Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EUROCONTROL
Eurocontrol
European Air Traffic Control Organization
European Organisation for the Safety of Air Navigation
European Organization for the Safety of Air Navigation

Traduction de «European Organization for the Safety Air Navigation » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Eurocontrol [ European Organisation for the Safety of Air Navigation | European Organization for the Safety of Air Navigation ]

Eurocontrol [ Europese Organisatie voor de Veiligheid van de Luchtvaart ]


European Air Traffic Control Organization | European Organization for the Safety of Air Navigation | EUROCONTROL [Abbr.]

Europese Organisatie voor de veiligheid van de luchtvaart | EUROCONTROL [Abbr.]


Agreement between the European Community, the European Space Agency and the European Organisation for the Safety of Air Navigation on a European Contribution to the development of a global navigation satellite system (GNSS)

Overeenkomst tussen de Europese Gemeenschap, het Europees Ruimteagentschap en de Europese Organisatie voor de veiligheid van de luchtvaart inzake een Europese bijdrage tot de ontwikkeling van een wereldwijd satellietnavigatiesysteem (GNSS)


Protocol on the accession of the European Community to the Eurocontrol International Convention relating to Cooperation for the Safety of Air Navigation of 13 December 1960, as variously amended and as consolidated by the Protocol of 27 June 1997

Protocol betreffende de toetreding van de Europese Gemeenschap tot het Internationaal Verdrag tot samenwerking in het belang van de veiligheid van de luchtvaart (Eurocontrol-verdrag) van 13 december 1960, meermalen gewijzigd en door het Protocol van 27 juni 1997 geconsolideerd
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For road transport, and its interfaces with other modes, the ITS Action Plan and its associated Directive support the deployment of real-time traffic and travel information and dynamic traffic management systems to relieve congestion and encourage greener mobility, while improving safety and security The Air Traffic Management Solutions for the Single European Sky (SESAR) will integrate air navigation services and supporting systems.

Wat het wegvervoer en de koppeling daarvan met ander modi betreft, wordt in het kader van het ITSactieplan en de desbetreffende richtlijn steun verleend voor het gebruik van realtime verkeers en reisinformatie en van dynamische verkeersbeheerssystemen om dichtslibbing van het verkeersnet te voorkomen en groene mobiliteit aan te moedigen, zonder dat de veiligheid en debeveiliging daarbij in het gedrang komen. Dankzij de oplossingen in het kader van het luchtverkeersbeheer voor de Europese luchtvaartruimte (Single European Sky ATM Research - ...[+++]


Single European Sky - EU rules on air navigation services Summaries of EU legislation: direct access to the main summaries page

Gemeenschappelijk Europees luchtruim - EU-regels voor luchtvaartnavigatiediensten Samenvattingen van EU-wetgeving: kijk op de overzichtspagina met samenvattingen


The regulation (amending Regulation (EC) No 216/2008) concerning aerodromes, air traffic management and air navigation services is part of the Single European Sky package (SES) and addresses the issue of air safety and the powers of the European Aviation Safety Agency (EASA).

Verordening (EG) nr. 216/2008 (houdende wijziging van Verordening (EG) nr. 216/2008) op het gebied van luchtvaartterreinen, luchtverkeersbeheer en luchtvaartnavigatiediensten maakt deel uit van een pakket waartoe ook het gemeenschappelijke Europese luchtruim behoort en gaat in op kwesties in verband met de luchtvaartveiligheid en de bevoegdheden van het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA).


For road transport, and its interfaces with other modes, the ITS Action Plan and its associated Directive support the deployment of real-time traffic and travel information and dynamic traffic management systems to relieve congestion and encourage greener mobility, while improving safety and security The Air Traffic Management Solutions for the Single European Sky (SESAR) will integrate air navigation services and supporting systems.

Wat het wegvervoer en de koppeling daarvan met ander modi betreft, wordt in het kader van het ITSactieplan en de desbetreffende richtlijn steun verleend voor het gebruik van realtime verkeers en reisinformatie en van dynamische verkeersbeheerssystemen om dichtslibbing van het verkeersnet te voorkomen en groene mobiliteit aan te moedigen, zonder dat de veiligheid en debeveiliging daarbij in het gedrang komen. Dankzij de oplossingen in het kader van het luchtverkeersbeheer voor de Europese luchtvaartruimte (Single European Sky ATM Research - ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The performance scheme should contribute to sustainable development of the air transport system by improving the overall efficiency of air navigation services across the key performance areas of safety, environment, capacity and cost-efficiency, in line with the Performance Framework of the European Air Traffic Management (ATM) Master Plan, while having due regard to the overriding safety objectives.

