Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise colleagues on aspects of tanker operations
Advise colleagues on tanker operations
Aerial tanker
Air-tanker
Commercial vehicle
Explosion aircraft-flying - parachutist injured
Fire on aircraft-flying - parachutist injured
Flying tanker
Juggernaut
Lorry
Lorry tanker
Maintain flying harnesses
Maintain harnesses for flying
Methane tanker
OSO-tanker
Oil tanker
Operate artist flying movements
Ore-slurry-oil tanker
Provide detailed advice on tanker operations
Provide expertise on tanker operations
Slurry tanker
Tanker
Tanker aircraft
Tanker shipping
Test artist flying system
Test artist flying systems
Test flying systems
Trailer
Truck
Try out artist flying systems

Vertaling van "Flying tanker " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

tankvliegtuig


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

tanker [ ertstanker | gastankschip | methaantanker | olietanker ]


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

expertise inzake tankeractiviteiten bieden


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

OSO-tanker | slurry-tanker


check, maintain and repair flying harnesses | operate artist flying movements | maintain flying harnesses | maintain harnesses for flying

vlieginstallaties onderhouden


test flying systems | try out artist flying systems | test artist flying system | test artist flying systems

hijsinstallatie voor artiesten testen | trekkenwand voor artiesten testen


Fire on aircraft-flying - parachutist injured

brand in vliegend luchtvaartuig, parachutist gewond


Explosion aircraft-flying - parachutist injured

explosie vliegend luchtvaartuig, parachutist gewond


commercial vehicle [ juggernaut | lorry | lorry tanker | trailer | truck ]

bedrijfsvoertuig [ aanhangwagen | oplegger | tankauto | tankwagen | vrachtwagen | zware vrachtauto ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The law applies to oil tankers of 5 000 tonnes deadweight and above which fly the flag of an EU member country, or, irrespective of their flag, which enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of an EU country.

De verordening is van toepassing op olietankschepen met een draagvermogen van 5 000 ton en meer die onder de vlag van een lidstaat varen of die, ongeacht hun vlag, een onder de rechtsbevoegdheid van een lidstaat vallende haven of offshoreterminal binnenvaren of uitvaren, of in een onder de rechtsbevoegdheid van een lidstaat vallend gebied voor anker gaan.


The Regulation is amended by prohibiting the carriage of heavy grades of oil in all single-hull tankers flying the flag of a Member State irrespective of the jurisdiction governing the ports, offshore terminals or the maritime area in which they operate.

De gewijzigde verordening voorziet in een verbod op het vervoer van zware oliesoorten in enkelwandige tankers die onder de vlag van een lidstaat varen, ongeacht het rechtsgebied waaronder de havens, de offshoreterminals of het zeegebied waarin zij varen, vallen.


Against this background, the Commission emphasises that this political desire does not correspond to a legal possibility for exemption from Regulation 13H. It is proposing to amend Regulation 417/2002 to clarify that no oil tanker carrying heavy grades of oil is authorised to fly the flag of a Member State unless it is a double-hull tanker, thereby bringing Community law into line with the Italian Presidency’s statement.

In deze lijn is de Commissie van mening dat de juridische mogelijkheid tot ontheffing van voorschrift 13H vanuit politiek oogpunt onaanvaardbaar is en stelt zij voor Verordening (EG) nr. 417/2002 dusdanig te wijzigen dat geen enkel zware oliesoorten vervoerend olietankschip onder de vlag van een lidstaat mag varen, tenzij het een dubbelwandig olietankschip is, zodat het communautair recht in overeenstemming wordt gebracht met de verklaring van het Italiaans voorzitterschap.


According to the Commission, it was therefore appropriate to amend the 2002 regulation by doing away with the last exemption to Regulation 13H and, therefore, to ban the carriage of heavy grades of oil in single-hull oil tankers flying the flag of a Member State, whatever the jurisdiction applicable to the ports, offshore terminals or maritime area in which these tankers operate.

