Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess clinical outcomes of dental hygiene treatments
Assess success of blast
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Blast outcome reporting
Carry out assessments of dental hygiene treatments
Give information on chiropractic treatment outcomes
Good regulatory practice
Graduate
Graduate outcomes
Learning achievements
Learning attainments
Learning outcomes
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
Present outocomes of chiropractic treatment
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Report outcome of blast
Reporting of outcome of blast
Smart regulation
Social outcomes
Social outcomes of education
Social outcomes of learning

Traduction de «Graduate outcomes » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
graduate outcomes | learning achievements | learning attainments | learning outcomes

leerresultaten


graduate outcomes

arbeidsmarktsucces van afgestudeerden | resultaten van afgestudeerden


analyse clinical outcomes of dental hygiene interventions | carry out assessments of dental hygiene treatments | assess clinical outcomes of dental hygiene treatments | evaluate clinical outcomes of dental hygiene interventions

klinische resultaten van tandheelkundige interventies evalueren


assess success of blast | blast outcome reporting | report outcome of blast | reporting of outcome of blast

resultaat van ontploffing rapporteren


give information on chiropractic treatment outcomes | present outocomes of chiropractic treatment | provide information on chiropractic treatment outcomes | provide information on chiropractic treatment's outcomes

informatie geven over de resultaten van chiropractische behandelingen | informatie verstrekken over de resultaten van chiropractische behandelingen


social outcomes | social outcomes of education | social outcomes of learning

sociale opbrengsten van onderwijs




Assessment using KOOS (Knee Injury and Osteoarthritis Outcome Score)

beoordeling met Knee Injury and Osteoarthritis Outcome Score


Assessment using Clinical Outcomes in Routine Evaluation Outcome Measure

evaluatie met 'Clinical Outcomes in Routine Evaluation - Outcome Measure'


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

regelgevingsbeleid [ beleidshervorming | beleidskwaliteit | betere regelgeving | betere wetgeving | gezonde regelgeving | goede regelgevende praktijken | prestatiegebaseerde regelgeving | Programma voor gezonde en resultaatgerichte regelgeving | Refit | regelgevende governance | resultaatgericht beleid | slimme regelgeving | verbetering van de regelgeving ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In other words, initiatives such as system-level graduate tracking should ensure that higher education programmes and curricula are not based on instrumentalised educational outcomes, such as wages or graduate employment levels.

Ofwel: initiatieven zoals het volgen van afgestudeerden moeten ervoor zorgen dat hogeronderwijsprogramma’s en curricula niet worden gebaseerd op geïnstrumentaliseerde onderwijsresultaten, zoals de lonen of de werkgelegenheid voor afgestudeerden.


· Encourage the use of skills and growth projections and graduate employment data (including tracking graduate employment outcomes) in course design, delivery and evaluation, adapting quality assurance and funding mechanisms to reward success in equipping students for the labour market.

· De aanwending van vaardigheden- en groeiprognoses en van gegevens over werkgelegenheid voor afgestudeerden aanmoedigen (onder meer nagaan waar afgestudeerden terechtkomen), bij het ontwerpen, onderwijzen en evalueren van cursussen en kwaliteitsborging en financieringsmechanismen aanpassen om succes bij het uitrusten van studenten voor de arbeidsmarkt te belonen.


Other important challenges identified by stakeholders include the impact of technology and globalisation on higher education, and the need to improve graduate learning and employment outcomes, to give prospective students better guidance and to encourage more multidisciplinarity.

Andere belangrijke uitdagingen volgens de belanghebbenden zijn de impact van technologie en globalisering op het hoger onderwijs en de noodzaak om de werkgelegenheidsresultaten van afgestudeerden te verbeteren, potentiële studenten beter te adviseren en meer multidisciplinariteit te stimuleren.


Better information on the labour market outcomes or learning progression of higher education and higher VET graduates should be more easily available and comparable.

Betere informatie over de arbeidsmarktresultaten en verdere studies van afgestudeerden uit het hoger onderwijs en het hoger beroepsonderwijs moet gemakkelijker beschikbaar en goed vergelijkbaar zijn.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Promoting the relevance of higher education to the labour market and society, including through better intelligence and anticipation about labour market needs and outcomes, e.g. tracking the career of graduates, encouraging the development of curricula, more work-based learning and enhanced cooperation between institutions and employers

De relevantie van het hoger onderwijs voor arbeidsmarkt en maatschappij propageren, onder meer via betere informatie over de arbeidsmarktbehoeften en -resultaten en het anticiperen daarop, bijvoorbeeld het in beeld brengen van de loopbanen van afgestudeerden van het hoger onderwijs, het aanmoedigen van de ontwikkeling van onderwijsprogramma's, meer leren op de werkplek en intensievere samenwerking tussen instellingen en werkgevers


