Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural conversion rate
Agricultural unit of account
Dual exchange rate
Exchange rate
Extraction proposition preparation
Extraction rate
Flour extraction rate
Green exchange rate
Green rate
Green unit of account
Lowering speed
Mind equipment for oil extraction
Mineral extraction industry
Mining extraction
Mining extraction technique
Preparation of proposals for extraction
Prepare extraction proposals
Propositions for extraction preparation
Rate controlling step
Rate limiting step
Rate-determining step
Representative rate
Take care of honey extraction machines
Tend equipment for oil extraction
Tend equipment for the extraction of oil
Tend honey extraction machine
Tend honey extraction machinery
Tend honey extraction machines
Watch equipment for oil extraction
Withdrawal rate
Withdrawal speed

Traduction de «Extraction rate » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
extraction rate | lowering speed | withdrawal rate | withdrawal speed

daalsnelheid | uitreksnelheid


extraction rate | withdrawal rate | withdrawal speed

daalsnelheid | uittreksnelheid




take care of honey extraction machines | tend honey extraction machinery | tend honey extraction machine | tend honey extraction machines

honingextractormachines bedienen | honingextractormachines onderhouden


extraction proposition preparation | propositions for extraction preparation | preparation of proposals for extraction | prepare extraction proposals

extractievoorstellen voorbereiden


tend equipment for the extraction of oil | watch equipment for oil extraction | mind equipment for oil extraction | tend equipment for oil extraction

apparatuur voor de extractie van olie bedienen | apparatuur voor de extractie van olie onderhouden


mining extraction [ mineral extraction industry | mining extraction technique ]

winning van delfstoffen [ mijnbouw ]


exchange rate [ dual exchange rate ]

wisselkoers [ dubbele wisselkoers ]


representative rate [ agricultural conversion rate | agricultural unit of account | green exchange rate | green rate | green unit of account ]

representatieve koers [ groene deviezen | groene koers | groene rekeneenheid | groene valuta | groene wisselkoers | landbouwrekeneenheid | omrekeningskoers voor de landbouw | representatieve omrekeningskoers ]


Rate controlling step | Rate-determining step | Rate limiting step

Snelheidsbepalende stap
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the case of syrups with a relatively low degree of purity, the sucrose content should be fixed at a flat rate on the basis of the extractable sugar content.

In het geval van stroop met een relatief lage zuiverheid, moet het sacharosegehalte op een uniform percentage worden vastgesteld op basis van het winbare suikergehalte.


To achieve levels of water quality that do not give rise to unacceptable impacts on, and risks to, human health and the environment and to ensure the rates of extraction from our water resources are sustainable over the long term.

Vaststelling van kwaliteitsniveaus voor water die niet leiden tot onaanvaardbare gevolgen en risico's voor de gezondheid van de mens en het milieu, en verwezenlijking van een situatie waarin de winningspercentages uit waterbronnen op lange termijn een duurzaam karakter hebben.


33. Believes that the extension of the lifetime of products and therefore also raw materials and biotic materials, should be promoted as their extraction, use and disposal have a major impact on land use, water, energy and transport; points out that the raw materials strategy must be incorporated into the wider EU 2020 strategy as an essential part of its overall aims, calls for more targeted resource efficiency innovation and points out that a higher efficiency rate in material use has a major impact on the industry and transport se ...[+++]

33. is van mening dat de verlenging van de levensduur van producten en daarmee ook die van grondstoffen en biotische materialen dient te worden bevorderd, aangezien de winning, het gebruik en de verwijdering ervan grote gevolgen hebben voor landgebruik, water, energie en vervoer; wijst erop dat de grondstoffenstrategie moet worden geïntegreerd in de bredere EU 2020-strategie en een essentieel onderdeel van de overkoepelende doelstellingen ervan moet vormen; dringt aan op meer gerichte innovatie op het gebied van hulpbronnenefficiëntie en wijst erop dat een hogere mate van efficiëntie bij het gebruik van grondstoffen van grote invloed i ...[+++]


35. Considers that a system of low-rate taxation of low and medium incomes founded on a broader tax base and excluding all discretionary tax exemptions and preferences, including for the extractive industries, is indispensable; emphasises the need for public investment in projects with a positive local impact in economic, social and environmental terms, whilst not creating any opportunities for any form of fiscal dumping;

