Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coastal pilotage
Deep sea container-ship
Deep sea pilotage
Deep sea ship
Deep sea vessel
Deep sea-bed
Deep-sea fisherman
Deep-sea fishery worker
Deep-sea fishery workers
Deep-sea fishing
Deep-sea shipping
Harbour pilotage
High-seas fishing
Marine pilotage
Middle-water fishing
Open sea fishing
Sea-bed
Ship's master
Shore-based pilotage

Traduction de «Deep-sea shipping » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


deep sea ship | deep sea vessel

schip voor de grote vaart




deep-sea fishing [ high-seas fishing | middle-water fishing | open sea fishing(GEMET) ]

visserij op volle zee






marine pilotage [ coastal pilotage | deep sea pilotage | harbour pilotage | shore-based pilotage ]

loodswezen [ havenloodsen | kustloodsen | loodsdiensten | rivierloodsen | zeeloodsen ]






TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Access to international markets for Europe's maritime industries and services, sustainable scientific and commercial exploitation of the deep seas, protection of global marine biodiversity, improvement of maritime safety and security, working conditions, reduced ship pollution and the fight against illegal activities in international waters will be the external priorities for the Union's Integrated Maritime Policy.

Onder de externe poot van het geïntegreerde maritieme beleid van de Unie moet prioriteit worden verleend aan de volgende thema's: toegang voor Europese maritieme industriesectoren en diensten tot de internationale markten, duurzame wetenschappelijke en commerciële exploitatie van de diepzee, bescherming van de mondiale mariene biodiversiteit, verbetering van de maritieme veiligheid en beveiliging, arbeidsomstandigheden, vermindering van de verontreiniging door schepen en de bestrijding van illegale activiteiten in internationale wateren.


Deep-sea species caught in excess of 100 kg by such vessels shall not be retained on board, trans-shipped or landed.

Vangsten van diepzeesoorten door dergelijke vaartuigen van meer dan 100 kg worden niet aan boord gehouden, overgeladen of aangeland.


Deep-sea species caught in excess of 100 kg by such vessels shall not be retained on board, trans-shipped or landed.

Vangsten van diepzeesoorten door dergelijke vaartuigen van meer dan 100 kg worden niet aan boord gehouden, overgeladen of aangeland.


Will the Commission work in future towards a genuine single European maritime area, in which both short sea shipping and deep sea shipping draw on the benefits of SafeSeaNet, thereby ensuring a level playing field with other modes of transport and reducing administrative burdens in all parts of the shipping industry?

Gaat de Commissie in de toekomst werken aan de totstandbrenging van één Europese maritieme ruimte, waarin zowel de korte vaart als de grote vaart de vruchten van SafeSeaNet plukken, om zo gelijke concurrentievoorwaarden met andere vormen van vervoer te creëren en de administratieve lasten voor alle onderdelen van de scheepvaart te verminderen?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
How will the Commission ensure that deep sea shipping also benefits from the potential facilitations foreseen in the Blue Belt project, and how does it intend to fully integrate these operators in the pilot projects?

Hoe wil de Commissie ervoor zorgen dat de grote vaart ook profiteert van de verbeteringen die van het Blue Belt-project verwacht worden, en hoe wil zij deze categorie schepen volledig bij de proefprojecten betrekken?


However, deep sea shipping could also benefit from the use of SafeSeaNet as a tool to reduce administrative burdens, as these operators also carry goods between EU ports during parts of their international voyages.

Maar ook de grote vaart zou kunnen profiteren van SafeSeaNet als middel om de administratieve lasten te verlichten, omdat deze schepen in het kader van hun internationale reizen ook goederen tussen EU-havens vervoeren.


– (DE) Madam President, some of you are probably wondering, rightly, what a Member from a landlocked European country such as Austria is doing in a debate on deep-sea shipping.

- (DE) Mevrouw de Voorzitter! Wat heeft een afgevaardigde uit een ver van zee gelegen Europees land als Oostenrijk in de melk te brokkelen in een debat over de zeescheepvaart, zullen sommigen van u zich terecht afvragen.


I am anxious to ensure that the instruments which were previously adopted – and rightly so – for deep-sea shipping, namely the Athens Convention and the related legislation, are not extended indiscriminately to internal waterway transport.

Het gaat mij erom te waarborgen dat de instrumenten die wij eerder, en met goede redenen, hebben vastgesteld voor de zeescheepvaart – in het Verdrag van Athene en de daarvan afgeleide wetgeving – nu niet klakkeloos worden uitgebreid naar de binnenscheepvaart.


It could result in increased infrastructure costs; however it is not without its benefits. In particular, this measure can solve the problem of priority given to deep-sea vessels and allow short sea ships to offer optimised and faster round trips.

Dit kan weliswaar tot hogere infrastructuurkosten leiden, maar biedt ook een aantal voordelen: een mogelijke oplossing voor het probleem van de prioriteit voor diepzeeschepen en efficiëntere en snellere omlooptijden voor kustvaartuigen.


Access to international markets for Europe's maritime industries and services, sustainable scientific and commercial exploitation of the deep seas, protection of global marine biodiversity, improvement of maritime safety and security, working conditions, reduced ship pollution and the fight against illegal activities in international waters will be the external priorities for the Union's Integrated Maritime Policy.

Onder de externe poot van het geïntegreerde maritieme beleid van de Unie moet prioriteit worden verleend aan de volgende thema's: toegang voor Europese maritieme industriesectoren en diensten tot de internationale markten, duurzame wetenschappelijke en commerciële exploitatie van de diepzee, bescherming van de mondiale mariene biodiversiteit, verbetering van de maritieme veiligheid en beveiliging, arbeidsomstandigheden, vermindering van de verontreiniging door schepen en de bestrijding van illegale activiteiten in internationale wateren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Deep-sea shipping' ->

Date index: 2024-02-19
w