Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Education for highly gifted children
Educational institution
High school business studies teacher
High school religious studies teacher
ICT teacher secondary school
One-class school
One-room school
One-teacher school
RE teacher in secondary school
Referral by school teacher
Religious education teacher secondary school
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Secondary school RE teacher
Secondary school computing teacher
Secondary school teacher training course
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teacher of ICT in secondary schools
Teacher of economics in high school
Teaching institution
Training course for secondary school teachers
Truancy

Traduction de «one-teacher school » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
one-class school | one-room school | one-teacher school

eenmansschool


RE teacher in secondary school | secondary school RE teacher | high school religious studies teacher | religious education teacher secondary school

docent godsdienst secundair onderwijs | onderwijsgevende godsdienst secundair onderwijs | docente godsdienst secundair onderwijs | leerkracht godsdienst voortgezet onderwijs


high school business studies teacher | teacher of economics in high school | business studies and economics teacher secondary school | teacher of business studies and economics in secondary schools

docent bedrijfskunde en economie voortgezet onderwijs | leerkracht bedrijfskunde en economie secundair onderwijs | leerkracht economie voortgezet onderwijs | onderwijsgevende economie secundair onderwijs


high school information and communication technology teacher | secondary school computing teacher | ICT teacher secondary school | teacher of ICT in secondary schools

docent informatica secundair onderwijs | onderwijsgevende informatica voortgezet onderwijs | docente informatica voortgezet onderwijs | leerkracht informatica voortgezet onderwijs


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

opleiding van onderwijsgevenden voor het voortgezet onderwijs


..head teacher, nursery school | head, nursery school

hoofdleidster


educational institution [ school | teaching institution ]

onderwijsinstelling [ school ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by making recommendations to ensure education systems impart all the knowledge, skills an ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te doen zodat het onderwijs in alle kennis, vaardigheden en competenties voorziet die essentieel zijn in de we ...[+++]


4. Considers that further steps must be taken to combat cyber grooming, and that Commission, alongside national governments, civil society, social media companies, teachers, school nurses, social workers, child protection officers, paediatricians and youth and children’s organisations, must play an active role in raising awareness on this issue;

4. is van mening dat nadere stappen moeten worden genomen om online kinderlokkerij te bestrijden, en dat de Commissie, samen met nationale regeringen, het maatschappelijk middenveld, socialemediabedrijven, leraren, schoolverpleegsters, maatschappelijk werkers, medewerkers van de kinderbescherming, kinderartsen en jeugd- en kinderorganisaties, een actieve rol moet spelen bij de bewustmaking over dit onderwerp;


4. Considers that further steps must be taken to combat cyber grooming, and that the Commission, together with the national governments, civil society, social media companies, teachers, school nurses, social workers, child protection officers, paediatricians, and youth and children’s organisations should engage in an active effort to raise awareness on this issue through defined guidelines, including through the exchange of best practices, the setting-up of social platforms for cooperation and the lawful exchange of information in order to identify potential risks and threats to children;

4. is van oordeel dat ter bestrijding van cyberlokken verdere stappen moeten worden genomen en dat de Commissie, samen met de nationale regeringen, het maatschappelijk middenveld, socialemediabedrijven, leraren, schoolverpleegsters, sociaal werkers, ambtenaren voor de kinderbescherming, kinderartsen en kinder- en jongerenorganisaties een actieve rol moet vervullen bij het vergroten van de bewustwording over deze kwestie middels het vaststellen van richtsnoeren, het uitwisselen van optimale praktijken, het opzetten van sociale platformen voor samenwerking en de legale uitwisseling van informatie, ten einde de potentiële risico's en bedrei ...[+++]


4. Considers that further steps must be taken to combat cyber grooming, and that the Commission, together with national governments, civil society, social media companies, teachers, school nurses, social workers, child protection officers, paediatricians and youth and children’s organisations must play an active role in raising awareness on this issue through defined guidelines, including through the exchange of best practices and the setting up of social platforms for cooperation and lawful exchange of information on this matter in order to identify potential risks and threats to children;

4. is van oordeel dat ter bestrijding van cyber grooming verdere stappen moeten worden genomen en dat de Commissie, samen met de nationale regeringen, het maatschappelijk middenveld, socialemediabedrijven, leraren, schoolverpleegsters, sociaal werkers, ambtenaren voor de kinderbescherming, kinderartsen en kinder- en jeugdorganisaties een actieve rol moet vervullen bij het vergroten van de bewustwording over deze kwestie middels de uitwisseling van optimale praktijken en het opzetten van sociale platformen voor samenwerking en de legale uitwisseling van informatie hierover ten einde de potentiële risico's en bedreigingen voor kinderen op ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
·Develop online communities and resources for school professionals, including new eTwinning opportunities for student teachers, online networks for early career teachers and their mentors, online courses (including MOOCs), exchange of best practice among providers of Initial Teacher Education and a Digital Competence Frameworkto support teachers' self-assessment and development.