35. acht een stelsel van lage belastingtarieven voor lage en middeninkomens, op basis van een bredere heffingsgrondslag, en waarin o.m. voor de winningsindustrieën, geen discretionaire belastingvrijstellingen en -voorkeuren bestaan, onontbeerlijk; benadrukt het belang van overheidsinvesteringen in projecten met positieve gevolgen op lokaal niveau voor de economie, het maatschappelijk klimaat en het milieu, waarbij echter geen enkele vorm van fiscale dumping mogelijk mag worden gemaakt;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Underlines that the administrative costs, especially for a multiple-rate VAT system, might be to too high for developing countries whose tax authorities are not equipped with the necessary financial and human resources, and should therefore be carefully scrutinised; believes that in such cases excise duties should be highly selective, narrowly targeting a few goods mainly on the grounds that their consumption entails negative externalities on society, demand for which is usually inelastic (tobacco, alcohol etc.); calls in case of limitation also for the identification and taxation of those companies which may account for increased ...[+++]

28. beklemtoont dat de administratieve kosten, met name van BTW-stelsels met verschillende tarieven, te hoog kunnen zijn voor ontwikkelingslanden waarvan de belastingautoriteiten niet beschikken over de nodige financiële middelen en personeel, en daarom nauwkeurig moeten worden bestudeerd; is van mening dat in zulke gevallen accijnzen zeer selectief moeten zijn en nauwkeurig gericht moeten zijn op een klein aantal goederen, voornamelijk op basis van de negatieve effecten van die goederen op de maatschappij en op de vraag naar die goederen (tabak, alcohol, enz.) waar als regel weinig rek in zet; dringt er in het geval van beperkte heffi ...[+++]


6.2. For the anionic resins, pass the three extracting solvents (points 4.1, 4.2 and 4.3) separately through the prepared columns (point 6.1) at a flow rate of 350 to 450 ml/h.

6.2. Laat de drie extractievloeistoffen (punten 4.1, 4.2 en 4.3) afzonderlijk door de bereide kolommen (punt 6.1) lopen met een snelheid van 350 tot 450 ml per uur.


One significant reason why demand for natural gas is increasing is the fact that the oil extraction rate has been falling worldwide since 2000 and the North Sea oil supply will dry up in the foreseeable future (by 2010 oil production in Great Britain and Norway will have fallen to about 50% under the maximum extraction rate, and by 2020 will have been reduced to a maximum of 20% of the 2000 extraction rate).

De vraag naar aardgas stijgt onder andere niet in de laatste plaats, omdat het aandeel van de aardoliewinning in de wereld sedert 2000 aan het dalen is en de aardoliewinning uit de Noordzee binnen afzienbare tijd tot stilstand zal komen (tegen 2010 zal de aardoliewinning in Groot-Brittannië en in Noorwegen tot ongeveer 50% onder de maximale productie dalen en in 2020 naar ten hoogste 20% van de productie van 2000 zakken).


This directive on the management of waste from the extractive industries is a piece of legislation that does not exactly evoke much interest on the part of most of the European public – at any rate, not from those who live in my own country – but that has done nothing to save us from energetic lobbying on the part of interested parties – on the one hand, the unions, the industry and its associations and, on the other, the various environmental and consumer groups.

Deze richtlijn betreffende het beheer van afval uit de winningsindustrieën leidt tot een stuk wetgeving waarvoor veel Europese burgers en media weinig belangstelling zullen hebben – dat geldt in ieder geval voor mijn eigen land. Dat heeft degenen die er wel belangstelling voor hebben, er echter niet van weerhouden om een flinke lobbycampagne bij ons te voeren. Dit geldt zowel voor de vakbonden, de winningssector en de bijbehorende brancheverenigingen enerzijds als voor de milieuorganisaties en consumentenbonden anderzijds.


- achieving quality levels of ground and surface water that do not give rise to significant impacts on and risks to human health and the environment, and to ensure that the rates of extraction from water resources are sustainable over the long term.

- het bereiken van kwaliteitsniveaus voor grondwater en oppervlaktewater die niet leiden tot significante effecten en risico's voor de menselijke gezondheid en het milieu en het waarborgen dat de winningshoeveelheden uit de watervoorraden op lange termijn duurzaam zijn.


6.2. For the anionic resins, pass the three extracting solvents (4.1, 4.2 and 4.3) separately through the prepared columns (6.1) at a flow rate of 350 to 450 ml/h.

6.2. Laat de drie extractievloeistoffen (4.1, 4.2 en 4.3) afzonderlijk door de bereide kolommen (6.1) lopen met een snelheid van 350 tot 450 ml per uur.


w