Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal-drawn vehicle driver
Central dividing strip
Central reservation
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Country road
Divided highway
Divided road
Dual carriageway road
Farm road
Farm track
Forest road
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Lay terrazzo divider strips
Local road
Manage operations in road haulage
Mule track
Perform road haulage coordination activities
Position terrazzo divider strips
Provide aid in road collisions
Rescue in road accidents
Road
Road connection
Road divider
Road haulage
Road network
Road transport
Road with two separate carriageways
Roads
Rural road
Rural road system
Terrazzo divider strip positioning
Transport by road
Two divided highways within one right of way

Traduction de «Divided road » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
divided highway | divided road

weg met gescheiden rijbanen


central dividing strip | central reservation | road divider

middenberm


dual carriageway road | road with two separate carriageways | two divided highways within one right of way

dubbelbaansweg | weg met twee gescheiden rijbanen


position terrazzo divider strips | terrazzo divider strip positioning | lay terrazzo divider strips | lay terrazzo divider strips

verdeelstrips voor terrazzo leggen


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]


road transport [ road haulage | transport by road ]

wegvervoer [ transport over de weg ]


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

wegvervoeractiviteiten coördineren


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

hulp verlenen bij verkeersongevallen


Animal-drawn vehicle driver (road)

bestuurder van door dier getrokken voertuig op openbare weg
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3.5. The maximum load per unit length of track surface in contact with the road shall be calculated by dividing the maximum permissible mass in kg (allowing for any mass acting on any wheeled axles in the same way as 3.3.1.2 or 3.3.2.2) by the total length in metres of tracks in contact with the road at any given moment in time (i.e. between the centres of the extreme track rollers), on the basis of the limits provided under 3.3.1.1 or 3.3.2.1 or 3.3.2.3, following the vehicle case under 2.1.1 or 2.1.2 or 2.1.3 respectively, and 3.4.

3.5. De maximale belasting per lengte-eenheid van het oppervlak van de band dat contact maakt met de weg wordt berekend door de toelaatbare maximummassa in kg (waarbij rekening wordt gehouden met eventuele massa's op assen met wielen zoals in punt 3.3.1.2 of 3.3.2.2) te delen door de totale lengte in meters van de rupsband die op elk ogenblik contact maakt met de grond (d.w.z. tussen de middelpunten van de onderrollen aan de uiteinden), op basis van de grenswaarden in punt 3.3.1.1, 3.3.2.1 of 3.3.2.3 (naargelang het voertuig valt onder punt 2.1.1, 2.1.2 of 2.1.3) en in punt 3.4.


Urban expansion and construction of road and energy infrastructures have degraded and divided valuable ecosystems affecting their habitats and species and reducing the spatial and functional coherence of the landscape.

Door stedelijke expansie en de aanleg van wegen en energie-infrastrucuur werden waardevolle ecosystemen aangetast en opgedeeld, werd schade toegebracht aan habitats en soorten en werd de ruimtelijke en functionele samenhang van het landschap verzwakt.


“weighted average infrastructure charge” means the total revenue of an infrastructure charge over a given period divided by the number of vehicle kilometres travelled on the road sections subject to the charge during that period;

b sexies) „gewogen gemiddelde infrastructuurheffing”: de totale opbrengsten van een infrastructuurheffing over een bepaalde periode, gedeeld door het aantal voertuigkilometers die tijdens die periode zijn afgelegd op de aan de heffing onderworpen trajecten;


“weighted average external-cost charge” means the total revenue of an external-cost charge over a given period divided by the number of vehicle kilometres travelled on the road sections subject to the charge during that period; ’;

b septies) „gewogen gemiddelde externekostenheffing”: de totale opbrengsten van een externekostenheffing over een bepaalde periode, gedeeld door het aantal voertuigkilometers die tijdens die periode zijn afgelegd op de aan de heffing onderworpen trajecten; ”;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
"toll" means a specified amount payable for a vehicle based on the distance travelled on a given infrastructure and comprising an infrastructure charge and/or an external cost charge; (ba) "infrastructure charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs related to infrastructure incurred by a Member State or more than one Member State if the infrastructure project has been jointly undertaken ; (bb) "external cost charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs incurred by a Member State related to traffic-based air pollution and traffic-based noise pollution ; (bc) "cost of traffic-based air pollution" means the cost of the damage caused by the release of certain ha ...[+++]

