoopbeleid rekening te houden met de veiligheid en de gezondheid op het werk bijgedragen tot de ontwikkeling van algemene aankoopprogramma's. Deze programma's zijn gebaseerd op uniforme voorwaarden voor de opleidings- of beheerssystemen van contractanten inzake veiligheid en gezondheid op het werk die een derde partij de mogelijkheid bieden om contractanten in de aanvangsfase geschikt te verklaren en op de gestage verbetering van het programma toe te zien.


34. In addition, the tendency of companies and organisations to include occupational safety and health criteria into their procurement schemes has supported the development of generic procurement schemes based on uniform requirements for contractor occupational safety and health training or management systems, which allow for a third party to carry out the "certification" or initial approval of the contractors as well as overseeing ...[+++]

34. Bovendien heeft de tendens van bedrijven en organisaties om bij hun aankoopbeleid rekening te houden met de veiligheid en de gezondheid op het werk bijgedragen tot de ontwikkeling van algemene aankoopprogramma's. Deze programma's zijn gebaseerd op uniforme voorwaarden voor de opleidings- of beheerssystemen van contractanten inzake veiligheid en gezondheid op het werk die een derde partij de mogelijkheid bieden om contractanten in de aanvangsfase geschikt te verklaren en op de gestage verbetering van het programma toe te zien.


w