6. Encourages the Commission to elaborate a broad and more pr
ecise definition of corporate social responsibility, not as a marginal concept but as a key objective for a future-oriented company policy, and guiding principle for European socio-economic policies, as developed in the process of the spring summits starting with Lisbon; nevertheless underlines that the concept of Corporate
Social Responsibility does not prejudice or replace other initiatives of the European
Social Agenda; the promotion of CSR should instead help to promote a more positive attitude in the business world to
social ...[+++] legislation and regulation, and a better compliance performance in this field; 6. dringt er bij de Commissie op aan een bredere en nauwkeu
riger definitie van sociale verantwoordelijkheid van bedrijven op te stellen, niet als concept in de marge maar als een centrale doelstelling voor een toekomstgericht bedrijfsbeleid en een leidraad voor een Europees sociaal-economisch beleid, zoals dat werd ontwikkeld in de loop van de voorjaars-topbijeenkomst, te beginnen met die van Lissabon; beklemtoont niettemin dat het concept van sociale verantwoordelijkheid van bedrijven geen gevaar vormt voor of in de plaats komt van andere initiatieven van de Europese sociale agenda; de bevordering van sociale verantwoordelijkheid van
...[+++]bedrijven dient eerder bij te dragen aan een positievere houding in het bedrijfsleven ten aanzien van sociale wetgeving en regulering, en een hogere graad van naleving op dit terrein;