"tolgeld': een bedrag dat moet worden betaald voor een bepaalde afstand afgelegd met een voertuig op een infrastructuurvoorziening en dat een infrastructuurheffing en/of een externekostenheffing bevat; b bis) "infrastructuurheffing': een door middel van een tol geïnde heffing met het oog op het terugverdienen van de infrastructuurkosten die zijn gemaakt door een lidstaat of, als het infrastructuurproject gezamenlijk is uitgevoerd, door meer dan een lidstaat ; b ter) "externekostenheffing': een door middel van een tol geïnde heffing met het oog op het terugverdienen van de in een lidstaat veroorzaakte kosten in verband met de door het verkeer veroorzaakte luchtverontreiniging en door het verkeer veroorzaakte lawaaihinder ; b quater) "kost ...[+++]


"toll" means a specified amount payable for a vehicle based on the distance travelled on a given infrastructure and comprising an infrastructure charge and/or an external cost charge; (ba) "infrastructure charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs related to infrastructure incurred by a Member State or more than one Member State if the infrastructure project has been jointly undertaken ; (bb) "external cost charge" means a charge levied through a toll for the purpose of recovering the costs incurred by a Member State related to traffic-based air pollution and traffic-based noise pollution ; (bc) "cost of traffic-based air pollution" means the cost of the damage caused by the release of certain ha ...[+++]

"tolgeld': een bedrag dat moet worden betaald voor een bepaalde afstand afgelegd met een voertuig op een infrastructuurvoorziening en dat een infrastructuurheffing en/of een externekostenheffing bevat; b bis) "infrastructuurheffing': een door middel van een tol geïnde heffing met het oog op het terugverdienen van de infrastructuurkosten die zijn gemaakt door een lidstaat of, als het infrastructuurproject gezamenlijk is uitgevoerd, door meer dan een lidstaat ; b ter) "externekostenheffing': een door middel van een tol geïnde heffing met het oog op het terugverdienen van de in een lidstaat veroorzaakte kosten in verband met de door het verkeer veroorzaakte luchtverontreiniging en door het verkeer veroorzaakte lawaaihinder ; b quater) "kost ...[+++]


Carefully monitoring the statistics, I have observed a curious pattern: namely, European countries can be divided into three groups on the basis of numbers of people killed on the roads. These are: the old EU countries, the new EU countries – the former members of the Soviet bloc, and the new EU countries – the former member republics of the Soviet Union.

Door de statistieken nauwgezet te volgen is mij een frappant patroon opgevallen: de Europese landen kunnen namelijk worden onderverdeeld in drie groepen op basis van het aantal dodelijke verkeersslachtoffers: de oude EU-landen, de nieuwe EU-landen die tot het Oostblok behoorden, en de nieuwe EU-landen die deelrepublieken waren van de Sovjetunie.


Regular public road transport services are divided into urban and suburban services.

Het geregelde openbaar vervoer is onderverdeeld in stedelijk en agglomeratievervoer.


The introduction by the Commission of the "1 million ECU test" in the road safety programme 1997-2001 has generated a lot of discussion and therefore it should be emphasised once more that it is calculated as the reported economic costs of all types of road accidents (fatalities, injuries, damage only) divided by the total number of fatalities.

De invoering door de Commissie van de "één miljoen ecu-test" in het verkeersveiligheids programma voor de periode 1997-2001 heeft veel vragen opgeworpen. Daarom moet hier nogmaals worden benadrukt dat het bedrag berekend is door de gemelde economische kosten van alle soorten verkeersongevallen (verkeersdoden, letselgevallen, alleen schade) te delen door het totale aantal verkeersdoden.


CONSIDERS that the promotion of Short Sea Shipping contributes to the attainment of the goals of the Lisbon Strategy, contributes to the reduction of harmful effects caused by the rapid growth in heavy goods transport on roads, increases and improves cohesion within the Community, inter alia, by enhancing connections with peripheral and insular areas, states dependent on sea transport and neighbouring areas, and between areas divided by natural barriers;

IS VAN OORDEEL dat de bevordering van de korte vaart bijdraagt tot de verwezenlijking van de doelstellingen van de Lissabonstrategie, de schadelijke gevolgen van de snelle groei van het zware vrachtvervoer over de weg helpt terugdringen, en de cohesie binnen de Gemeenschap bevordert en verbetert, onder andere door betere verbindingen mogelijk te maken met de perifere en insulaire gebieden, met van zeevervoer afhankelijke staten en met de aangrenzende gebieden, alsmede tussen gebieden die door natuurlijke barrières worden gescheiden;


w