Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange domestic service for patient
Arrange domestic services for patient
Arrange in-home services for a patient
Arrange in-home services for patients
Caretaking staff
Collect domestic waste
Collecting domestic waste
Collecting household waste
Domestic HVAC systems
Domestic heating system
Domestic heating systems
Domestic household heating systems
Domestic law
Domestic legal system
Domestic market
Domestic service
Domestic staff
Domestic system
Domestic waste collecting
Domestic worker
Domestic workers
Gastrointestinal system
Internal law
Internal service
Internal system
Legislation of the Member States
National domestic market
National law
National legal system
National legislation
National market
National regulations
Security service
Service industries workers
Service occupation
Service staff

Traduction de «Domestic system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


domestic service | domestic system | internal service | internal system

binnenlands reglementering | binnenlands verkeer


domestic heating system | domestic HVAC systems | domestic heating systems | domestic household heating systems

huiselijke verwarmingssystemen | huishoudelijke verwarmingssystemen


domestic legal system | national legal system

nationale rechtsorde


service occupation [ caretaking staff | domestic service | domestic staff | domestic worker | security service | service staff | domestic workers(UNBIS) | service industries workers(UNBIS) ]

dienstpersoneel [ bewakingspersoneel | dienstbode | huispersoneel | veiligheidsdienst ]


domestic market [ national market | National domestic market(ECLAS) ]

binnenlandse markt [ nationale markt ]


national law [ domestic law | internal law | legislation of the Member States | national legal system | national legislation | national regulations ]

nationaal recht [ binnenlands recht | nationale rechtsorde | nationale voorschriften | nationale wetgeving | wetgeving van de lidstaten ]


collecting household waste | domestic waste collecting | collect domestic waste | collecting domestic waste

huishoudafval inzamelen | huisvuil ophalen | huishoudafval ophalen | huisvuil inzamelen


arrange domestic services for patient | arrange in-home services for a patient | arrange domestic service for patient | arrange in-home services for patients

dienstverlening thuis regelen voor patiënten | thuiszorg regelen voor patiënten


agents primarily acting on smooth and skeletal muscles and the respiratory system anaesthetics (general)(local) drugs affecting the:cardiovascular system | gastrointestinal system | hormones and synthetic substitutes systemic and haematological agents systemic antibiotics and other anti-infectives therapeutic gases topical preparations vaccines water-balance agents and drugs affecting mineral and uric acid metabolism

anesthetica (algemeen)(lokaal) | geneesmiddelen aangrijpend op hart en vaatstelsel | geneesmiddelen aangrijpend op spijsverteringsstelsel | hormonen en synthetische substituten | lokaal aangrijpende preparaten | middelen aangrijpend op waterhuishouding en geneesmiddelen met werking op mineralenhuishouding en urinezuurmetabolisme | middelen met primaire werking op gladde spieren en skeletspieren en op ademhalingsstelsel | systemische antibiotica en overige anti-infectiemiddelen | systemische en hematologische middelen | therapeutische gassen | vaccins
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Under the Kyoto Protocol's Article 4, the EU's "burden sharing" agreement would not be changed for the first commitment period (2008 to 2012) by any enlargement of the EU. However, through a system of mutual recognition of domestic systems, there may be scope for including new EU Member States in a Community system.

Op grond van artikel 4 van het Kyoto-protocol mag de afgesproken lastenverdeling in de EU gedurende de eerste uitvoeringsperiode van 2008 tot 2012 niet worden gewijzigd door een eventuele uitbreiding van de EU. Een stelsel van wederzijdse erkenning van binnenlandse systemen zou echter ruimte kunnen bieden om nieuwe EU-lidstaten bij een communautair systeem te betrekken.


In addition, comprehensive automated linkages between domestic systems or cross-border systems are currently lacking.

Bovendien ontbreekt geautomatiseerde koppeling tussen binnenlandse systemen of grensoverschrijdende systemen thans.


1. Based on the criteria set out in Article 132a systemic institutions at global or Union level al well as domestic systemic institutions shall be assigned to one of five categories of systemic relevance with regard to their relevance for the European or an individual domestic financial market respectively.

1. Op basis van de criteria uit artikel 132 bis worden systeemrelevante instellingen op mondiaal, EU- of nationaal vlak ingedeeld in een van de vijf categorieën van systemische relevantie met het oog op hun relevantie voor respectievelijk de Europese of een specifieke nationale financiële markt.


