Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Advance CBR
Advance cross-border ruling
Border worker
CBR
Cross-border activity
Cross-border commuter
Cross-border cooperation
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border movements of travellers
Cross-border perspective
Cross-border ruling
Cross-border tax ruling
Cross-border traffic
Cross-border travel document
Cross-border worker
Frontier worker
Trans-border cooperation
Transnational dimension
Transnational perspective

Traduction de «Cross-border worker » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


border worker | cross-border worker | frontier worker

grensarbeider


cross-border commuter | cross-border worker

grensoverschrijdende werknemer


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

grensoverschrijdende dimensie [4.7] [ grensoverschrijdende activiteit | grensoverschrijdende kwestie | grensoverschrijdend perspectief | transnationaal perspectief | transnationale dimensie ]


advance CBR | advance cross-border ruling | cross-border ruling | cross-border tax ruling | CBR [Abbr.]

grensoverschrijdende fiscale ruling | grensoverschrijdende ruling | voorafgaande grensoverschrijdende ruling


cross-border cooperation [ trans-border cooperation ]

grensoverschrijdende samenwerking [ grensoverschrijdende integratie ]


cross-border travel document

grensoverschrijdingsdocument




cross-border movements of travellers

grensoverschrijdend reizigersverkeer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
By way of derogation from Article 8, cross-border workers who are well known to the border guards owing to their frequent crossing of the border at the same border crossing point and who have not been revealed by an initial check to be the subject of an alert in the SIS or in a national data file shall be subject only to random checks to ensure that they hold a valid document authorising them to cross the border and fulfil the necessary entry conditions.

In afwijking van artikel 8 worden grensarbeiders die bij de grenswachters goed bekend zijn omdat zij frequent via dezelfde grensdoorlaatpost de grens overschrijden en van wie de grenswachters, op grond van een eerdere controle, weten dat zij noch in het SIS, noch in een nationaal opsporingsregister gesignaleerd zijn, slechts aan steekproefsgewijze controles onderworpen teneinde na te gaan of zij in het bezit zijn van een geldig document waarmee zij de grens mogen overschrijden, en aan de voorwaarden voor binnenkomst voldoen.


By way of derogation from Article 8, cross-border workers who are well known to the border guards owing to their frequent crossing of the border at the same border crossing point and who have not been revealed by an initial check to be the subject of an alert in the SIS or in a national data file shall be subject only to random checks to ensure that they hold a valid document authorising them to cross the border and fulfil the necessary entry conditions.

In afwijking van artikel 8 worden grensarbeiders die bij de grenswachters goed bekend zijn omdat zij frequent via dezelfde grensdoorlaatpost de grens overschrijden en van wie de grenswachters, op grond van een eerdere controle, weten dat zij noch in het SIS, noch in een nationaal opsporingsregister gesignaleerd zijn, slechts aan steekproefsgewijze controles onderworpen teneinde na te gaan of zij in het bezit zijn van een geldig document waarmee zij de grens mogen overschrijden, en aan de voorwaarden voor binnenkomst voldoen.


The procedures for checking cross-border workers are governed by the general rules on border control, in particular Articles 8 and 14.

Voor de controle van grensarbeiders zijn de algemene bepalingen inzake grenstoezicht van toepassing, en met name de artikelen 8 en 14.


42. Calls on the Member States and the Commission to continue to work, in particular, to improve and extend the EURES platform as an effective tool for facilitating worker mobility in Europe, in particular cross-border mobility, by improving workersʼ knowledge of the Union labour market, informing them of job opportunities and helping them with formalities; encourages the Member States to develop and support EURES networks, not least in recognition of the fact that cross-border workers are the first to be hit by adaptation problems and difficulties in securing recognition of professional qualifications; notes that by bringing together ...[+++]

42. roept de lidstaten en de Commissie op te blijven werken aan de verbetering en verdieping van het Eures-platform als doeltreffend hulpmiddel om de mobiliteit van werknemers in Europa, in het bijzonder de grensoverschrijdende mobiliteit, te bevorderen door hun kennis van de arbeidsmarkt van de Unie te verbeteren, hen te informeren over de arbeidskansen en hen te helpen met de formaliteiten; moedigt de lidstaten aan Eures-netwerken te ontwikkelen en te ondersteunen, niet in de laatste plaats omdat grensarbeiders de eersten zijn die te maken hebben met problemen en moeilijkheden om hun beroepskwalificaties erkend te krijgen; stelt vast ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
42. Calls on the Member States and the Commission to continue to work, in particular, to improve and extend the EURES platform as an effective tool for facilitating worker mobility in Europe, in particular cross-border mobility, by improving workersʼ knowledge of the Union labour market, informing them of job opportunities and helping them with formalities; encourages the Member States to develop and support EURES networks, not least in recognition of the fact that cross-border workers are the first to be hit by adaptation problems and difficulties in securing recognition of professional qualifications; notes that by bringing together ...[+++]

