Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Any part
Conference of European regional heads of government
Conference of European regions
Ear
Head gate structure
Head region structure
Laggard region
Structurally backward region
Structurally lagging region
Temple

Vertaling van "Head region structure " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




Conference of European regional heads of government | Conference of European regions

Conferentie Europa van de Regio's | Conferentie van de regeringsleiders van de regio's van Europa


laggard region | structurally backward region | structurally lagging region

regio met structurele achterstand


Burn of eye region with burn of head and/or neck

verbranding van ooggebied met verbranding van hoofd en/of hals


A rare genetic capillary malformation characterized by dark red to purple birthmarks which manifest as flat, sharply circumscribed cutaneous lesions, typically situated in the head and neck region, in various members of a single family. The lesions g

familiale multipele naevi flammei


ear [any part] eye with other parts of face, head and neck lip nose (septum) scalp [any part] temple (region)

behaarde hoofd [elk deel] | lip | neus(septum) | oog met overige delen van aangezicht, hoofd en hals | oor [elk deel] | slaap(streek)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
25. Warns, however, that the EFSI should not undermine the strategic coherence and long-term perspective of cohesion policy programming; stresses that a re-direction of Structural Funds would be counterproductive and can therefore not be accepted, as it would put their effectiveness – and the development of the regions – at risk; points out that the financial allocations to Member States agreed on under Heading 1b in the MFF for 2014-2020 cannot be modified for the purposes of the EFSI; emphasises that the replacement of grants by ...[+++]

25. waarschuwt er echter voor dat het EFSI de strategische samenhang en het langetermijnperspectief van de programmeringsperiode van het cohesiebeleid niet mag ondermijnen; benadrukt dat een herschikking van de Structuurfondsen een averechts effect zou hebben en daarom niet kan worden aanvaard, aangezien het de doeltreffendheid ervan -en de ontwikkeling van de regio's- in gevaar zou brengen; benadrukt dat de financiële toewijzingen aan de lidstaten zoals overeengekomen in het kader van rubriek 1b van het MFK voor 2014-2020 niet kunn ...[+++]


Actions supported under this heading will identify needs and opportunities for reinforcing the research capacities of emerging and existing centres of excellence in convergence regions which may be met by structural and cohesion funds.

Acties in het kader van deze rubriek dienen ertoe de behoeften aan en de kansen voor versterking van de onderzoekscapaciteit van opkomende en bestaande centra voor toponderzoek in de convergentieregio's in kaart te brengen, waarin de structuurfondsen en het cohesiefonds kunnen voorzien.


Strong synergies will be sought with the EU's regional policy. Actions supported under this heading will identify needs and opportunities for reinforcing the research capacities of emerging and existing centres of excellence in convergence regions which may be met by Structural and Cohesion funds.

Er worden sterke synergieën nagestreefd met het regionaal beleid van de EU. Acties in het kader van deze rubriek zullen behoeften en kansen identificerendiede onderzoekscapaciteiten van opkomende en bestaande centra van excellentie in convergentieregio's versterken en waarin de Structuurfondsen en het Cohesiefonds kunnen tegemoet komen.


Strong synergies will be sought with the EU's regional policy. Actions supported under this heading will identify needs and opportunities for reinforcing the research capacities of emerging and existing centres of excellence in convergence regions which may be met by Structural and Cohesion funds.

Er worden sterke synergieën nagestreefd met het regionaal beleid van de EU. Acties in het kader van deze rubriek zullen behoeften en kansen identificerendiede onderzoekscapaciteiten van opkomende en bestaande centra van excellentie in convergentieregio's versterken en waarin de Structuurfondsen en het Cohesiefonds kunnen tegemoet komen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(4) Measures to assist regions bordering on the applicant countries are planned with a budget of €30 million in 2002 under heading 2 ("Structural operations") as part of the Community Initiative Interreg.

(4) Voor de maatregelen ten behoeve van de grensregio's aan de grenzen met de kandidaat-landen wordt in 2002 in rubriek 2 (structurele maatregelen) 30 miljoen euro uitgetrokken in het kader van het communautaire initiatief Interreg.