·onlinegemeenschappen en –leermiddelen ontwikkelen voor schoolpersoneel, waaronder nieuwe mogelijkheden via eTwinning voor leerkrachten in opleiding, onlinenetwerken voor leerkrachten aan het begin van hun loopbaan en hun mentoren, onlinecursussen (zoals MOOC's), de uitwisseling van beste praktijken tussen de aanbieders van de initiële lerarenopleiding en een kader voor digitale competentie ter ondersteuning van de zelfbeoordeling en ontwikkeling van leerkrachten.


revising and strengthening the professional profile of the teaching profession (including teachers, school leaders and teacher educators), in cooperation with relevant stakeholders, for instance by ensuring effective initial teacher education and by providing coherent and adequately resourced systems for recruitment, selection, initial teacher education, early career support and competence-based continuing professional development of teaching staff.

het beroepsprofiel van leraren (met inbegrip van leraren, schoolleiders en opleiders van leraren) herzien en versterken, in samenwerking met de relevante belanghebbenden, bijvoorbeeld door te zorgen voor doeltreffende initiële lerarenopleiding, en door samenhangende en goed toegeruste systemen op te zetten voor het aanwerven en selecteren van onderwijzend personeel en voor het bieden van een initiële lerarenopleiding, ondersteuning bij het begin van de loopbaan en op competenties gebaseerde continue beroepsopleiding.


Whilst acknowledging the key role played by teachers, school leaders and other educational staff, ensure the involvement in those measures and activities of all relevant stakeholders to help people who are at risk of early school leaving, including those who have dropped out already.

onder erkenning van de belangrijke rol van leerkrachten, schoolleiders en ander onderwijzend personeel, ervoor te zorgen dat alle belanghebbenden betrokken worden bij deze maatregelen en activiteiten om mensen te helpen die de school voortijdig dreigen te verlaten of die al hebben afgehaakt.


The qualifications, competences and commitment of teachers, school leaders and teacher educators are important factors in achieving high-quality educational outcomes.

De kwalificaties, competenties en inzet van leerkrachten, schoolleiders en leerkrachtenopleiders zijn belangrijke factoren bij het neerzetten van onderwijsresultaten van hoge kwaliteit.


5. Considers that the current arrangement, whereby Member States second teachers to the European Schools is not equitable since Member States providing teachers who teach in a widely-spoken language (for example, the United Kingdom, the Republic of Ireland with 308 and Germany and Austria with 239 out from 1.390 seconded teachers) bear a disproportionate financial burden; more autonomy for European Schools is requested also regarding the recruitment of teachers, which would increase the responsibility of the European Schools and lead ...[+++]

5. is van mening dat de huidige regeling, volgens welke de lidstaten leerkrachten naar de Europese scholen detacheren, niet billijk is aangezien lidstaten die leerkrachten ter beschikking stellen die in een meer verspreide taal onderwijzen (bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk en de Republiek Ierland met 308, en Duitsland en Oostenrijk met 239 van de 1390 gedetacheerde leerkrachten) een onevenredig hoge financiële last dragen; dringt aan op een grotere autonomie voor Europese Scholen ook op het vlak van de aanwerving van leerkrachten, zodat de Europese Scholen meer verantwoordelijkheid krijgen en een efficiënter systeem kan worden ontwi ...[+++]


However, only 39% of primary school teachers, 50% of secondary school teachers and 58% of teachers in vocational and technical schools used the Internet as a teaching instrument.

Tevens is echter gebleken dat slechts 39% van de onderwijzers, 50% van de leerkrachten in het voortgezet onderwijs en 58% van de leraren in het beroeps- en technisch onderwijs het internet als onderwijsinstrument benutten.


w