Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Biologist
Dietitian
Equine veterinarian
Examination of applications for assistance
Fatigue syndrome
Food production animal veterinarian
General Assembly
General Assembly of the United Nations
General vet
General veterinarian
Government vet
Official vet
Official veterinarian
State vet
UN General Assembly
UNGA
United Nations General Assembly
VET Dipping
Vet
Vet practice technician
Vet's technician
Veterinary practice technician
Veterinary technician
Vetting applications for assistance

Traduction de «General vet » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
food production animal veterinarian | general vet | equine veterinarian | general veterinarian

algemeen veterinair | algemeen dierenarts | algemeen diergeneeskundige


government vet | official vet | official veterinarian | state vet

officiële veterinair | RVV-arts | NVWA-dierenarts | officiële dierenarts


veterinary practice technician | vet's technician | vet practice technician | veterinary technician

paraveterinaire dierenartsassistenten | veterinair medewerker | dierenartsassistent | veterinair technicus


General Assembly | General Assembly of the United Nations | UN General Assembly | United Nations General Assembly | UNGA [Abbr.]

Algemene Vergadering van de Verenigde Naties | AVVN [Abbr.]


examination of applications for assistance | vetting applications for assistance

behandeling van steunaanvragen










Definition: Considerable cultural variations occur in the presentation of this disorder, and two main types occur, with substantial overlap. In one type, the main feature is a complaint of increased fatigue after mental effort, often associated with some decrease in occupational performance or coping efficiency in daily tasks. The mental fatiguability is typically described as an unpleasant intrusion of distracting associations or recollections, difficulty in concentrating, and generally inefficient thinking. In the other type, the emphasis is on feelings of bodily or physical weakness and exhaustion after only minimal effort, accompanie ...[+++]

Omschrijving: Er komen aanzienlijke culturele verschillen voor bij de presentatie van deze stoornis en er komen twee hoofdvormen voor, met aanzienlijke overlap. Bij de ene vorm is het belangrijkste kenmerk een klacht over toegenomen vermoeidheid na geestelijke inspanning, dikwijls samengaand met enige afname in het efficiënt verrichten van de dagelijkse beroepsarbeid. De geestelijke vermoeibaarheid wordt op typerende wijze beschreven als een zich op onaangename wijze opdringen van verwarrende associaties of herinneringen, moeite met concentreren en algemeen inefficiënt denken. Bij de andere vorm ligt de nadruk op gevoelens van lichamelij ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Highlights the importance of reviving and promoting VET and increasing its attractiveness to young people so that it is not perceived as being inferior to other types of education; stresses the need to introduce or to further develop dual VET systems or elements of VET and work-based learning at all levels of education, in order to facilitate the acquisition of knowledge, insight, core employability and job-specific skills and competences; stresses, moreover, the need to ensure quality control and guidance by public institutions over the general content, ...[+++]

8. benadrukt het belang van het stimuleren en bevorderen van BOO en de aantrekkelijkheid ervan te vergroten voor jongeren zodat het niet gezien wordt als inferieur aan andere onderwijsvormen; benadrukt dat er duale BOO-systemen of elementen van BOO en op werk gebaseerd leren op alle onderwijsniveaus moeten worden ingevoerd of ontwikkeld om de verwerving van kennis, inzicht, kernvaardigheden en baanspecifieke vaardigheden en competenties te faciliteren; benadrukt bovendien dat publieke instellingen moeten zorgen voor kwaliteitscontrole van de algemene inhoud, leerdoelen, tenuitvoerlegging, beoordelings- en certificeringsprocedure van BO ...[+++]


VET excellence at system level implies a strategy of continued skills development, targeting high quality learning outcomes, mobility, mutual recognition and permeability, as well as putting in place evidence based policies which improve effectiveness and efficiency of the system; it also implies cooperation and co-investment and integrating VET in the general education and training system[5].

Wanneer het gaat om beroepsonderwijs en –opleiding op het niveau van het stelsel, vergt excellentie een strategie van permanente ontwikkeling van vaardigheden waarbij de doelen liggen bij hoogwaardige leerresultaten, mobiliteit, wederzijdse erkenning en een vlotte doorstroming tussen leertrajecten, alsook het nemen van empirisch onderbouwde beleidsmaatregelen die de effectiviteit en de doelmatigheid van het stelsel verbeteren; bovendien impliceert die excellentie samenwerking, gezamenlijke investeringen en de integratie van beroepsonderwijs in het algemene stelsel van onderwijs en opleiding[5].


