Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic animal first aid
Basic knowledge of first aid provision to animals
Developed country
Developed nation
Educate on first aid principles
Educator in first aid
First aid for animals
First aid instructor
First come first served
First stage of basic education
First stage of tertiary education
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
Instructor in first aid
Instructor in first aid principles
Primary education
Principles of first aid for animals
Provide instruction on first aid principles
Rich country
Rich nation
Teach first aid principles
Teaches first aid principles

Vertaling van "Educator in first aid " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educate on first aid principles | provide instruction on first aid principles | teach first aid principles | teaches first aid principles

eerstehulpprincipes aanleren | eerstehulpprincipes doceren | eerstehulpprincipes onderwijzen


instructor in first aid | instructor in first aid principles | educator in first aid | first aid instructor

docent EHBO | docent nijverheidshelper | eerstehulpinstructeur | instructeur reanimatie


A first aid technique to unblock the airway in cases of choking. when abdominal thrusts would be dangerous (such as in infants) or impossible (such as in pregnant women). In a chest thrust, the first-aider places a fist in the other hand, and, pressi

thoraxcompressie


First aid kit, medicated

herbruikbare eerstehulpset met medicatie


First aid gauze/bandage

gaaskompres met rolverband voor eerste hulp


first stage of basic education | primary education

lager onderwijs


first stage of tertiary education

niet-universitair hoger onderwijs


basic animal first aid | principles of first aid for animals | basic knowledge of first aid provision to animals | first aid for animals

eerste hulp voor dieren


first come first served | first come, first served basis

beginsel wie het eerst komt, het eerst maalt


industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

industrieland [ geïndustrialiseerd land | ontwikkeld land | opkomend land | rijk land ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
44. Stresses that education is a fundamental right enshrined in the Treaty on European Union; emphasises that ensuring equal access to high-quality education for all members of society is key to breaking the cycle of social exclusion; takes the view that formal, non-formal and informal education, characterised by education in diversity, is a first step towards the genuine political, economic and social inclusion of marginalised communities; underlines the need to implement programmes, projects and support activities for marginalise ...[+++]

44. benadrukt dat onderwijs een grondrecht is dat is verankerd in het Verdrag betreffende de Europese Unie; beklemtoont dat het waarborgen van een gelijke toegang tot kwalitatief hoogwaardig onderwijs voor alle leden van de samenleving de sleutel is voor het doorbreken van de cyclus van sociale uitsluiting; is van mening dat formeel, niet-formeel en informeel onderwijs dat gekenmerkt wordt door onderricht op het gebied van diversiteit, een eerste stap is in de richting van een reële politieke, economische en sociale integratie van de gemarginaliseerde gemeenschappen; benadrukt dat er programma's, projecten en steunactiviteiten voor ge ...[+++]


S. whereas early childhood education and care have a decisive impact on the cognitive development of children, given that they develop essential capacities in the first five years and whereas access to high-quality education lays the foundations for later success in life in terms of education, well-being, employability, and social integration, and has a significant impact on self-esteem, especially for children from disadvantaged backgrounds; whereas the educational gap between children from different socioeconomic backgrounds has i ...[+++]

S. overwegende dat voorschools onderwijs en kinderopvang een doorslaggevende invloed hebben op de cognitieve ontwikkeling van kinderen omdat zij in die periode fundamentele vaardigheden ontwikkelen en overwegende dat de toegang tot kwalitatief hoogwaardig onderwijs de basis legt om later te slagen in het leven op het gebied van onderwijs, welzijn, inzetbaarheid en sociale integratie, en een belangrijke invloed heeft op de eigenwaarde van het kind, met name voor kinderen uit kansarme milieus; overwegende dat de verschillen op het gebied van onderwijs tussen kind ...[+++]


The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 - first stage of tertiary education; level 6 - second stage of tertiary education.

De International Standard Classification of Education (ISCED 1997) maakt gebruik van de volgende niveaus: niveau 0 - het kleuteronderwijs; niveau 1 - lager onderwijs of eerste fase van het basisonderwijs; niveau 2 - lager middelbaar onderwijs of de tweede fase van het basisonderwijs; niveau 3 - (hoger) middelbaar onderwijs; niveau 4 - postsecundair niet-tertiair onderwijs; niveau 5 - eerste fase van het tertiair onderwijs; niveau 6 - tweede fase van het tertiair onderwijs.


The report on mathematics education (the first produced for the Commission) finds that a majority of European countries have adopted an outcome-based approach, where the focus is on pupils' practical skills.

Uit het verslag over het wiskundeonderwijs (het eerste dat op vraag van de Commissie is opgesteld) blijkt dat de meerderheid van de Europese landen een resultaatgerichte aanpak hanteert, met de klemtoon op praktische vaardigheden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Milan Gaľa, draftsman of the opinion of the Committee on Culture and Education. – (SK) Firstly, I would like to thank the rapporteur, Mr Mantovani, for his work on the report on the European Qualifications Framework.

