Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Apply learning strategies
Apply new knowledge
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Community action in the field of learning technology
Create cultural venue learning strategies
Create learning strategies at cultural venues
DELTA
Delirium tremens
Develop cultural learning strategies
Develop e-learning plan
Develop e-learning strategy
Development policy
Development strategy
Disorder of personality and behaviour
Formulate strategies for cultural learning
Growth policy
Jealousy
Learning strategy
Moderate mental subnormality
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Use learning strategies
Utilise learning strategies

Vertaling van "Develop e-learning strategy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
create learning strategies at cultural venues | formulate strategies for cultural learning | create cultural venue learning strategies | develop cultural learning strategies

leerstrategieën voor culturele ontmoetingsplaatsen ontwikkelen


develop e-learning plan | develop e-learning strategy

e-learningstrategie beheren | e-learningstrategie opstellen | e-learning plannen | e-learningplannen ontwikkelen


apply learning strategies | utilise learning strategies | apply new knowledge | use learning strategies

leerstrategieën gebruiken | leerstrategieën toepassen


Developing European Learning through Technological Advance | Development of European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Development of European Learning through Technological Advance | Europees Ontwikkelingsprogramma voor geavanceerde leersystemen | DELTA [Abbr.]


Community action in the field of learning technology | Developing European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Communautaire actie op het gebied van leertechnologie | DELTA [Abbr.]




development policy [ development strategy | growth policy | Development strategy(STW) | Growth policy(STW) ]

ontwikkelingsbeleid [ groeibeleid | ontwikkelingsstrategie ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Omschrijving: Dit zijn stoornissen waarin het normale patroon van vaardigheidsverwerving beperkt is vanaf de vroegste stadia der ontwikkeling. De stoornis is niet eenvoudig een gevolg van gebrekkige leermogelijkheden, zij is niet louter het resultaat van zwakzinnigheid en wordt niet veroorzaakt door een vorm van verworven hersenletsel of -ziekte.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will support through its programmes the establishment of networks between those regions and cities with well-developed lifelong learning strategies, to facilitate the exchange of experience and good practice.

* De Commissie zal, ter bevordering van de uitwisseling van ervaringen en "good practices", in het kader van haar programma's steun verlenen voor de oprichting van netwerken van regio's en steden die goed ontwikkelde strategieën voor levenslang leren hebben.


- Should promote access to training for all and developing lifelong learning strategies, in particular for older workers, who are under-represented in training.

- Moeten de toegang tot opleiding voor iedereen bevorderen en strategieën voor levenslang leren ontwikkelen, met name voor oudere werknemers, die in de opleiding ondervertegenwoordigd zijn.


- To support Member States and Applicant Countries in their efforts to develop lifelong learning strategies and structural reforms in their education and training systems and to encourage them to reassess the levels and priorities of their investment in human resources.

- de lidstaten en kandidaat-lidstaten te ondersteunen bij hun maatregelen ten behoeve van de ontwikkeling van strategieën voor levenslang leren en van structurele hervormingen van hun stelsels van onderwijs en beroepsopleiding en hen te stimuleren de omvang van en de prioriteiten in verband met hun investeringen in human resources te heroverwegen.


Work together to complete the development of comprehensive national lifelong learning strategies covering all levels from early childhood education through to adult learning, and focusing on partnerships with stakeholders, competence development of low-skilled adults, measures to extend access to lifelong learning and integrate lifelong learning services (guidance, validation etc.).

Samenwerken om de ontwikkeling van omvattende nationale strategieën voor een leven lang leren te voltooien, die alle niveaus — van onderwijs voor jonge kinderen tot en met volwassenenonderwijs — bestrijken en waarbij de nadruk wordt gelegd op partnerschappen met belanghebbenden, de competentieontwikkeling van laaggekwalificeerde volwassenen en maatregelen om de toegang tot mogelijkheden voor een leven lang leren uit te breiden, en integreren van diensten op het gebied van een leven lang leren (richtsnoeren, validatie enz.).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
University-business partnerships and work-based learning as well as better developed lifelong learning strategies can bring new incentives to boost the educational and training reform.

