Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Community action in the field of learning technology
Construct individual learning plans
Constructing individual learning plans
Constructs individual learning plans
Create cultural venue learning strategies
Create learning strategies at cultural venues
DELTA
Delirium tremens
Develop cultural learning strategies
Develop individual learning plans
Disorder of personality and behaviour
E-learning
E-learning developer
E-learning developers
E-learning producer
E-training
ELearning developers
Formulate strategies for cultural learning
Jealousy
Learning and Development Unit
Moderate mental subnormality
On-line training
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Staff Development Unit
Staff Training Department

Vertaling van "E-learning developer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
e-learning developers | e-learning producer | e-learning developer | eLearning developers

e-learning developer | ontwerper eLearning producten


E-learning | E-training | On-line training

E-learning | E-opleiding | E-vorming | On-line opleiding | On-line vorming


constructing individual learning plans | constructs individual learning plans | construct individual learning plans | develop individual learning plans

individuele lesplannen opstellen


create learning strategies at cultural venues | formulate strategies for cultural learning | create cultural venue learning strategies | develop cultural learning strategies

leerstrategieën voor culturele ontmoetingsplaatsen ontwikkelen


Developing European Learning through Technological Advance | Development of European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Development of European Learning through Technological Advance | Europees Ontwikkelingsprogramma voor geavanceerde leersystemen | DELTA [Abbr.]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


Definition: Disorders in which the normal patterns of skill acquisition are disturbed from the early stages of development. This is not simply a consequence of a lack of opportunity to learn, it is not solely a result of mental retardation, and it is not due to any form of acquired brain trauma or disease.

Omschrijving: Dit zijn stoornissen waarin het normale patroon van vaardigheidsverwerving beperkt is vanaf de vroegste stadia der ontwikkeling. De stoornis is niet eenvoudig een gevolg van gebrekkige leermogelijkheden, zij is niet louter het resultaat van zwakzinnigheid en wordt niet veroorzaakt door een vorm van verworven hersenletsel of -ziekte.


Community action in the field of learning technology | Developing European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Communautaire actie op het gebied van leertechnologie | DELTA [Abbr.]


Learning and Development Unit | Staff Development Unit | Staff Training Department

dienst Opleidingen | eenheid Opleiding en Ontwikkeling | eenheid Personeelsontwikkeling
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whether or not they go on to set up businesses or social enterprises, young people who benefit from entrepreneurial learning develop business knowledge and essential skills and attitudes, including creativity, initiative, tenacity, teamwork, understanding of risk and a sense of responsibility.

Ongeacht of zij later daadwerkelijk bedrijven of sociale ondernemingen oprichten, ontwikkelen jongeren die onderwijs in ondernemerschap hebben genoten kennis over zakendoen, essentiële vaardigheden en attitudes, waaronder creativiteit, initiatief, doorzettingsvermogen, teamwork, risico-inschatting en verantwoordelijkheidszin.


providing a solid base for further learning, developing a higher level of knowledge and improving a child’s ability to develop creative and critical thinking skills,

een degelijke basis bieden voor leren, een hoger kennisniveau ontwikkelen en het vermogen van het kind om creatief en kritisch te denken verbeteren


8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportunities and improved systems of continuous VET; stresses, in this regard, the importance of investing in lifelong ...[+++]

8. benadrukt de essentiële rol van vakbekwame en ondersteunende leerkrachten en opleiders om het voortijdig verlaten van de school, met name in onderontwikkelde gebieden, tegen te gaan en de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren; benadrukt dat leerkrachten beter door scholen, opleidingsinstituten, plaatselijke gemeenschappen en het onderwijsbeleid moeten worden ondersteund, o.a. door meer efficiënte en geactualiseerde opleiding in nieuwe vaardigheden, zoals ondernemers- en ICT‑vaardigheden, bevordering van peer learning en de uitwisseling van beste praktijken, en gemakkelijker toegang tot opleidingskansen en verbeterde systemen van p ...[+++]


providing a solid base for further learning, developing a higher level of knowledge and improving a child’s ability to develop creative and critical thinking skills,

een degelijke basis bieden voor leren, een hoger kennisniveau ontwikkelen en het vermogen van het kind om creatief en kritisch te denken verbeteren


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
53. Calls on the social partners at European and national level to support investment in learning strategies geared to market requirements and welcomes the ’Framework of actions for the lifelong learning development of competencies and qualifications’ already negotiated by the social partners;

53. verzoekt de Europese en nationale sociale partners de investeringen in op de markteisen afgestemde opleidingsstrategieën te steunen en spreekt zijn waardering uit over het door de sociale partners reeds overeengekomen ’Framework of actions for the lifelong learning development of competencies and qualifications’ (actiekader oor de ontwikkeling van vaardigheden en bevoegdheden door levenslang leren);


53. Calls on the social partners at European and national level to support investment in learning strategies geared to market requirements and welcomes the ‘Framework of actions for the lifelong learning development of competencies and qualifications’ already negotiated by the social partners;

53. verzoekt de Europese en nationale sociale partners de investeringen in op de markteisen afgestemde opleidingsstrategieën te steunen en spreekt zijn waardering uit over het door de sociale partners reeds overeengekomen "Framework of actions for the lifelong learning development of competencies and qualifications" (actiekader oor de ontwikkeling van vaardigheden en bevoegdheden door levenslang leren);


As a complement to formal education, non-formal learning for young people should be promoted and recognised, and better links between formal education and non-formal learning developed.

Ter aanvulling van formeel onderwijs moet niet-formeel leren voor jongeren worden gepropageerd en erkend en moeten betere koppelingen tussen formeel onderwijs en niet-formeel leren worden ontwikkeld.


These objectives include developing skills for the knowledge society and specific objectives for promoting language learning, developing entrepreneurship and the overall need to enhance the European dimension in education.

Deze doelstellingen omvatten de ontwikkeling van vaardigheden voor de kennismaatschappij en specifieke doelstellingen om het leren van talen te stimuleren, de ondernemingsgeest te ontwikkelen en in het algemeen de Europese dimensie in het onderwijs te versterken.


These objectives include developing skills for the knowledge society and specific objectives for promoting language learning, developing entrepreneurship and the overall need to enhance the European dimension in education.

Deze doelstellingen omvatten de ontwikkeling van vaardigheden voor de kennismaatschappij en specifieke doelstellingen om het leren van talen te stimuleren, de ondernemingsgeest te ontwikkelen en in het algemeen de Europese dimensie in het onderwijs te versterken.


- development and dissemination of new methodologies in higher education, including the use of information and communication technologies, e-learning, and open and distance learning; development of partnerships with undertakings with a view to fostering links and exchanges of information between universities and undertakings, thereby facilitating integration into/access to working life;

- ontwikkeling en invoering van nieuwe technologie in het hoger onderwijs, waaronder invoering van informatie- en communicatietechnologie, e-leren, open leren en leren op afstand; totstandbrenging van partnerschappen met de bedrijfswereld om de samenwerking en de uitwisseling van informatie tussen de universiteiten en de bedrijven te verbeteren, zodat de inschakeling in en de toegang tot het beroepsleven in de hand kan worden gewerkt.


w