Milan Gaľa, rapporteur voor advies van de Commissie cultuur en onderwijs.–(SK) Ten eerste wil ik de rapporteur bedanken, de heer Mantovani, voor zijn verslag over het Europees kwalificatiekader.


The proposed revision plays on smart words: information, communication, education. The proposed derogation is actually the first step forwards direct to consumers advertising of prescription medicines, nicely disguised as ‘disease education’.

De voorgestelde wijziging gebruikt onder het mom van "educatie in het omgaan met een ziekte " mooie woorden zoals informatie, communicatie en educatie om te verhullen dat het in feite gaat om de eerste stap in de richting van rechtstreeks op de consument gerichte reclame voor op recept verstrekte geneesmiddelen.


The results of the Pisa Study should have opened people's eyes. Finland has achieved excellent results in practising lifelong learning, beating Germany with its achievement principle in the first phase of education, which often blocks people's path to further education.

Het Pisa-onderzoek zou toch iedereen de ogen geopend moeten hebben geopend gezien de uitstekende resultaten in Finland – waar het levenslang leren in praktijk is gebracht – en de slechtere resultaten in Duitsland met een prestatiegericht basisonderwijs, dat voor veel mensen al een obstakel vormt om verder te leren.


2. The Education Ministers wish first to thank the Commission for this further contribution to the analysis of the major issues facing the development of the Member States' education and training systems, an analysis which the White Paper on growth, competitiveness and employment, drawn up on the initiative of Jacques Delors, and various Commission documents on vocational training, higher education and distance learning have already developed significantly.

2. De Ministers van Onderwijs zijn in de eerste plaats dank verschuldigd aan de Commissie voor deze nieuwe bijdrage aan de analyse van de belangrijke vraagstukken die rijzen bij de ontwikkeling van de onderwijs- en opleidingsstelsels in de Lid-Staten van de Unie. Deze analyse ligt in het verlengde van de ideeën die in het op initiatief van J. Delors opgestelde Witboek "Groei, concurrentievermogen en werkgelegenheid" en in de diverse Commissiedocumenten over beroepsopleiding, hoger onderwijs en onderwijs op afstand zijn ontvouwd.


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows : Belgium : M. Yvan YLIEFF Minister for Science Policy M. Luc VANDENBRANDE Minister-President of the Government of Flanders Denmark : M. Frank JENSEN Minister for Research M. Knud LARSEN State Secretary for Research Germany : Mme Cornelia YZER Parliamentary State Secretary to the Federal Minister for Education, Science, Research and Technology Greece : M. Emmanouel FRANGOULIS Secretary-General in the Ministry for Research Spain : M. Jerónimo SAAVEDRA ACEVEDO Minister for Education and Science France : M. François d'AUBERT State Secretary for Rese ...[+++]

De Regeringen van de Lid-Staten en de Europese Commissie waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Yvan YLIEFF Minister voor Wetenschapsbeleid de heer Luc VANDENBRANDE Minister, Voorzitter van de Vlaamse Regering Denemarken : de heer Frank JENSEN Minister van Onderzoek de heer Knud LARSEN Staatssecretaris van Onderzoek Duitsland : mevrouw Cornelia YZER Parlementair Staatssecretaris van Onderwijs, Wetenschappen, Onderzoek en Technologie Griekenland : de heer Emmanouel FRANGOULIS Secretaris-Generaal bij het Ministerie van Industrie, Energie en Technologie Spanje : de heer Jerónimo SAAVEDRA ACEVEDO Minister van Onderwijs en Wetens ...[+++]


the development of the Indicator should fully respect the responsibility of Member States for the organisation of their education systems and should not impose undue administrative or financial burdens on the organisation and institutions concerned; the method for data-gathering should take account of previous work in the field at international, Union and Member State level, and be devised and implemented in a cost-effective manner; the European Indicator of Language Competence shall be put in place as soon as possible, in accordance with the following terms of reference: data should be gathered on competences in ...[+++]

bij de ontwikkeling van de indicator de verantwoordelijkheid van de lidstaten voor de inrichting van hun onderwijsstelsels volledig in acht moet worden genomen, en een en ander niet mag leiden tot onnodige administratieve of financiële lasten voor de betrokken organisaties en instellingen; de methode voor het verzamelen van gegevens moet voortbouwen op eerdere activiteiten op dit gebied op internationaal niveau, op het niveau van de Unie en op dat van de lidstaten, en kostenefficiënt moet worden ontwikkeld en uitgevoerd; de Europese taalvaardigheidsindicator zo spoedig mogelijk moet worden ingevoerd, overeenkomstig onderstaande richtsn ...[+++]


w