Partnerschappen tussen universiteiten en het bedrijfsleven, werkend leren en beter uitgewerkte strategieën voor een leven lang leren kunnen een nieuwe impuls geven aan de hervorming van het onderwijs- en opleidingsstelsel.


7. Calls for a holistic approach to education and training which addresses both academic and vocational aspects and recalls that the broader mission of education should be recognised with regard to personal growth and development; urges further support of the acquisition and recognition of competences based on non-formal and informal learning, and highlights the role of such learning as part of an overall lifelong learning strategy aimed at a socially ...[+++]

7. pleit voor een holistische benadering van onderwijs en opleiding waarbij zowel academische als beroepsgerelateerde aspecten in aanmerking worden genomen en benadrukt opnieuw dat de bredere missie van onderwijs moet worden erkend met het oog op persoonlijke groei en ontwikkeling; dringt er tevens op aan de verwerving en erkenning van competenties op basis van niet-formeel en informeel leren te blijven ondersteunen, en benadrukt de rol van deze manier van leren als onderdeel van een algemene strategie voor een leven lang leren, die ...[+++]


7. Calls for a holistic approach to education and training which addresses both academic and vocational aspects and recalls that the broader mission of education should be recognised with regard to personal growth and development; urges further support of the acquisition and recognition of competences based on non-formal and informal learning, and highlights the role of such learning as part of an overall lifelong learning strategy aimed at a socially ...[+++]

7. pleit voor een holistische benadering van onderwijs en opleiding waarbij zowel academische als beroepsgerelateerde aspecten in aanmerking worden genomen en benadrukt opnieuw dat de bredere missie van onderwijs moet worden erkend met het oog op persoonlijke groei en ontwikkeling; dringt er tevens op aan de verwerving en erkenning van competenties op basis van niet-formeel en informeel leren te blijven ondersteunen, en benadrukt de rol van deze manier van leren als onderdeel van een algemene strategie voor een leven lang leren, die ...[+++]


We remain supportive of attempts to develop lifelong learning strategies and to promote vocational education and training (VET) and the better integration of key competences such as foreign language learning, mathematics and science.

We blijven steun geven aan pogingen tot het ontwikkelen van strategieën voor een leven lang leren, het bevorderen van beroepsonderwijs en -opleiding (VET) en betere integratie van sleutelcompetenties zoals vreemdetalenonderwijs, wiskunde en exacte wetenschappen.


That Member States develop the provision of key competences for all as part of their lifelong learning strategies, including their strategies for achieving universal literacy, and use the ‘Key Competences for Lifelong Learning — A European Reference Framework’ (hereinafter referred to as ‘the Reference Framework’) in the Annex hereto as a reference tool, with a view to ensuring that:

in het kader van de strategieën voor een leven lang leren sleutelcompetenties voor iedereen te ontwikkelen en de „Sleutelcompetenties voor een leven lang leren — een Europees referentiekader”, hierna „Europees referentiekader” genoemd, in de bijlage te gebruiken als een referentie-instrument om ervoor te zorgen dat:


That Member States develop the provision of key competences for all as part of their lifelong learning strategies, including their strategies for achieving universal literacy, and use the "Key Competences for Lifelong Learning – A European Reference Framework" (hereinafter referred to as "the Reference Framework'') in the Annex hereto as a reference tool, with a view to ensuring that:

in het kader van de strategieën voor een leven lang leren sleutelcompetenties voor iedereen te ontwikkelen en de "Sleutelcompetenties voor een leven lang leren – een Europees referentiekader", hierna "Europees referentiekader" genoemd, in de bijlage te gebruiken als een referentie-instrument om ervoor te zorgen dat:


w