Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal food product
Animal food products
Animal products and food safety
Conduct ante-mortem veterinary health inspection
Conduct veterinary health check before slaughter
Food consumption
Food consumption survey
Food intended for animal consumption
MECS
Manufacturing energy consumption survey

Vertaling van "Food consumption survey " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




manufacturing energy consumption survey | MECS [Abbr.]

enquête naar industrieel energieverbruik


food consumption

voederverbruik | voedselverbruik | voerverbruik


animal food product | animal products and food safety | animal food products | food intended for animal consumption

dierenvoeding | diervoeder | diervoedingsproducten


conduct ante-mortem veterinary health check of animals intended for consumption | conduct veterinary health check before slaughter | conduct ante-mortem veterinary health inspection | conduct ante-mortem veterinary health inspection of food production animals

veterinaire gezondheidsinspectie ante mortem uitvoeren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Such evidence shall include scientific data that represents actual dietary intake of the substance obtained from the most recently available dietary intake surveys or food consumption surveys.

Deze bewijsstukken omvatten wetenschappelijke gegevens die de feitelijke inname van de stof met de voeding aangeven en die zijn verkregen uit de meest recent beschikbare onderzoeken naar de inname met de voeding of onderzoeken naar de consumptie van levensmiddelen.


1. The European groundswell of opposition to GMOs is particularly pronounced with regard to their presence in food intended for human consumption, as reflected in the special Eurobarometer survey (no 354) of December 2010 regarding food-related risks, revealing that only 21% of Europeans concurred with the proposition that ‘GMO foods are safe for future generations’ (as opposed to 58% against).

1. De Europese publieke opinie is steeds meer gekant tegen ggo's en vooral tegen de aanwezigheid ervan in levensmiddelen. Ter herinnering: in de bijzondere eurobarometer van december 2010 over voedselgerelateerde risico's is slechts 21% het eens (tegenover 58% oneens) met de stelling dat "ggo-voeding veilig is voor de komende generaties".


European consumers' views about farm animal welfare: results from consumer focus groups carried out across 7 European countries; Animal friendliness and food consumption practices, results from population surveys in 7 countries; The retail of welfare-friendly products: A comparative assessment of the nature of the market for welfare friendly products in six European countries; Farmers' engagement in animal welfare, the case of pig producers; Developing a monitoring system to assess welfare quality in cattle, pigs and chickens; ...[+++]

standpunten van de Europese consument: resultaten van enquêtes die door consumentenbonden in 7 Europese landen zijn gehouden; diervriendelijkheid en voedselconsumptie: resultaten van enquêtes in 7 landen; verkoop van dierenwelzijnvriendelijke producten in de detailhandel: een vergelijkend onderzoek van de markt voor dierenwelzijnvriendelijke producten in 6 Europese landen; landbouwers en dierenwelzijn: wat doen varkensproducenten om het dierenwelzijn te bevorderen? ontwikkeling van een bewakingssysteem voor het welzijn van runderen, varkens en kippen; ontwikkeling van maa ...[+++]


21. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the Television without Frontiers Directive; calls for EU-wide controls to restrict TV advertising of foods high in fat, sugar and salt to children at the times when they are watching TV in large numbers; stresses furthermore that there is strong evidence that TV advertising influences short-term consumption ...[+++]

21. hekelt de frequentie en de intensiteit van reclame- en promotiecampagnes op televisie van voedingsmiddelen die uitsluitend bestemd zijn voor kinderen, onderstreept dat deze verkooppraktijken geen gezonde eetgewoonten aanmoedigen en dientengevolge op EU-niveau door middel van de herziening van de richtlijn televisie zonder grenzen ingeperkt dienen te worden; dringt aan op de invoering van voor de gehele EU geldende beperkende maatregelen voor op kinderen gerichte televisiereclame voor voedingsmiddelen met een hoog vet-, suiker- en zoutgehalte op tijdstippen dat zij in grote aantallen televisiekijken; onderstreept verder dat er sterk ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the 'Television without Frontiers' Directive ; stresses furthermore that there is clear evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years, but considers at the same time that the ...[+++]

23. hekelt de frequentie en de intensiteit van reclame- en promotiecampagnes op televisie van voedingsmiddelen die uitsluitend bestemd zijn voor kinderen; onderstreept dat deze verkooppraktijken geen gezonde eetgewoonten aanmoedigen en dientengevolge op EU-niveau door middel van de herziening van de richtlijn "televisie zonder grenzen" ingeperkt dienen te worden; onderstreept verder dat er duidelijk bewijs bestaat dat televisiereclame consumptiepatronen van kinderen tussen de 2 en 11 jaar oud op korte termijn beïnvloedt; is echter ...[+++]


23. Condemns the frequency and the intensity of television campaigns designed to advertise and promote foodstuffs targeted exclusively at children, and stresses that such commercial practices do not encourage healthy eating habits and should therefore be managed at EU level through the revision of the 'Television without Frontiers' Directive ; stresses furthermore that there is clear evidence that TV advertising influences short-term consumption patterns of children aged between 2 and 11 years, but considers at the same time that the ...[+++]

23. hekelt de frequentie en de intensiteit van reclame- en promotiecampagnes op televisie van voedingsmiddelen die uitsluitend bestemd zijn voor kinderen; onderstreept dat deze verkooppraktijken geen gezonde eetgewoonten aanmoedigen en dientengevolge op EU-niveau door middel van de herziening van de richtlijn "televisie zonder grenzen" ingeperkt dienen te worden; onderstreept verder dat er duidelijk bewijs bestaat dat televisiereclame consumptiepatronen van kinderen tussen de 2 en 11 jaar oud op korte termijn beïnvloedt; is echter ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Food consumption survey' ->

Date index: 2022-05-22
w