Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aliens Data Bank System
Controller of a data bank system
Controller of the file
Responsible keeper of a file
Responsible keeper of a register file
User of a data bank
User of a databank
User of an information system

Traduction de «Controller a data bank system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
controller of a data bank system | controller of the file | responsible keeper of a file | responsible keeper of a register file

houder van een persoonsregistratie


Aliens Data Bank System

Vreemdelingen Administratie Systeem


user of a data bank | user of a databank | user of an information system

gebruiker van een gegevensbank
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
39. Considers that the Banking Union legislation serves only the interests of the big financial capital in the EU and infringes basic democratic principles; defends the repeal of the Banking Union legislation and the need to ensure democratic public control over the banking system;

39. is van oordeel dat de wetgeving inzake de bankunie alleen de belangen dient van het grootkapitaal in de EU en niet strookt met fundamentele democratische beginselen; spreekt zich uit voor intrekking van de wetgeving inzake de bankunie en wijst op de noodzaak van democratische publieke controle op het bankstelsel;


44. Considers that the Banking Union legislation serves only the interests of the big financial capital in the EU and infringes basic democratic principles; defends the repeal of the Banking Union legislation and the need to ensure democratic public control over the banking system;

44. is van oordeel dat de wetgeving inzake de bankunie alleen de belangen dient van de grote financiële hoofdsteden in de EU en niet strookt met fundamentele democratische beginselen; spreekt zich uit voor intrekking van de wetgeving inzake de bankunie en wijst op de noodzaak van democratische publieke controle op het bankstelsel;


62. Calls for the fourth consecutive time for a swift end to the state aid crisis regime for the banking sector; recognises that the Commission’s Banking Communication of August 2013 is not sufficient to protect European taxpayers and limit the amount of aid that banks may receive; emphasises that state aid to the banking system has neither increased credit nor restored confidence; urges the Commission to maintain a close watch on the banking sector in order to enhance competition in European banking markets, thereby maximising the ...[+++]

62. dringt voor de vierde achtereenvolgende keer aan op een snelle stopzetting van de crisisregeling voor staatssteun voor de bankensector; erkent dat de bankenmededeling van de Commissie van augustus 2013 niet toereikend is voor het beschermen van de Europese belastingbetalers en het beperken van het steunbedrag dat banken kunnen krijgen, en derhalve bijdraagt aan het doorbreken van de solidariteit tussen burgers en banken; benadrukt dat de staatssteun aan het bankensysteem niet heeft geleid tot meer kredietverlening of herstel van het vertrouwen; dringt er bij de Commissie op aan de bankensector nauwlettend te blijven ...[+++]


62. Calls for the fourth consecutive time for a swift end to the state aid crisis regime for the banking sector; recognises that the Commission’s Banking Communication of August 2013 is not sufficient to protect European taxpayers and limit the amount of aid that banks may receive; emphasises that state aid to the banking system has neither increased credit nor restored confidence; urges the Commission to maintain a close watch on the banking sector in order to enhance competition in European banking markets, thereby maximising the ...[+++]

62. dringt voor de vierde achtereenvolgende keer aan op een snelle stopzetting van de crisisregeling voor staatssteun voor de bankensector; erkent dat de bankenmededeling van de Commissie van augustus 2013 niet toereikend is voor het beschermen van de Europese belastingbetalers en het beperken van het steunbedrag dat banken kunnen krijgen, en derhalve bijdraagt aan het doorbreken van de solidariteit tussen burgers en banken; benadrukt dat de staatssteun aan het bankensysteem niet heeft geleid tot meer kredietverlening of herstel van het vertrouwen; dringt er bij de Commissie op aan de bankensector nauwlettend te blijven ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
With regard to the products on offer, the EESC would draw attention to the fact that products already in circulation in the traditional banking system, and thus regulated, have shifted to the parallel banking system in order to avoid the stricter controls which come with bank oversight.

Wat de geboden producten betreft wijst het EESC erop dat producten die onder dit parallelle banksysteem komen te vallen, al voorkomen in het traditionele banksysteem en daar aan regels gebonden zijn en dat het dus om producten gaat die daarin terecht zijn gekomen om aan de stringentere voorwaarden van dat banktoezicht te ontsnappen.


The EESC also points to the need for regulatory efforts to be bolstered by advanced expertise and scientific research into questions relating to the collection and exchange of data. There is also a broader need to monitor the on-going development of the shadow banking system more comprehensively and to identify those aspects of benefit to the real economy as well as those that may generate new sources of vulnerability and systemic risk.

Verder stelt het EESC vast dat er behoefte is aan meer regulering, met geavanceerde expertise en wetenschappelijk onderzoek omtrent het verzamelen en uitwisselen van gegevens, en in het algemeen voor een uitgebreidere follow-up van de dynamische ontwikkeling van schaduwbankieren en de vaststelling van gunstige aspecten voor de reële economie, maar ook van aspecten die nieuwe bronnen van kwetsbaarheid en systeemgevaar kunnen vormen.


With regard to the transparency of the shadow banking system, efforts regarding the collection and sharing of reliable and complete data are complemented by initiatives to develop a monitoring framework for shadow banking risks and central repositories for derivatives under EMIR (12) (the European Market Infrastructure Regulation), to review the Markets in Financial Instruments Directive (MiFID) (13), to implem ...[+++]

Ter wille van transparantie binnen het schaduwbankieren moeten de pogingen tot verzameling en uitwisseling van betrouwbare en geïntegreerde gegevens aangevuld worden met de uitwerking van een kader voor follow-up van de gevaren van schaduwbankieren en van centrale registers voor derivaten in het kader van de EMIR (12)-verordening, de herziening van de richtlijn inzake markten voor financiële instrumenten (MiFID) (13), de toepassing van een identificatienummer voor juridische entiteiten (Legal Entity Identifier) en meer transparantie bij effectenfinancieringstransacties.


Furthermore, there are differences between national banking systems: using this method and these data, the US dollar shortage is relatively small in some countries and larger in others.

Bovendien zijn er verschillen tussen de nationale banksystemen: volgens deze methode en deze gegevens is het tekort aan US-dollar in enkele landen relatief gering en in andere landen groter.


All players that are data controllers (for example banks or hospitals) are obliged by the data protection regulatory framework[16] to put in place security measures to protect personal data.

Alle spelers die tevens voor de gegevensverwerking verantwoordelijk zijn (zoals banken en ziekenhuizen), moeten op grond van het regelgevingskader inzake gegevensbescherming[16] beveiligingsmaatregelen nemen om persoonsgegevens te beschermen.


12. Notes that for years the Chinese banking system has been growing rapidly; that this has been accompanied by a gradual opening of the banking and financial sector to foreign interests; that this is taking place in accordance with the basic principles of the WTO Agreement and the transitional periods granted to China when it joined the WTO; that many Chinese commercial banks have already been authorised to work with foreign lenders; that, finally, more than 400 international banks and financial institutions have opened branches ...[+++]

12. stelt vast dat de Chinese banksector sinds jaren een sterke groei vertoont; dat deze groei gepaard ging met een geleidelijke opening van de bank- en de financiële sector voor buitenlandse investeringen; dat deze ontwikkeling in overeenstemming is met de fundamentele beginselen van de WTO-overeenkomst en de voor China bij zijn toetreding tot de WTO vastgestelde overgangsperiodes; dat veel commerciële banken in China reeds toestemming hebben met buitenlandse kredietgevers te werken; dat tot op heden meer dan 400 internationale banken en financiële instellingen, filialen of vertegenwoordigingen in China hebben geopend; verzoekt Chi ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Controller a data bank system' ->

Date index: 2023-11-26
w