Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cranking of a diesel engine
DI diesel engine
Diesel engine
Diesel engine mechanic
Diesel engine tester
Diesel engine with direct injection
Diesel fuel
Diesel mechanic
Diesel oil
Direct injection diesel engine
Half diesel engine
Locomotive engine tester
Lorry engine tester
MGO
Marine diesel fuel
Marine distillate fuel
Marine fuel
Marine gas oil
Marine residual fuel
Mechanical body fitter
Motor vehicle engine tester
Rail vehicle engine tester
Railway diesel mechanic
Rolling stock engine tester
Semi-diesel engine
Starting up of a diesel engine
Truck engine inspection technician

Traduction de «DI diesel engine » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
diesel engine with direct injection | direct injection diesel engine | DI diesel engine [Abbr.]

dieselmotor met directe inspuiting


diesel mechanic | railway diesel mechanic | diesel engine mechanic | mechanical body fitter

dieselmotortechnica | dieselmotortechnicus | dieselmotorreparateur | monteur dieselmotoren


half diesel engine | semi-diesel engine

semi-dieselmotor




cranking of a diesel engine | starting up of a diesel engine

aanslaan van een diselmotor | starten van een diselmotor


diesel engine tester | rail vehicle engine tester | locomotive engine tester | rolling stock engine tester

ingenieur locomotieven | tester treinmotoren | tester motoren rollend materieel | testingenieur


diesel engine tester | lorry engine tester | motor vehicle engine tester | truck engine inspection technician

tester motoren van motorvoertuigen




marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

scheepsbrandstof [ destillaatbrandstof voor de scheepvaart | dieselolie voor de scheepvaart | gasolie voor de scheepvaart | residuale stookolie voor de scheepvaart ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Dual-fuel engines and vehicles shall comply with the requirements applicable to diesel engines specified in this Annex, regardless of whether operating in dual-fuel or diesel mode.

Dualfuelmotoren en -voertuigen moeten voldoen aan de voorschriften van deze bijlage voor dieselmotoren, ongeacht of zij in dualfuel- of dieselmodus werken.


The Commission will encourage the use of ethanol to reduce demand for diesel, including the use of 95% ethanol in modified diesel engines.

De Commissie zal het gebruik van ethanol, met inbegrip van 95%-ethanol in aangepaste dieselmotoren, aanmoedigen om de vraag naar diesel te verminderen.


While these measures target vehicles with petrol engines, many N1 Class II and III vehicles have diesel engines, whose emissions performance is less dependent on temperature conditions.

Hoewel deze maatregelen gericht zijn op voertuigen met benzinemotoren hebben veel N1-voertuigen van klasse II en III dieselmotoren, waarvan de emissieprestatie minder afhankelijk is van temperatuurvoorwaarden.


(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) ) Tot 1 januari 2025 in SIS en MIS, 1850 mg/Nm voor dual-fuelmotoren in de vloeibarebrandstofmodus en 380 mg/Nm in de gasmodus; 1 300 mg/Nm³ voor dieselmotoren met ≤ 1 200 omw./min. met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van 20 MW of minder; en 1 850 mg/Nm³ voor dieselmotoren met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van meer dan 20 MW; 750 mg/Nm³ voor dieselmotoren met > 1200 omw./min.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) ) Tot 1 januari 2025 in SIS en MIS, 1850 mg/Nm voor dual-fuelmotoren in de vloeibarebrandstofmodus en 380 mg/Nm in de gasmodus; 1 300 mg/Nm³ voor dieselmotoren met ≤ 1 200 omw./min. met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van 20 MW of minder; en 1 850 mg/Nm³ voor dieselmotoren met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van meer dan 20 MW; 750 mg/Nm³ voor dieselmotoren met > 1200 omw./min.


Compression-ignition internal combustion piston engines (diesel or semi-diesel engines

Zuigermotoren met zelfontsteking (diesel- en semidieselmotoren)


Council Directive 88/436/EEC of 16 June 1988 amending Directive 70/220/EEC on the approximation of the laws of the Member States relating to measures to be taken against air pollution by gases from engines of motor vehicles (Restriction of particulate pollutant emissions from diesel engines) (OJ L 214, 6.8.1988, p. 1).

Richtlijn 88/436/EEG van de Raad van 16 juni 1988 tot wijziging van Richtlijn 70/220/EEG inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der lidstaten met betrekking tot maatregelen tegen luchtverontreiniging door uitlaatgassen van motoren in motorvoertuigen (Beperking van emissies van verontreinigende deeltjes door dieselmotoren) (PB L 214 van 6.8.1988, blz. 1).


More demanding limit values have been set for vehicles with petrol engines than for diesel vehicles, since it is easier and costs less to achieve lower emissions with petrol engines than is the case with diesel engines.

Voor voertuigen met benzinemotor werden ambitieuzere grenswaarden vastgelegd dan voor dieselauto’s, omdat een lagere uitstoot bij benzinemotoren makkelijker en met minder kosten te realiseren is dan bij dieselmotoren.


More demanding limit values have been set for vehicles with petrol engines than for diesel vehicles, since it is easier and costs less to achieve lower emissions with petrol engines than is the case with diesel engines.

Voor voertuigen met benzinemotor werden ambitieuzere grenswaarden vastgelegd dan voor dieselauto’s, omdat een lagere uitstoot bij benzinemotoren makkelijker en met minder kosten te realiseren is dan bij dieselmotoren.


Road vehicles are increasingly reliant upon catalytic after-treatment devices to attain the emissions limits mandated in Council Directive 70/220/EEC relating to measures to be taken against air pollution by gases from positive-ignition engines of motor vehicles and Council Directive 88/77/EEC relating to the measures to be taken against the emission of gaseous pollutants from diesel engines for use in vehicles.

Voor de weg bestemde voertuigen worden steeds afhankelijker van katalysatoren om te kunnen voldoen aan de emissiegrenswaarden van Richtlijn 70/220/EEG van de Raad met betrekking tot de maatregelen die moeten worden genomen tegen de luchtverontreiniging door gassen afkomstig van motoren met elektrische ontsteking in motorvoertuigen en van Richtlijn 88/77/EEG van de Raad met betrekking tot de maatregelen die moeten worden genomen tegen de emissie van gasvormige verontreinigingen door dieselmotoren, bestemd voor het aandrijven van voertuigen.


w