42. roept de lidstaten en de Commissie op te blijven werken aan de verbetering en verdieping van het Eures-platform als doeltreffend hulpmiddel om de mobiliteit van werknemers in Europa, in het bijzonder de grensoverschrijdende mobiliteit, te bevorderen door hun kennis van de arbeidsmarkt van de Unie te verbeteren, hen te informeren over de arbeidskansen en hen te helpen met de formaliteiten; moedigt de lidstaten aan Eures-netwerken te ontwikkelen en te ondersteunen, niet in de laatste plaats omdat grensarbeiders de eersten zijn die te maken hebben met problemen en moeilijkheden om hun beroepskwalificaties erkend te krijgen; stelt vast ...[+++]


8. Calls on the Member States and the Commission to continue to work, in particular, to improve and extend the EURES platform as an effective tool to facilitate worker mobility in Europe, in particular cross-border mobility, by improving workersʼ knowledge of the Union labour market, informing them of job opportunities and helping them with formalities; encourages the Member States to develop and support EURES networks, not least in recognition of the fact that cross-border workers are the first to be hit by adaptation problems and difficulties in securing recognition of professional qualifications; notes that by bringing together publ ...[+++]

8. roept de lidstaten en de Commissie op te blijven werken aan de verbetering en verdieping van het Eures-platform als doeltreffend hulpmiddel om de mobiliteit van werknemers in Europa, in het bijzonder de grensoverschrijdende mobiliteit, te vergemakkelijken door hun kennis van de arbeidsmarkt van de Unie te verbeteren, hen te informeren over de arbeidskansen en hen te helpen met de formaliteiten; moedigt de lidstaten aan Eures-netwerken te ontwikkelen en te ondersteunen, niet in de laatste plaats omdat grensarbeiders de eersten zijn die te maken hebben met problemen en moeilijkheden om hun beroepskwalificaties erkend te krijgen; stelt ...[+++]


(a) developing cross-border partnerships, where requested by services territorially responsible for the border regions; counselling and information opportunities before, during and after the mobility experience for jobseekers, mobile workers, including cross-border workers, seasonal workers, migrant workers, posted workers, and employers, in order to promote voluntary geographical mobility on a fair basis and drafting and dissemination of material informing jobseekers, mobile workers, employers and EURES advisers on labour law, social security and working conditions in cross-border regions and other Member States;

(a) ontwikkeling van grensoverschrijdende partnerschappen, wanneer hierom wordt gevraagd door diensten die territoriaal gezien verantwoordelijk zijn voor de grensregio's; advisering en informatiekansen vóór, tijdens en na de mobiliteitservaring voor werkzoekenden, mobiele werknemers, waaronder grenswerkers, seizoenswerknemers, arbeidsmigranten, gedetacheerde werknemers, en werkgevers, voor het op een billijke basis bevorderen van vrijwillige geografische mobiliteit, en het ontwikkelen en verspreiden van voorlichtingsmateriaal voor werkzoekenden, mobiele werknemers, werkgevers en EURES-adviseurs over het arbeidsrecht, sociale zekerheid e ...[+++]


However, most of the cross-border workers involved have very limited knowledge of the rules and regulations that apply to their job or workplace, including labour rights, working conditions and social security. It is important to provide proper information to mobile workers about their labour and social rights.

De meeste van de grensoverschrijdende werknemers die hierbij betrokken zijn, hebben evenwel een erg beperkte kennis van de regels en reguleringen die op hun baan of werkplek van toepassing zijn, inclusief arbeidsrechten, arbeidsomstandigheden en sociale zekerheid. Het is belangrijk mobiele werknemers behoorlijke informatie over hun arbeids- en sociale rechten te verstrekken.


5.2. By way of derogation from Article 7, cross-border workers who are well known to the border guards owing to their frequent crossing of the border at the same border crossing point and who have not been revealed by an initial check to be the subject of an alert in the SIS or in a national data file shall be subject only to random checks to ensure that they hold a valid document authorising them to cross the border and fulfil the necessary entry conditions.

5.2. In afwijking van artikel 7 worden grensarbeiders die bij de grenswachters goed bekend zijn omdat zij frequent via dezelfde grensdoorlaatpost de grens overschrijden en van wie de grenswachters, op grond van een eerdere controle, weten dat zij noch in het SIS, noch in een nationaal opsporingsregister gesignaleerd zijn, slechts aan steekproefsgewijze controles onderworpen teneinde na te gaan of zij in het bezit zijn van een geldig document waarmee zij de grens mogen overschrijden, en aan de voorwaarden voor binnenkomst voldoen.


By way of derogation from Article 7, cross-border workers who are well known to the border guards owing to their frequent crossing of the border at the same border crossing point and who have not been revealed by an initial check to be the subject of an alert in the SIS or in a national data file shall be subject only to random checks to ensure that they hold a valid document authorising them to cross the border and fulfil the necessary entry conditions.

In afwijking van artikel 7 worden grensarbeiders die bij de grenswachters goed bekend zijn omdat zij frequent via dezelfde grensdoorlaatpost de grens overschrijden en van wie de grenswachters, op grond van een eerdere controle, weten dat zij noch in het SIS, noch in een nationaal opsporingsregister gesignaleerd zijn, slechts aan steekproefsgewijze controles onderworpen teneinde na te gaan of zij in het bezit zijn van een geldig document waarmee zij de grens mogen overschrijden, en aan de voorwaarden voor binnenkomst voldoen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Cross-border worker' ->

Date index: 2021-11-16
w