Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ARION
Administrative burden
Administrative cost
Administrative formalities
Administrative law
Administrative simplification
Administrator in education
Alcoholic hallucinosis
Bureaucracy
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Coordinate educational institution's administration
Cost of administration
Cost of administrative formalities
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Education administration
Education administrator
Education management
Education oversight
Education secretary
Education supervision
Educational administration
Higher education administrator
Jealousy
Manage educational institution's administration
Manages educational institution's administration
Oversee educational institution's administration
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
School administration
Simplification of administrative formalities
University administration

Vertaling van "Education administrator " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
coordinate educational institution's administration | manages educational institution's administration | manage educational institution's administration | oversee educational institution's administration

administratie van een opleidingsinstituut beheren | administratie van een onderwijsinstelling beheren | administratie van een opleidingsinstelling beheren


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

administratief medewerker onderwijsinstelling | administratief medewerker onderwijsinstelling | administratief medewerkster onderwijsinstelling


educational administration [ school administration | university administration ]

onderwijsadministratie [ schooladministratie | universiteitsadministratie ]


education oversight | education supervision | education administration | education management

onderwijsadministratie | schooladministratie


Programme of study visits for decision-makers in the educational field | Study Visits Scheme for education specialists and administrators | ARION [Abbr.]

actieprogramma reizen met een instruktief karakter voor onderwijsspecialisten | ARION [Abbr.]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Upper Secondary Vocational Education in Business and Administration

middelbaar economisch en administratief onderwijs | MEAO [Abbr.]


Regional School for Higher Education and Public Administration

regionale school voor hoger onderwijs en overheidsbestuur


administrative formalities [ administrative burden | administrative cost | administrative simplification | bureaucracy | cost of administration | cost of administrative formalities | simplification of administrative formalities | Bureaucracy(STW) | bureaucracy(UNBIS) ]

administratieve formaliteit [ administratieve kosten | administratieve lasten | bureaucratie | vereenvoudiging van administratieve formaliteiten ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This concerns mainly: a) young and in-career teachers and trainers in initial and adult education, in particular concerning open and flexible teaching methods and e-learning, the use of ICT, the renovation of curricula in initial education and continuing education courses and the availability multimedia; b) heads and administrative staff at all level to underpin the decentralisation of curricular and management issues; and c) staff providing customised guidance and counselling.

Dit heeft voornamelijk betrekking op: a) jonge onderwijsgevenden en opleiders en docenten en praktijkopleiders die reeds werkzaam zijn in het initieel en volwassenenonderwijs, met name in verband met open en flexibele onderwijsmethoden en e-leren, het gebruik van ICT, de vernieuwing van de curricula in het initieel onderwijs en cursussen voor bij- en nascholing en de toegang tot multimedia; b) administratief personeel op alle niveaus ter ondersteuning van de decentralisering van kwesties in verband met curricula en management; en c) personeel dat op maat gesneden begeleiding en advisering biedt.


EUROVOC descriptor: teacher training access to education educational reform educational system educational administration youth policy teaching quality pre-school education cooperation in the field of education teaching

Eurovoc-term: opleiding van leerkrachten toegang tot het onderwijs onderwijshervorming onderwijssysteem onderwijsadministratie jeugdbeleid kwaliteit van het onderwijs voorschools onderwijs samenwerking op onderwijsgebied onderwijs


‘school pupil’ means a third-country national who is admitted to the territory of a Member State to follow a recognised, state or regional programme of secondary education equivalent to level 2 or 3 of the International Standard Classification of Education, in the context of a pupil exchange scheme or educational project operated by an education establishment in accordance with national law or administrative practice.

„scholier”: derdelander die is toegelaten tot het grondgebied van een lidstaat om daar, in het kader van een scholierenuitwisselingsprogramma of een educatief project dat wordt uitgevoerd door een daartoe overeenkomstig het nationale recht of de bestuurlijke gebruiken erkende organisatie, een erkend nationaal of regionaal programma van voortgezet onderwijs te volgen dat gelijkwaardig is aan niveau 2 of 3 van de internationale standaardclassificatie van het onderwijs.


