Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse economic trends
Assess economic movements
CACEU
CAEMC
CAMU
CUWAS
Central African Customs and Economic Union
Central African Economic and Monetary Community
Central African Monetary Union
Customs Union of West African States
EMU
Economic and Monetary Community of Central Africa
Economic and Monetary Union
Economic and monetary policy
Economic and monetary trends
Economic trend forecasts
Equatorial Customs Union
Forecast economic trends
Project economic trends
Scrutinise economic movements
Scrutinise economic trends
Socio economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
UDE
UEAC
Union of Central African States
WAEC
WAEMU
WAMU
Werner plan
Werner report
West African Economic Community
West African Economic and Monetary Union
West African Monetary Union

Vertaling van "Economic and monetary trends " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
economic and monetary trends

economische en monetaire ontwikkelingen


Central African Economic and Monetary Community [ CACEU | CAEMC | CAMU | Central African Customs and Economic Union | Central African Monetary Union | Economic and Monetary Community of Central Africa | Equatorial Customs Union | UDE | UEAC | Union of Central African States ]

Economische en Monetaire Gemeenschap van Centraal-Afrika [ CEMAC | Centraal-Afrikaanse monetaire zone | Douane- en Economische Unie van Centraal-Afrika | Equatoriale Douane-Unie | Monetaire Unie van Centraal Afrika | UDEAC | UEAC | UMAC | Unie van Midden-Afrikaanse Staten ]


economic and monetary policy

economisch en monetair beleid


Protocol on the transition to the third stage of economic and monetary union

Protocol betreffende de overgang naar de derde fase van de Economische en Monetaire Unie


Economic and Monetary Union [ EMU | Werner plan | Werner report ]

Economische en Monetaire Unie [ EMU | rapport Werner | Werner-Plan ]


West African Economic and Monetary Union [ Customs Union of West African States | CUWAS | WAEC | WAEMU | WAMU | West African Economic Community | West African Monetary Union ]

West-Afrikaanse Economische en Monetaire Unie [ CEAO | UDEAO | UEMOA | WAEMU | WAMU | West-Afrikaanse Economische en Douane-Unie | West-Afrikaanse Economische Gemeenschap | West-Afrikaanse Monetaire Unie ]


analyse economic trends | economic trend forecasts | forecast economic trends | project economic trends

economische trends voorspellen


socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

sociaal-economische tendensen in uw sector | sociaal-economische trends in uw sector


scrutinise economic movements | scrutinise economic trends | analyse economic trends | assess economic movements

economische tendensen analyseren | economische trends analyseren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Every five years the European Parliament and the Council, acting on a proposal from the Commission in accordance with Article 50(1) and Article 50(2)(g) of the Treaty, shall examine and, if need be, revise the amount expressed in paragraph 1 in euro in the light of economic and monetary trends in the Union and of the tendency to allow only large and medium-sized undertakings to opt for the types of company listed in Annex I.

2. Om de vijf jaar gaan het Europees Parlement en de Raad, op voorstel van de Commissie overeenkomstig artikel 50, lid 1 en lid 2, onder g), van het Verdrag, over tot onderzoek naar en in voorkomend geval tot herziening van de in lid 1 van dit artikel genoemde, in euro uitgedrukte bedragen, rekening houdend met de economische en monetaire ontwikkelingen in de Unie enerzijds en met de neiging om de keuze van de in bijlage I genoemde vennootschapsvormen voor te behouden aan grote en middelgrote bedrijven anderzijds.


the minimum capital required to register a PLC - EUR 25 000This minimum sum will be examined and possibly revised every 5 years in light of EU economic and monetary trends

het minimumbedrag aan geplaatst kapitaal dat vereist is om een vennootschap te registreren, nl. 25 000 EURDit minimumbedrag wordt om de vijf jaar onderzocht en in voorkomend geval herzien, rekening houdend met de economische en monetaire ontwikkelingen in de EU


the minimum capital required to register a PLC - EUR 25 000This minimum sum will be examined and possibly revised every 5 years in light of EU economic and monetary trends

het minimumbedrag aan geplaatst kapitaal dat vereist is om een vennootschap te registreren, nl. 25 000 EURDit minimumbedrag wordt om de vijf jaar onderzocht en in voorkomend geval herzien, rekening houdend met de economische en monetaire ontwikkelingen in de EU


2. Every five years the European Parliament and the Council, acting on a proposal from the Commission in accordance with Article 50(1) and (2)(g) of the Treaty, shall examine and, if need be, revise the amount expressed in paragraph 1 in euro in the light of economic and monetary trends in the Union and of the tendency towards allowing only large and medium-sized undertakings to opt for the types of company listed in Annex I.

