Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Borrowing capacity
DSR
Debt carrying capacity
Debt service capacity
Debt service ratio
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt-servicing capacity
GDS ratio
Gross debt service ratio

Traduction de «Debt service ratio » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


GDS ratio | gross debt service ratio

ratio van de bruto maandelijkse afbetalingen


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

capaciteit tot het aangaan van schuld | in staat de schuldendienst te voldoen | leningopnemingscapaciteit | leningscapaciteit
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These include the application of maximum loan-to-value (LTV) ratios for housing loans as well as defining maximum loan-to-income (LTI) or mortgage debt servicing-to-income (DTI) ratios.

Deze omvatten de toepassing van maximale LTV-ratio's ('loan-to-value') voor hypothecaire leningen, evenals van maximale LTI- ('loan-to-income') of DTI-ratio's ('mortgage debt servicing-to-income').


According to the Commission services' 2014 Spring Forecast, which is based on a no-policy-change assumption, the deficit-to-GDP ratio will amount to 1.9% in 2014 and 2.4% in 2015, while general government debt is expected to remain broadly stable at 45.8% of GDP in 2015.

Volgens de voorjaarsprognoses 2014 van de diensten van de Commissie, die zijn gebaseerd op de aanname dat het beleid ongewijzigd blijft, zal het tekort in 2014 uitkomen op 1,9 % van het bbp en in 2015 op 2,4 % van het bbp, terwijl de overheidsschuld in 2015 naar verwachting vrijwel stabiel rond 45,8 % van het bbp zal blijven.


This is broadly in line with the Commission services’ forecast of a debt-to-GDP ratio of 82,2 % in 2012 and 80,7 % in 2013, which does not consider potential gains from the winding-up of ‘bad banks’.

Dit stemt in grote lijnen overeen met de door de diensten van de Commissie verwachte schuldquote van 82,2 % in 2012 en 80,7 % in 2013, waarbij geen rekening wordt gehouden met potentiële meevallers als gevolg van de liquidatie van „slechte banken”.


General government gross debt remains well below the 60 % of GDP reference value and stood at an estimated 39,5 % of GDP in 2008 according to the January 2009 stability programme. However, according to the Commission services’ January 2009 interim forecast, the general government debt-to-GDP ratio is projected to increase significantly reaching 53 % in 2010.

De bruto overheidsschuld blijft ruim onder de referentiewaarde van 60 % van het bbp en is in het stabiliteitsprogramma van januari 2009 geraamd op 39,5 % van het bbp in 2008, maar zal volgens de tussentijdse prognoses van januari 2009 van de diensten van de Commissie duidelijk stijgen tot 53 % in 2010.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In view of these developments and the Commission services' Spring 2007 Forecast, the Commission considers that the excessive deficit has been corrected with a credible and sustainable reduction of the budget deficit below 3% of GDP and the debt-to-GDP ratio diminishing towards the reference value of 60%.

In het licht van deze ontwikkelingen en gezien de voorjaarsprognoses 2007 van de diensten van de Commissie is de Commissie van oordeel dat het buitensporige tekort is gecorrigeerd omdat er volgens haar sprake is van een geloofwaardige en duurzame reductie van het begrotingstekort tot minder dan 3% van het BBP en van een dalende schuldquote richting de referentiewaarde van 60% van het BBP.


Moreover, the projected debt figures for the years 2005 to 2007, contained in the June 2005 stability programme update, and broadly in line with the debt projections of the Commission services Spring 2005 forecast, suggest a further sharp increase in the debt ratio up to a peak of just below 68 % in 2007.

Bovendien geven de in het geactualiseerde stabiliteitsprogramma van juni 2005 vermelde schuldprognoses voor 2005-2007, die grotendeels overeenkomen met de schuldprognoses van de diensten van de Commissie uit het voorjaar van 2005, aan dat de quote fors zal blijven stijgen en in 2007 een hoogste stand van net onder de 68 % zal bereiken.


Under the Initiative, the criterion for debt sustainability would be based on the debt-to-exports ratio (range 200-250% for the net present values) and/or the ratio of debt service to exports (range 2025%) (Present value covers the amount of capital and interest on the debt discounted at the market rate). Since the 1997 spring meeting of the IFI, the ratio of the debt to the tax revenues of the country has also been used as a crite ...[+++]

Als criterium voor draaglijke schuld wordt daarom overeenkomstig het initiatief de verhouding gehanteerd tussen totale schuld en exportinkomsten (de grens ligt bij 200-250% van de huidige nettowaarde) respectievelijk de verhouding tussen dienst van de schuld en exportinkomsten (grens bij 20-25%) (De huidige waarde is het tegen marktrente berekende bedrag aan kapitaal en debetrente.) Sinds de vergadering van de IFI in de lente van 1997 wordt ook de verhouding tussen totale schuld en belastinginkomsten van een land als criterium gebruikt.


Since 1986, Tunisia has been engaged in a programme of economic reform which has generated largely satisfactory results (1994 figures), boosting economic activity (real GDP growth of 3.4%), reducing the budget deficit (2.6% of GDP) and the current account deficit (3.2% of GDP), curbing inflation (4.7%), stimulating external trade (exports account for 40% of GDP) and reducing the external debt ratios (debt servicing absorbs 18.5% of current revenue).

Tunesië is sedert 1986 bezig met een programma van economische hervormingen dat heeft bijgedragen tot (cijfers van 1994) het stimuleren van de economische bedrijvigheid (reëele groei van het BBP 3,4%), tot het verminderen van het begrotingstekort (2,6% van het BBP) en het tekort op de betalingsbalans (3,2% van het BBP), het afzwakken van de inflatie (4,7%), het versterken van de externe sector (uitvoer vormt 40% van het BBP) en het verminderen van de buitenlandse schuld (de aflossing van de schuldenlast vertegenwoordigt 18,5% van de lopende ontvangsten).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Debt service ratio' ->

Date index: 2023-04-03
w