Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Act in response to complaint or accident reports
Assist a social service user in filing a complaint
Assist social service users in filing complaints
Assist social service users in formulating complaints
Asthma follow-up
Examine complaints about improper waste handling
Explore complaints about improper waste handling
Follow up complaint reports
Follow up on complaints
Follow up on complaints about improper waste handling
Follow-up phase
Follow-up respiratory assessment
Help social service users to formulate complaints
Investigate complaint reports
Investigate complaints about improper waste handling
Surgical follow-up

Traduction de «Follow up on complaints » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
follow up on complaints | investigate complaint reports | act in response to complaint or accident reports | follow up complaint reports

klachten opvolgen


examine complaints about improper waste handling | explore complaints about improper waste handling | follow up on complaints about improper waste handling | investigate complaints about improper waste handling

klachten inzake ondeugdelijke afvalverwerking onderzoeken


Follow-up examination after surgery for malignant neoplasm

vervolgonderzoek na chirurgie voor maligne neoplasma


Follow-up examination after radiotherapy for malignant neoplasm

vervolgonderzoek na radiotherapie voor maligne neoplasma


Follow-up examination after treatment for malignant neoplasms

vervolgonderzoek na behandeling voor maligne neoplasma




Follow-up respiratory assessment

beoordeling van respiratoire aandoening tijdens follow-up




follow-up phase (nom neutre)

opvolgingsfase (nom féminin)


assist a social service user in filing a complaint | assist social service users in filing complaints | assist social service users in formulating complaints | help social service users to formulate complaints

gebruikers van sociale diensten helpen bij het formuleren van klachten
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Passenger rights have been considerably strengthened for air travel, making Europeans more secure in enjoying the freedom to work and travel throughout the Union. National authorities need to intensify the follow-up of complaints. Passengers using international transport by rail and sea will benefit from similar rights under forthcoming legislation. Coach travel would also benefit from greater attention to quality of service. Quality of service is an important competitive asset in all modes. Attention should be paid to increasing effective access to transport for passengers with reduced mobility.

In de luchtvaart zijn de passagiersrechten aanzienlijk uitgebreid, waardoor de Europeaan meer bescherming geniet wanneer hij gebruik maakt van zijn vrijheid om te reizen en te werken in de Unie. De nationale overheden moeten meer inspanningen doen om klachten af te handelen. Scheepvaart- en treinpassagiers zullen dankzij aangekondigde wetgeving vergelijkbare rechten genieten. Ook voor busreizen zal meer aandacht worden besteed aan de kwaliteit van de dienstverlening. Kwaliteit van de dienstverlening is een belangrijke concurrentiefactor voor alle vervoerswijzen. Er moeten inspanningen worden gedaan om te reële toegang tot vervoersdienste ...[+++]


passenger rights: The Commission notes that passenger rights have been consolidated in recent years, but considers that national authorities have to improve their follow-up of complaints.

passagiersrechten: de Commissie merkt op dat de passagiersrechten de laatste jaren aanzienlijk zijn uitgebreid maar dat de nationale overheden hun inspanningen om klachten af te handelen moeten opvoeren.


It should be emphasised that in the few cases where the Commission felt it was useful to begin the procedure, the notification was generally accompanied by or followed by a complaint.

In dat verband kan worden opgemerkt dat de kennisgeving in de paar gevallen waarin de Commissie de inleiding van een dergelijke procedure nuttig achtte, meestal gepaard ging met dan wel gevolgd werd door een klacht.


17. Takes note that Member States handle complaints against guest officers in very different ways; is concerned that alleged fundamental rights violations might not be followed up effectively by some Member States; calls on Frontex and the Member States to cooperate closely and to exchange best practice in order to ensure the proper follow-up of complaints against guest officers;

17. merkt op dat de lidstaten klachten tegen uitgezonden functionarissen op zeer verschillende wijze behandelen; is bezorgd dat niet alle landen zorgen voor een gedegen follow-up van klachten over schendingen van fundamentele rechten; dringt er bij Frontex en de lidstaten op aan nauw samen te werken en goede praktijken uit te wisselen om ervoor te zorgen dat klachten tegen uitgezonden functionarissen op passende wijze worden behandeld;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Takes note that Member States handle complaints against guest officers in very different ways; is concerned that alleged fundamental rights violations might not be followed up effectively by some Member States; calls on Frontex and the Member States to cooperate closely and to exchange best practice in order to ensure the proper follow-up of complaints against guest officers;

17. merkt op dat de lidstaten klachten tegen uitgezonden functionarissen op zeer verschillende wijze behandelen; is bezorgd dat niet alle landen zorgen voor een gedegen follow-up van klachten over schendingen van fundamentele rechten; dringt er bij Frontex en de lidstaten op aan nauw samen te werken en goede praktijken uit te wisselen om ervoor te zorgen dat klachten tegen uitgezonden functionarissen op passende wijze worden behandeld;


(a) provide consumers and other interested parties with the opportunity to submit complaints on issues relating to product safety, market surveillance activities and risks arising in connection with products and follow up those complaints within a reasonable time frame ;

(a) stellen de consument en andere belanghebbenden in de gelegenheid klachten in te dienen over kwesties in verband met productveiligheid, markttoezichtactiviteiten en de uit producten voortvloeiende risico's en zorgen dat dergelijke klachten binnen een redelijke termijn de nodige follow-up krijgen ;


(a) provide consumers and other interested parties with the opportunity to submit complaints on issues relating to product safety, market surveillance activities and risks arising in connection with products and follow up those complaints as appropriate ;

(a) stellen de consument en andere belanghebbenden in de gelegenheid klachten in te dienen over kwesties in verband met productveiligheid, markttoezichtactiviteiten en de uit producten voortvloeiende risico's en zorgen voor een adequate follow-up van dergelijke klachten;


It follows that the complaint must, in any event, contain a statement of the pleas and arguments relied on against the administrative decision against which the complaint is brought.

De klacht moet derhalve in elk geval een uiteenzetting bevatten van de middelen en argumenten die tegen het bestreden administratief besluit worden aangevoerd.


It follows that the complaint must, in any event, contain a statement of the pleas and arguments relied on against the administrative decision against which the complaint is brought (see, to that effect, judgment of 7 March 1996 in Case T-146/94 Williams v Court of Auditors, paragraph 44).

De klacht moet derhalve in elk geval een uiteenzetting bevatten van de middelen en argumenten die tegen het bestreden administratieve besluit worden aangevoerd (zie in die zin arrest Gerecht van eerste aanleg van 7 maart 1996, Williams/Rekenkamer, T-146/94, punt 44).


The Commission is examining the ticket sale arrangements for the 2006 World Cup under EU competition rules following a recent complaint filed by the UK consumer organisation ‘Which?’ against FIFA, the German Football Federation and MasterCard, but I am sure this information has also arrived on the honourable Member’s desk.

- (EN) De Commissie onderzoekt thans de regelingen voor de kaartverkoop voor het WK-toernooi van 2006 in het licht van de mededingingsregels van de EU, naar aanleiding van een onlangs ingediende klacht van de Britse consumentenorganisatie ‘Which?’ tegen de FIFA, de Duitse voetbalfederatie en MasterCard.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Follow up on complaints' ->

Date index: 2023-08-27
w