De Commissie achtte het daarom wenselijk om de verordening uit 2002 aan te passen door deze ontheffing op regel 13H te schrappen en bijgevolg het vervoer van zware oliesoorten in enkelwandige olietankers onder de vlag van een lidstaat te verbieden, ongeacht de rechtsbevoegdheid waaronder de havens, de offshore terminals of het zeeruim vallen waar deze tankers varen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The risk of the sinking of an oil tanker flying the flag of a Member State outside our ports outweighs the restrictions to be imposed on twenty or so tankers for a limited period.

Het risico op een schipbreuk van een onder de vlag van een lidstaat varende olietanker buiten onze havens weegt zwaarder dan de gedurende een bepaalde periode aan een twintigtal olietankers op te leggen beperkingen.


· Exemptions from Regulation 13H (ban on the carriage of heavy grades of oil in single-hull oil tankers). A ship flying the flag of a Member State and operating outside ports or offshore terminals under Community jurisdiction could take advantage of the exemptions and still comply with the amended Regulation 417/2002.

Ontheffingen van voorschrift 13H (verbod op het vervoer van zware oliesoorten in enkelwandige olietankers): onder de vlag van een lidstaat varende schepen die buiten de onder communautaire rechtsbevoegdheid vallende havens of offshore terminals varen kunnen voor ontheffing in aanmerking komen en toch aan Verordening (EG) nr. 417/2002 voldoen.


Oil tankers, even those built recently, which do not meet the test requirements may be refused entry to EU ports or permission to fly the flag of an EU country.

Olietankers, ook minder oude, die niet aan de keuringsregeling voldoen, zullen de havens van de EU niet mogen binnenvaren of onder de vlag van een lidstaat van de EU mogen varen.


Following the disastrous oil slick off the coast of Brittany in December 1999 resulting from the wreck of the 25-year-old single-hulled oil tanker ‘Erika’, flying the Maltese flag, the Commission proposed in March 2000 in the context of the ‘Erika I package’, among other measures, the establishment of a timetable for the accelerated phasing out of single-hulled oil tankers, as follows:

Na de olieramp voor de Bretonse kust in december 1999 als gevolg van de ondergang van de onder Maltezer vlag varende, 25 jaar oude, eenwandige olietanker "Erika", heeft de Commissie in maart 2000 in het kader van het "Erika 1-pakket" o.a. de opstelling van een tijdpad voorgesteld ter bespoediging van het uit de vaart nemen van eenwandige olietankers, dat er als volgt uitzag:


These inspections will be determined by the age and category of the vessel (e.g. tankers more than 15 years old such as the Erika), and also by the vessel's "target coefficient", which measures the potential risk presented by a vessel, and criteria such as the fact that the vessel is flying a flag of convenience or members of the crew have complained about conditions on board or the poor state of the vessel as seen from the number of deficiencies highlighted and the number of times it has previously been laid up.

Of zo'n inspectie inderdaad wordt uitgevoerd, hangt niet alleen af van de leeftijd van het schip en de categorie waartoe het behoort (b.v. tankers die ouder zijn dan 15 jaar zoals de ERIKA), maar ook van de "prioriteitsfactor", een instrument waarmee het potentiële risico van een schip wordt bepaald volgens bepaalde criteria , zoals het feit dat het schip onder goedkope vlag vaart, dat de bemanning zich beklaagd heeft over de levensomstandigheden aan boord, of de uit een aantal al eerder geconstateerde gebreken en aanhoudingen gebleken slechte staat van een schip.


The Commission proposes that tankers flying the flag of a Member State or entering Community ports will be equipped with double hulls at dates similar to those imposed by the United States.

De Commissie stelt voor dat tankschepen die de vlag van een lidstaat voeren en schepen die communautaire havens aandoen van een dubbele wand dienen te zijn voorzien; de data voor de invoering van die regeling zouden dezelfde moeten zijn als die welke door de Verenigde Staten zijn voorgeschreven.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Flying tanker' ->

Date index: 2024-08-22
w