The external evaluation mentions the difficulty of comparing national QA measures with the EQAVET descriptors because the descriptors are very general and often cover aspects that are not covered by specific QA measures but feature rather in VET policies and policy-making approaches.[13] However this global approach also helps to move away from the toolbox approach towards a quality improvement culture.

In de externe evaluatie wordt aangegeven hoe moeilijk het is om nationale maatregelen voor kwaliteitsborging te vergelijken met de Eqavet-descriptoren omdat de descriptoren zeer algemeen geformuleerd zijn en vaak aspecten omvatten die niet zijn opgenomen in specifieke maatregelen voor kwaliteitsborging, maar wel opduiken als het gaat om beleid en beleidsbenaderingen ten aanzien van het beroepsonderwijs[13].


While some indicators appear to be used by a majority of Member States (e.g. participation and completion rate in VET programmes) other key outcome oriented indicators, such as 'utilisation of skills at the workplace' or 'share of employed learners at a designated point in time after completion of training' are less used, even though they could provide key evidence on how to ensure a better alignment with labour market needs. In general, these indicators are the ones for which data are the most difficult to retrieve.

Terwijl bepaalde indicatoren blijkbaar door een meerderheid van de lidstaten worden gebruikt (bijvoorbeeld participatie in beroepsonderwijs- en –opleidingsprogramma's en aantal leerlingen dat deze programma's afmaakt), worden andere belangrijke resultaatgerichte indicatoren, zoals "gebruik van verworven vaardigheden op het werk" of "percentage dat op een bepaald tijdstip na voltooiing van de opleiding een baan heeft", minder vaak gebruikt, terwijl deze indicatoren toch belangrijke gegevens zouden kunnen opleveren bij het zoeken naar een methode om beter in te spelen op de behoeften van de arbeidsmarkt. In het algemeen zijn dit de indicat ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
36. Invites the Commission and the Member States to foster rapprochement between the worlds of work and education so that training paths such as dual training can be designed that combine theoretical notions with practical experience, in order to equip young people with the requisite general skills and specific expertise; invites the Commission and the Member States also to invest in support for an awareness campaign on vocational training (VET) and technical and entrepreneurial studies;

36. roept de Commissie en de lidstaten op om toenadering tussen de arbeidsmarkt en het onderwijs te bevorderen, zodat opleidingstrajecten zoals duale opleidingen kunnen worden ontwikkeld waarbij theorie gecombineerd wordt met praktijkervaring, teneinde jongeren uit te rusten met de nodige algemene vaardigheden en specifieke vakkennis; verzoekt de Commissie en de lidstaten tevens te investeren in ondersteuning van een bewustwordingscampagne over beroepsopleidingen alsook in technische en bedrijfskundige studies;


VET schemes, one of the main areas of lifelong learning, are directly linked to general and higher education, and to the employment and social policies of each Member State.

Programma's voor VET, een van de belangrijkste sectoren van levenslang leren, zijn rechtstreeks gekoppeld aan algemeen en hoger onderwijs, en aan het sociale en werkgelegenheidsbeleid van iedere lidstaat.


– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,

– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties van zowel beroepsonderwijs en -opleidi ...[+++]


– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,

– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties van zowel beroepsonderwijs en -opleidi ...[+++]


– having regard to the Maastricht Communiqué of 14 December 2004 on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET), in which the Ministers responsible for vocational education and training of 32 European countries, the European Social Partners and the European Commission agreed to give priority to the development of an open and flexible European Qualifications framework, founded on transparency and mutual trust and providing a common reference to facilitate the recognition and transferability of qualifications covering both VET and general (secondary and higher) education,

– gezien het communiqué van Maastricht van 14 december 2004 over de toekomstige prioriteiten voor de intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding, waarin de voor beroepsonderwijs en -opleiding verantwoordelijke ministers van 32 Europese landen, de Europese sociale partners en de Commissie zijn overeengekomen prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een open en flexibel Europees kwalificatiekader, gebaseerd op transparantie en wederzijds vertrouwen, dat een gemeenschappelijk referentiepunt vormt voor de bevordering van de erkenning en overdraagbaarheid van kwalificaties van zowel beroepsonderwijs en -opleidi ...[+++]


high quality initial VET (I-VET) which learners, parents and society at large may regard as an appealing option, of the same value as general education.

initieel beroepsonderwijs en initiële beroepsopleiding van hoge kwaliteit die voor de lerenden, de ouders en de samenleving in het algemeen een aantrekkelijke keuze kunnen zijn, die evenwaardig is aan algemeen onderwijs.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'General vet' ->

Date index: 2021-06-10
w