2. Om de vijf jaar gaan het Europees Parlement en de Raad op voorstel van de Commissie overeenkomstig artikel 50, lid 1, en lid 2, onder g), van het Verdrag, over tot onderzoek naar en in voorkomend geval tot herziening van de in lid 1 genoemde, in euro uitgedrukte bedragen, rekening houdend met de economische en monetaire ontwikkelingen in de Unie enerzijds en met de neiging om de keuze van de in bijlage I genoemde vennootschapsvormen voor te behouden aan grote en middelgrote bedrijven anderzijds.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Every five years the European Parliament and the Council, acting on a proposal from the Commission in accordance with Article 50(1) and (2)(g) of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU), shall examine and, if need be, revise the amount expressed in paragraph 1 in euro in the light of economic and monetary trends in the Union and of the tendency towards allowing only large and medium-sized undertakings to opt for the types of company listed in Annex I.

2. Het Europees Parlement en de Raad gaan om de vijf jaar, op voorstel van de Commissie, overeenkomstig artikel 50, lid 1, en lid 2, onder g) van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie (VWEU), over tot onderzoek naar en in voorkomend geval tot herziening van de in lid 1 genoemde, in euro uitgedrukte bedragen, rekening houdend met de economische en monetaire ontwikkelingen in de Unie enerzijds en met de neiging om de keuze van de in bijlage I genoemde vennootschapsvormen voor te behouden aan grote en middelgrote bedrij ...[+++]


2. Every five years the European Parliament and the Council, acting on a proposal from the Commission, shall examine and, if need be, revise the amount expressed in paragraph 1 in euro in the light of economic and monetary trends in the Union and of the tendency towards allowing only large and medium-sized undertakings to opt for the types of company listed in Annex I.

2. Het Europees Parlement en de Raad gaan om de vijf jaar, op voorstel van de Commissie, over tot onderzoek naar en in voorkomend geval tot herziening van de in lid 1 genoemde, in euro uitgedrukte bedragen, rekening houdend met de economische en monetaire ontwikkelingen in de Unie enerzijds en met de neiging om de keuze van de in bijlage I genoemde vennootschapsvormen voor te behouden aan grote en middelgrote bedrijven anderzijds.


Firstly, as I have said many times in Parliament over a period of nearly six years as Commissioner for Economic and Monetary Affairs, I fully agree with the need to increase coordination within the Economic and Monetary Union and within the European Union. All of the Member States of the Union that are not yet members of the euro area, in other words, of the final phase of the Economic and Monetary Union, are going to be, apart fro ...[+++]

Op de eerste plaats ben ik het volstrekt eens – en ik heb dit gedurende de bijna zes jaar die ik nu commissaris voor Economische en Monetaire Zaken ben, tal van keren in het Parlement gezegd – met de noodzaak van het versterken van de coördinatie binnen de Europese Unie in het algemeen en de Economische en Monetaire Unie in het bijzonder, omdat alle leden van de Unie die nog geen lid van de eurozone zijn – van de Economische en Mon ...[+++]


The results of this review indicate that, in the light of economic and monetary trends in the Community, an increase in the amounts expressed in euro is necessary.

De uitkomst daarvan wijst erop dat, rekening houdend met de economische en monetaire ontwikkeling in de Gemeenschap, een verhoging van de in euro uitgedrukte bedragen noodzakelijk is.


Nevertheless, the trends identified have not altered one comma of the guidelines for economic and monetary policy being followed, which continue to favour the ‘structural reforms’ of the ‘Lisbon strategy’ as a means of achieving the sacrosanct objective of increasing competitiveness. I am therefore voting against this report.

Ondanks de huidige problemen wijken de aangedragen oplossingen geen duimbreed af van de economische en monetaire koers die wij tot dusver hebben gevolgd. De ‘structurele hervormingen’ uit de ‘strategie van Lissabon’ blijven een bevoorrechte plaats innemen om toch maar die éne allesoverheersende doelstelling te kunnen halen: de versterking van het concurrentievermogen.


8. Considers that economic and monetary stability is provided by adherence to the rules of the Stability and Growth Pact and if Member States avoid pro-cyclical economic policies; points out that the lack of fiscal surpluses in economic upturns has reduced some Member States’ freedom to use automatic stabilisers during downturns below the 3% deficit ceiling; welcomes the Commission's readiness to signal likely budgetary imbalances and worrying trends and to remind Member States of their commitments to the SGP and fostering the susta ...[+++]

8. is van oordeel dat de lidstaten de economische en monetaire stabiliteit kunnen bevorderen indien zij zich houden aan de regels van het Stabiliteits- en Groeipakt en een cyclus-versterkend economisch beleid vermijden; wijst erop dat de mogelijkheid om fiscale overschotten te bereiken in tijden van economische opgang de vrijheid van de lidstaten om automatische stabilisatoren te gebruiken in perioden van economische neergang beperkt heeft tot het plafond van 3 procent voor de overheidstekorten; is ingenomen met de bereidheid van de Commissie om alarm te slaan wanneer er budgettaire onevenwichtigheden en ...[+++]


w