The ESRB shall keep its recommendation under review and update it where necessary, in the light of experience of identifying global or domestic systemic institutions or setting buffers under this Directive or in the light of developments in internationally agreed standards or practices

Het ESRB blijft zijn aanbeveling evalueren en actualiseert deze zo nodig aan de hand van de opgedane ervaring met het aanwijzen van mondiale of nationale systeemrelevante instellingen of het vaststellen van buffers overeenkomstig deze richtlijn of in het licht van de ontwikkelingen op het vlak van internationaal overeengekomen normen of praktijken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Systems for addressing harm in the Member State of treatment should be without prejudice to the possibility for Member States to extend the coverage of their domestic systems to patients from their country seeking healthcare abroad, where this is more appropriate for the patient.

Stelsels ter dekking van schade in de lidstaat waar de behandeling plaatsvindt, mogen de lidstaten niet beletten de dekking van hun binnenlandse stelsels uit te breiden tot patiënten uit hun land die zich in het buitenland willen laten behandelen wanneer dit geschikt is voor de patiënt.


Systems for addressing harm in the Member State of treatment should be without prejudice to the possibility for Member States to extend the coverage of their domestic systems to patients from their country seeking healthcare abroad, where this is more appropriate for the patient.

Stelsels ter dekking van schade in het land waar de behandeling plaatsvindt, mogen de lidstaten niet beletten de dekking van hun binnenlandse stelsels uit te breiden tot patiënten uit hun land die zich in het buitenland willen laten behandelen wanneer dit in het belang van de patiënt is.


Coverage for harm and compensation by the systems of the Member State of treatment should be without prejudice to the possibility for Member States to extend the coverage of their domestic systems to patients from one Member State seeking healthcare in another Member State , where this is more appropriate to the patient, in particular in the case of patients for whom use of healthcare in another Member State is necessary.

De dekking van schade en de vergoeding door de stelsels van het land waar de behandeling plaatsvindt, mag de lidstaten niet beletten de dekking van hun binnenlandse stelsels uit te breiden tot patiënten uit hun land die zich in het buitenland willen laten behandelen wanneer dit in het belang van de patiënt is, in het bijzonder voor patiënten voor wie het gebruik van gezondheidszorg in een andere lidstaat noodzakelijk is.


Of the 19 Member States with a domestic system, only four apply a system that allows for cross-border losses to be taken into account.

Van de negentien lidstaten met een nationale regeling passen slechts vier lidstaten een regeling toe waarbij rekening wordt gehouden met grensoverschrijdende verliezen.


B. whereas the clearing and settlement industry is successful, innovative and responsive to customer pressure on domestic transactions, whereas there is significant scope for increased efficiency in cross-border clearing and settlement of securities transactions, where the infrastructure for securities settlement is fragmented in a multiplicity of domestic systems; whereas some users of clearing and settlement services tend, however, to be large firms, which are able to negotiate firmly with service providers to defend their interests; whereas the importance should be stressed of achieving a global system which provides a safe and eff ...[+++]

B. overwegende dat de clearing- en afwikkelingsindustrie in Europa bij binnenlandse transacties succesvol is en innovatief inspeelt op druk van de zijde van klanten, overwegende dat er aanzienlijke ruimte is voor meer doelmatigheid bij de grensoverschrijdende clearing en afwikkeling van effectentransacties en de infrastructuur voor effectenafwikkeling over een veelheid van nationale systemen is versnipperd; overwegende dat de gebruikers van clearing- en afwikkelingsdiensten meestal echter grote ondernemingen zijn die stevig met dienstverleners kunnen onderhandelen om hun belangen te verdedigen; overwegende dat het belang moet worden beklemtoond van een mondiaal systeem dat een v ...[+++]


Given the large economies of scale and scope that characterise Securities Settlement Systems and Central Counterparties, domestic systems have experienced a process of consolidation leading to the creation of domestic monopolies or quasi-monopolies operating under uniform technical, regulatory and legal frameworks.

In het licht van de grote schaal- en synergievoordelen waardoor effectenafwikkelingssystemen en centrale tegenpartijen worden gekenmerkt, hebben de nationale systemen evenwel een concentratieproces doorgemaakt dat heeft geleid tot het ontstaan van monopolisten of quasi-monopolisten die binnen een eenvormig technisch, prudentieel en wettelijk kader opereren.


w