De prestatieregeling moet bijdragen tot de duurzame ontwikkeling van het luchtvervoerssysteem door de algemene efficiëntie van de luchtvaartnavigatiediensten op prestatiekerngebieden als veiligheid, milieu, capaciteit en kostenefficiëntie te verbeteren, overeenkomstig het prestatiekader van het masterplan inzake luchtverkeersbeheer (het ATM-masterplan), met inachtneming van de prioritaire veiligheidsdoelstellingen.


Pursuant to Annex 1 to Regulation (EU) No 691/2010, those safety KPIs should be further developed jointly by the Commission, the Member States, the European Aviation Safety Agency (EASA) and the European Organisation for the Safety of Air Navigation (Eurocontrol) and adopted by the Commission prior to the first reference period.

Krachtens bijlage I bij Verordening (EU) nr. 691/2010 moeten deze prestatiekernindicatoren inzake veiligheid verder gezamenlijk worden ontwikkeld door de Commissie, de lidstaten, het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA) en de Europese Organisatie voor de veiligheid van de luchtvaart (Eurocontrol), en vóór de eerste referentieperiode door de Commissie worden vastgesteld.


The European Organisation for the Safety of Air Navigation (Eurocontrol) set up by the International Convention of 13 December 1960 relating to Co-operation for the Safety of Air Navigation has adopted Eurocontrol Safety Regulatory Requirements.

De Europese Organisatie voor de Veiligheid van de Luchtvaart (Eurocontrol), die werd opgericht bij het Internationaal Verdrag tot samenwerking in het belang van de veiligheid van de luchtvaart van 13 december 1960, heeft reglementaire voorschriften inzake veiligheid (Eurocontrol Safety Regulatory Requirements) vastgesteld.


(1) In order to create the Single European Sky, measures should be adopted in relation to equipment, systems and associated procedures with the objective of ensuring seamless operations of the air traffic management network consistent with the provision of air navigation services as provided for in Regulation (EC) No ./.of the European Parliament and of the Council of .

(1) Om het gemeenschappelijk Europees luchtruim tot stand te brengen, moeten maatregelen worden vastgesteld met betrekking tot apparatuur, systemen en bijbehorende procedures, met als doelstelling te zorgen voor een naadloze werking van het luchtverkeersbeheernetwerk overeenkomstig de verrichting van luchtvaartnavigatiediensten als geregeld in Verordening (EG) nr/.. van het Europees Parlement en de Raad van .


2. Air traffic services that are, at the time of entry into force of this Regulation, operated by an air navigation service provider in respect of specific airspace blocks shall entitle that service provider to be designated for the same services in the same airspace blocks for a maximum period of three years without prejudice to the application of the provisions of Article 5 of Regulation (EC) No ./.[on the organisation and use of airspace in the Single ...[+++]

2. Luchtverkeersdiensten die ten tijde van de inwerkingtreding van deze verordening door een verrichter van luchtvaartnavigatiediensten voor specifieke luchtruimblokken worden geëxploiteerd, geven die dienstverrichter het recht voor dezelfde diensten in dezelfde luchtruimblokken te worden aangewezen voor een termijn van ten hoogste drie jaar, onverminderd de toepassing van de bepalingen van artikel 5 van Verordening (EG) nr/.. [betreffende de organisatie en het ge ...[+++]


[on the provision of air navigation services in the Single European Sky] and the organisation and use of airspace as provided for in Regulation (EC) No ./.of the European Parliament and of the Council of .[on the organisation and use of the airspace in the Single European Sky] .

[betreffende de verrichting van luchtvaartnavigatiediensten in het gemeenschappelijk Europees luchtruim] en de organisatie en het gebruik van het luchtruim als geregeld in Verordening (EG) nr/.. van het Europees Parlement en de Raad van . [betreffende de organisatie en het gebruik van het gemeenschappelijk Europees luchtruim] .




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'European Organization for the Safety Air Navigation' ->

Date index: 2022-12-04
w