51. Highlights the important role of cooperation among different educational administrative bodies and of exchanges of good practice in terms of developing projects and programmes for promoting awareness of the principles of co-education and meaningful equality between women and men, and disseminating them among members of the education community;

51. wijst op het belang van samenwerking tussen de verschillende onderwijsinstanties en de uitwisseling van beste praktijken voor de ontwikkeling van projecten en programma's om de kennis over en verspreiding van de beginselen van gemengd onderwijs en daadwerkelijke gelijkheid van mannen en vrouwen onder de actoren binnen de onderwijsgemeenschap te bevorderen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
51. Highlights the important role of cooperation among different educational administrative bodies and of exchanges of good practice in terms of developing projects and programmes for promoting awareness of the principles of co-education and meaningful equality between women and men, and disseminating them among members of the education community;

51. wijst op het belang van samenwerking tussen de verschillende onderwijsinstanties en de uitwisseling van beste praktijken voor de ontwikkeling van projecten en programma's om de kennis over en verspreiding van de beginselen van gemengd onderwijs en daadwerkelijke gelijkheid van mannen en vrouwen onder de actoren binnen de onderwijsgemeenschap te bevorderen;


3. Public bodies, as well as schools, higher education institutions and organisations in the fields of education, training, youth and sport that have received over 50 % of their annual revenue from public sources over the last two years shall be considered as having the necessary financial, professional and administrative capacity to carry out activities under the Programme.

3. Overheidsorganen alsook scholen, instellingen van hoger onderwijs en organisaties op het gebied van onderwijs, opleiding, jeugd en sport die gedurende de afgelopen twee jaar meer dan 50 % van hun jaarlijkse inkomsten uit publieke bronnen hebben ontvangen, worden geacht over de nodige financiële vermogens, beroepsbekwaamheid en administratieve capaciteiten te beschikken om de activiteiten in het kader van het programma uit te voeren.


3. Welcomes the fact that, seven years after the Ohrid Agreement, the country's Parliament adopted the law on the use of languages in administration and education; welcomes in particular the extended possibilities for higher education afforded by the opening of new faculties in various towns, including those with curricula in different languages; notes the improvement of the equitable representation of members of non-majority communities, notably in the public administration, the police and the military forces;

3. verheugt zich erover dat het parlement van de voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië zeven jaar na het Akkoord van Ohrid de wet op het gebruik van de talen in onderwijs en bestuur goedgekeurd heeft; verheugt zich in het bijzonder over het groter aanbod aan hoger onderwijs door de opening van nieuwe faculteiten in verschillende steden, ook met curricula in meerdere talen; wijst op de verbetering in de billijke vertegenwoordiging van minderheidsgemeenschappen, vooral in het openbaar bestuur, bij de politie en de strijdkrachten;


3. Supports the request of the JPA, expressed at its 9th session in April 2005 that a suitable proportion of EDF appropriations should be used for the political education and training of parliamentarians and of political, economic and social leaders, in the interests of a lasting strengthening of good governance, the rule of law, democratic structures, and the interaction between government and opposition in pluralistic democracies based on free elections; these funds should be used for the establishment of public administration colleges and the political education of members of parliament, local ...[+++]

3. steunt het verzoek van de PPV, ingediend tijdens haar 9e bijeenkomst in april 2005, om een gepast deel van de EOF-middelen te gebruiken voor de politieke vorming en opleiding van parlementsleden en politieke, economische en sociale leiders, in het belang van een duurzame versterking van goed bestuur, de rechtsstaat, democratische structuren en de interactie tussen regering en oppositie in een pluralistische democratie, gebaseerd op vrije verkiezingen; die fondsen zouden moeten worden gebruikt voor de organisatie van colleges over openbaar bestuur en voor de politieke vorming van parlementsleden, plaatselijke bestuurders en mensen met ...[+++]


According to the conditions for competitions EPSO/AD/4/04 and EPSO/AST/2/04 for posts as A*7 administrators and B*3 assistants, applicants must show that they have 3-4 years of university education and, in addition, 6-7 years of professional experience in the field, or, as the case may be, a diploma of secondary/post-secondary education followed by 5-8 years of professional experience in the field of 'European public administration'.

Volgens de voorwaarden van de vergelijkende onderzoeken EPSO/AD/4/04 en EPSO/AST/2/04 voor administrateurs van de rang A*7 en assistenten van de rang B*3 respectievelijk moeten kandidaten aantonen dat zij een 3-4-jarige universitaire opleiding hebben afgerond en daarenboven 6-7 jaar beroepservaring hebben dan wel beschikken over een diploma middelbaar onderwijs en 5-8 jaar beroepservaring op het gebied van de Europese openbare dienst.


(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European law professionals and ...[+++]

(7) Het Europacollege, dat postuniversitaire opleidingen met een Europese dimensie op het gebied van recht, economie, menswetenschappen en politieke en sociale wetenschappen organiseert, het Europees Universitair Instituut, dat bijdraagt tot de ontwikkeling van het Europees cultureel en wetenschappelijk erfgoed via hoger onderwijs en onderzoek, het Europees Instituut voor bestuurskunde, dat opleidingen Europese integratie voor nationale en Europese ambtenaren organiseert, de Academie voor Europees recht in Trier, die universitaire opleidingen voor deskundigen in en gebruikers van Europees recht organiseert, het European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation, dat een Europese doctoraalstudie, Advanced Internships en an ...[+++]


w