Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Freinet class school teacher
Freinet school teacher
Modern School Movement teacher
Mouvement de l'École Moderne teacher
One-class school
One-room school
One-teacher school

Vertaling van "Freinet class school teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Modern School Movement teacher | Mouvement de l'École Moderne teacher | Freinet class school teacher | Freinet school teacher

lerares freinetschool | onderwijsgevende freinetonderwijs | leerkracht freinetschool | leraar freinetonderwijs


one-class school | one-room school | one-teacher school

eenmansschool
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It has invested over €30 million a year through the Socrates and Leonardo da Vinci programmes in: bursaries to enable langclass=yellow1>uage teachers to be trained abroad, pclass=yellow1>lacing foreign language assistants in schools, funding class exchanges to motivate pupils to learn languages, creating new language courses on CDs and the Internet and projects that raise awareness of the benefits of language learning.

De Commissie heeft jaarlijks via de programma’s Socrates en Leonardo da Vinci meer dan 30 miljoen euro geïnvesteerd. Dankzij deze investeringen konden taalleraren een beurs voor een opleiding in het buitenland krijgen, vreemdetaalassistenten in scholen worden aangesteld en klassenuitwisselingen worden gefinancierd om leerlingen te motiveren talen te leren.


Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by making recommendations to ensure education systems impart all the knowledge, skills an ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te doen zodat het onderwijs in alle kennis, vaardigheden en competenties voorziet die essentieel zijn in de we ...[+++]


Specialised training in managing linguistic and cultural diversity, and the development of intercultural competences, should be encouraged in order to support school authorities, school leaders, teachers and administrative staff in adapting to the needs, and realising the full potential, of schools or classes containing pupils with a migrant background.

Het volgen van gespecialiseerde opleiding om taalkundige en culturele diversiteit te beheren en het ontwikkelen van interculturele vaardigheden dienen te worden aangemoedigd ten einde schoolbesturen, schoolhoofden, leraren en administratief personeel te helpen zich aan te passen aan hetgeen in scholen en klassen met leerlingen met een migrantenachtergrond noodzakelijk is en alle mogelijkheden daarvan te realiseren.


Furthermore, other studies[7] have found positive relationships between in-service teacher training and student achievement and ‘suggest that an in-service training program . raised children's achievement (and) suggest that teacher training may provide a less costly means of increasing test scores than reducing class size or adding school hours’.

Uit andere studies [7] blijkt ook dat er een positief verband bestaat tussen de bijscholing van leerkrachten en de prestaties van de studenten. De studies "suggereren dat inservicetraining een positieve invloed op de prestaties van de kinderen heeft en dat een goede lerarenopleiding een minder dure manier is om de studieresultaten te verbeteren dan kleinere klassen of extra lesuren".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In most countries at least half of all primary school pupils now learn a foreign language.[21]However, as the Commission has previously[22] made clear, the advantages of the early learning of languages only accrueclass=yellow1> where teachers are trained specificaclass=yellow1>lly to teach languages to very young children, where class sizes are small enough, where appropriate training materials are available, and where enough curriculum time is devoted to languages.

In de meeste landen leert minstens de helft van alle leerlingen in het basisonderwijs een vreemde taal[21]. De Commissie heeft eerder echter al duidelijk gemaakt[22] dat talen leren op jonge leeftijd alleen voordelen oplevert als de leraren specifiek zijn opgeleid om zeer jonge kinderen talen te leren, de klassen klein genoeg zijn, geschikte leermiddelen beschikbaar zijn en het leerplan in voldoende tijd voor taalonderwijs voorziet.


It has invested over €30 million a year through the Socrates and Leonardo da Vinci programmes in: bursaries to enable langclass=yellow1>uage teachers to be trained abroad, pclass=yellow1>lacing foreign language assistants in schools, funding class exchanges to motivate pupils to learn languages, creating new language courses on CDs and the Internet and projects that raise awareness of the benefits of language learning.

De Commissie heeft jaarlijks via de programma’s Socrates en Leonardo da Vinci meer dan 30 miljoen euro geïnvesteerd. Dankzij deze investeringen konden taalleraren een beurs voor een opleiding in het buitenland krijgen, vreemdetaalassistenten in scholen worden aangesteld en klassenuitwisselingen worden gefinancierd om leerlingen te motiveren talen te leren.


Many Member States have specific networks for education and training, which they use to provide teachers with training and materials, classes with means and methods of cooperation both within and between schools, and individual learners with access to materials related to curricula or indeed with e-mail facilities.

Veel lidstaten beschikken over specifieke netwerken voor onderwijs en scholing, die benut worden om onderwijsgevenden van scholing en materiaal, klassen van middelen en methoden voor samenwerking zowel binnen de school als tussen scholen en afzonderlijke lerenden van toegang tot onderwijsmateriaal en toegang tot e-mail te voorzien.


Many Member States have specific networks for education and training, which they use to provide teachers with training and materials, classes with means and methods of cooperation both within and between schools, and individual learners with access to materials related to curricula or indeed with e-mail facilities.

Veel lidstaten beschikken over specifieke netwerken voor onderwijs en scholing, die benut worden om onderwijsgevenden van scholing en materiaal, klassen van middelen en methoden voor samenwerking zowel binnen de school als tussen scholen en afzonderlijke lerenden van toegang tot onderwijsmateriaal en toegang tot e-mail te voorzien.


[26] This includes learning methods, school rhythms, timetables, teaching methods, syllabus contents, relations between teachers and learners, the organisation of the establishments and classes, hierarchical relationships, evaluation of pupils and staff, their initial training and their continuing training, evaluation and recognition of skills, etc.

[26] Dit omvat onderwijsmethoden, schoolkalenders, tijdsbesteding, pedagogische methoden, programma-inhoud, betrekkingen tussen leerkrachten en leerlingen, organisatie van de scholen en de klassen, hiërarchische structuur, evaluatie van de leerlingen en het personeel, hun initiële en voortgezette opleiding, evaluatie en erkenning van vaardigheden, enz.


[26] This includes learning methods, school rhythms, timetables, teaching methods, syllabus contents, relations between teachers and learners, the organisation of the establishments and classes, hierarchical relationships, evaluation of pupils and staff, their initial training and their continuing training, evaluation and recognition of skills, etc.

[26] Dit omvat onderwijsmethoden, schoolkalenders, tijdsbesteding, pedagogische methoden, programma-inhoud, betrekkingen tussen leerkrachten en leerlingen, organisatie van de scholen en de klassen, hiërarchische structuur, evaluatie van de leerlingen en het personeel, hun initiële en voortgezette opleiding, evaluatie en erkenning van vaardigheden, enz.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Freinet class school teacher' ->

Date index: 2023-02-12
w