1. Welcomes the fact that the new definition established in the Commission communication of 25 October 2011 on Corporate Social Responsibility (CSR) emphasises that compliance with applicable legislation and with collective agreements is a prerequisite for responsible action, and specifies the framework required for corporate responsibility by demanding that ‘social, environmental, ethical, human rights and consumer concerns’ are integrated into the operations and core strategy of businesses in close collaboration with their stakeholders; reiterates that CSR must also extend to enterprises’ behaviour towards and in third countries;
1. juicht het toe dat in de mededeling van de Commissie van 25 oktober 2011 betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen in het kader van een nieuwe definitie wordt benadrukt dat de naleving van geldend recht en collectieve overeenkomsten een voorwaarde is voor verantwoord handelen en dat ter verduidelijking van het noodzakelijke kader voor de verantwoord
elijkheid van ondernemingen de eis wordt gesteld dat bedrijven aandacht voor "mensenrechten, consumentenbelangen en sociale, ethische en milieukwesties in hun bedrijfsactiviteiten en kernstrategie integreren in nauwe samenwerking met hun stakeholders"; wijst er met klem op dat de
...[+++]maatschappelijke verantwoordelijkheid van ondernemingen zich ook moet uitstrekken tot hun handelen tegenover en in derde landen;