While securing sustainability of public finances Member States should equally focus on helping the unemployed, especially those long-term unemployed, to get back to work; creating sustainable and quality jobs, improving work productivity as well as work distribution; investing in education and training, improving educational outcomes and matching better graduates’ and workers’ skills with labour market demands; enhancing the balance between flexibility and security and helping reconciling family and professional life; reforming pension systems and creating conditions for ...[+++]

Terwijl ze enerzijds de duurzaamheid van de overheidsfinanciën moeten vrijwaren, moeten de lidstaten anderzijds werklozen, met name langdurig werklozen, aan een nieuwe baan helpen, moeten ze duurzame kwaliteitsbanen creëren en de arbeidsproductiviteit en de arbeidsverdeling verbeteren, moeten ze in onderwijs en opleiding investeren, de onderwijsresultaten verbeteren en de vaardigheden van afgestudeerden en werkenden beter op de behoeften op de arbeidsmarkt afstemmen, moeten ze een beter evenwicht tussen flexibiliteit en zekerheid bewerkstelligen en gezins- en beroepsleven beter op elkaar afstemmen, moeten ze pensioenstelsels hervormen en ...[+++]


Monitoring graduates' employment outcomes, and improving the quality and availability of internationally comparative data on graduates, as proposed by the Commission will help higher education institutions better to fulfil their function and adapt curricula to labour market needs.

Het bewaken van de werkgelegenheidsresultaten van afgestudeerden en het verbeteren van de kwaliteit en beschikbaarheid van internationaal vergelijkbare gegevens over afgestudeerden, zoals voorgesteld door de Commissie, helpt instellingen in het hoger onderwijs om hun functie beter te vervullen en hun leerplannen aan de arbeidsmarktbehoeften aan te passen.


26. Highlights the need to track graduates' employment outcomes to measure how well higher education responds to labour market demands; welcomes, therefore, the Commission's commitment to improving the availability of such data, with the principal aim of providing students with the necessary information to guide their study choices, while at the same time giving higher education and research institutions the necessary information to identify and, subsequently, develop programmes of study covering both general knowledge and specific professional skills through lifelong learning, in ongoing dialogue with those involved in the production o ...[+++]

26. benadrukt dat de prestaties van afgestudeerden op de arbeidsmarkt bijgehouden moeten worden om te kunnen meten in hoeverre het hoger onderwijs aansluit bij de vraag op de arbeidsmarkt; is daarom ingenomen met de toezegging van de Commissie om de beschikbaarheid van dergelijke gegevens te verbeteren met het voornaamste doel studenten noodzakelijke en nuttige informatie te geven ter begeleiding van hun studiekeuze, en tegelijkertijd de instellingen voor hoger onderwijs en de onderzoeksinstellingen van informatie te voorzien aan de hand waarvan zij studieprogramma's kunnen vaststellen en ontwikkelen die zowel op algemene kennis zijn ge ...[+++]


26. Highlights the need to track graduates’ employment outcomes to measure how well higher education responds to labour market demands; welcomes, therefore, the Commission’s commitment to improving the availability of such data, with the principal aim of providing students with the necessary information to guide their study choices, while at the same time giving higher education and research institutions the necessary information to identify and, subsequently, develop programmes of study covering both general knowledge and specific professional skills through lifelong learning, in ongoing dialogue with those involved in the production o ...[+++]

26. benadrukt dat de prestaties van afgestudeerden op de arbeidsmarkt bijgehouden moeten worden om te kunnen meten in hoeverre het hoger onderwijs aansluit bij de vraag op de arbeidsmarkt; is daarom ingenomen met de toezegging van de Commissie om de beschikbaarheid van dergelijke gegevens te verbeteren met het voornaamste doel studenten noodzakelijke en nuttige informatie te geven ter begeleiding van hun studiekeuze, en tegelijkertijd de instellingen voor hoger onderwijs en de onderzoeksinstellingen van informatie te voorzien aan de hand waarvan zij studieprogramma's kunnen vaststellen en ontwikkelen die zowel op algemene kennis zijn ge ...[+++]


7. Urges the necessity to put emphasis on the graduation from LDC category, and of using the outcome of September 2010's MDG summit as a framework to accelerate poverty eradication, create sustainable and inclusive economic growth, good governance, and capacity building;

7. acht het noodzakelijk dat de nadruk wordt gelegd op het vermogen van landen zich uit de MOL-categorie op te werken, en dat de uitkomst van de MDG-Top in september 2010 wordt aangewend om het uitroeien van armoede sneller te doen verlopen en te zorgen voor duurzame en inclusieve economische groei, goed bestuur en capaciteitsopbouw;


w