Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coastal pilotage
Deep ocean traffic
Deep sea pilotage
Deep sea ship
Deep sea traffic
Deep sea vessel
Deep sea-bed
Deep-sea fish stock
Deep-sea fisherman
Deep-sea fishery worker
Deep-sea fishery workers
Deep-sea fishing
Deep-sea stock
Harbour pilotage
High-seas fishing
Marine pilotage
Middle-water fishing
Open sea fishing
Sea-bed
Shore-based pilotage

Vertaling van "Deep sea traffic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


deep sea ship | deep sea vessel

schip voor de grote vaart


deep-sea fish stock | deep-sea stock

diepzeebestand | diepzeevisbestand


deep-sea fishing [ high-seas fishing | middle-water fishing | open sea fishing(GEMET) ]

visserij op volle zee






marine pilotage [ coastal pilotage | deep sea pilotage | harbour pilotage | shore-based pilotage ]

loodswezen [ havenloodsen | kustloodsen | loodsdiensten | rivierloodsen | zeeloodsen ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Using the provisions of European mutual assistance in customs matters and a number of agreements concluded between the EU and third countries, OLAF organises joint customs operations between EU Member States and with third countries aimed at targeting specific problems, such as Operation Matthew II, targeting road traffic on the eastern border, or Operation Sirocco, focused on deep-sea container transports from China to the Union.

Op grond van de bepalingen van de Europese wederzijdse bijstand in douanezaken en een aantal overeenkomsten tussen de EU en derde landen organiseert OLAF gezamenlijke douaneactiviteiten tussen EU-lidstaten en derde landen gericht op de aanpak van specifieke problemen, zoals Operation Matthew II, gericht op het wegverkeer aan de oostelijke grens, of Operation Sirocco, gericht op containervervoer in de grote vaart van China naar de Unie.


The Hutchison group has a significant presence in the market for deep-sea container terminal services for hinterland and transhipment traffic in the Netherlands (Rotterdam) and the United Kingdom (Felixstowe and Thamesport).

De Hutchison-groep is sterk aanwezig op de markt voor diepzee-containerterminaldiensten voor achterland- en overslagverkeer in Nederland (Rotterdam) en het Verenigd Koninkrijk (Felixstowe en Thamesport).


The Northern European market for deep-sea traffic comprises twelve deep-sea ports: the Benelux ports Rotterdam, Antwerp and Zeebrugge, the German ports Hamburg and Bremerhaven, the UK ports Felixstowe, Thamesport, Southampton, Tilbury and Liverpool, Le Havre in France and Gothenburg in Sweden.

De Noord-Europese markt voor de diepzeevaart behelst 12 diepzeehavens: de havens van Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge voor de Benelux, de Duitse havens van Hamburg en Bremerhaven, de Britse havens van Felixstowe, Thamesport, Southampton, Tibury en Liverpool, de haven van Le Havre in Frankrijk en de haven van Gotenburg in Zweden.


As a result of the merger, ECT/Hutchison would have had a market share of 36% on the Northern European market for deep-sea traffic with the nearest competitors having less than half of the joint market share of the parties.

Door de concentratie zou ECT/Hutchison een aandeel van 36% op de Noord-Europese markt van de diepzeevaart hebben verworven, en zouden de eerstvolgende concurrenten minder dan de helft van dit gecombineerde aandeel hebben gehad.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. The Committee agrees with the Commission that the relevant market is the market for the provision of stevedoring services for transhipment traffic carried by deep-sea container vessels in Northern Europe.

2. Het Adviescomité deelt het standpunt van de Commissie dat als relevante markt moet worden aangemerkt de markt voor de verstrekking van stuwadoorsdiensten voor het overladen van de inhoud van diepzeecontainerschepen in Noord-Europa.


Deep-sea container handling comprises "hinterland" traffic, where the port of loading or unloading is the first or the final port, and "transshipment" traffic, where the port is used as a hub for containers coming from or going to short sea spoke ports or as a "relay" for containers being unloaded from a deep-sea ship and than loaded on another deep-sea ship.

Deze diensten omvatten het verkeer van en naar het "achterland", waarbij de haven van lading/lossing de eerste of de laatste haven vormt, en het "overslag"verkeer, waarbij de haven wordt gebruikt als platform voor containers van en naar de kusthavens, of als pleisterplaats voor containers die worden gelost van een zeeschip en op een ander zeeschip worden geladen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Deep sea traffic' ->

Date index: 2024-03-31
w