In 1998 Marc Franco was appointed director of the Cohesion Fund and subsequently headed the EC Task Force for the reconstruction of Kosovo in 1998-2000, before coming back to DG Regional Policy to implement the launching of ISPA (structural pre-accession instrument).

In 1998 werd Marc Franco benoemd tot directeur van het Cohesiefonds en vervolgens kwam hij aan het hoofd van de Task Force voor de wederopbouw van Kosovo in 1998-2000, waarna hij terugkeerde naar het DG Regionaal Beleid om de aanloop van ISPA (pretoetredingsinstrument voor het structuurbeleid) in goede banen te leiden.


46. Approves the new system for the financial management of the Structural Funds, but considers that structural measures under Heading 2 should continue to be considered an expenditure target; therefore takes the view, that in the first instance decommitments must be reallocated to regional or other Structural Funds "assistance" forms within the same Member State allowing the possibility for reprogramming, on the basis of utilisation and need criteria, ...[+++]

46. gaat akkoord met het nieuwe systeem voor het financieel beheer van de Structuurfondsen, maar is van mening dat de cijfers voor structuurmaatregelen onder rubriek 2 steeds beschouwd moeten worden als uitgavenprognose en dat vrijgekomen kredieten in eerste instantie al naar gelang de besteding en de behoefte een nieuwe bestemming moeten krijgen in de vorm van regionale "bijstand", of "bijstand uit andere Structuurfondsen" in dezelfde lidstaat zodat wordt voorzien in de mogelijkheid van herprogrammering; is van mening dat deze bepal ...[+++]


13 The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Jos CHABERT Minister for Finance, Budget, Civil Service and External Relations of the Government of the Brussels Capital Region Denmark: Mr Frank JENSEN Minister for Research Germany: Mr Günter REXRODT Federal Minister for Economic Affairs Greece: Mr Adamantios VASSILAKIS Deputy Permanent Representative Spain: Mr Miguel Angel NAVARRO Deputy Permanent Representative France: Mr François FILLON Minister attached to the Minister for Industry, Post and Telecommunications, with responsibility for Post, Telecommunications and Space Irela ...[+++]

13 De Regeringen van de Lid-Staten en de Europese Commissie waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Jos CHABERT Minister van Financiën, Begroting, Openbaar Ambt en Externe Betrekkingen van de Brusselse Hoofdstedelijke Executieve Denemarken : de heer Frank JENSEN Minister van Onderzoek Duitsland : de heer Günter REXRODT Minister van Economische Zaken Griekenland : de heer Adamantios VASSILAKIS Plaatsvervangend Permanent Vertegenwoordiger Spanje : de heer Miguel Angel NAVARRO Plaatsvervangend Permanent Vertegenwoordiger Frankrijk : de heer François FILLON Onderminister van Posterijen, Telecommunicatie en Ruimtevaart Ierland : d ...[+++]


8. The Council considers that development cooperation policy must be based, inter alia, on: - developing capabilities and strengthening institutions, using technical assistance, research and technical or vocational training, and helping to make regional integration measures better fitted to their goals (by strengthening local capability, increasing awareness in the private sector and civil society and setting up information networks on regional integration); - support for the private sector, to help it take advantage of the opportunities offered by integration (contacts between heads ...[+++]

8. Wat betreft het beleid inzake ontwikkelingssamenwerking is de Raad van mening dat dit met name gebaseerd moet zijn op : - het, met technische bijstand, onderzoek en technische of beroepsopleiding en door te streven naar geschikte maatregelen van regionale integratie voor het gekozen doel (door versterking van de lokale capaciteiten, het sensibiliseren van de particuliere sector en de civiele samenleving en het scheppen van informatie- netwerken over de regionale integratie) tot ontwikkeling brengen van de capaciteiten en versterken ...[+++]


Commission's approach on the urban future-Urban policy in the making I could summarise the approach of the Commission on the urban future, under five headings: - Continuation and strengthening of the financial support to cities which belong to regions or areas which are eligible under the Structural Funds. - Continuation of the support for pilot actions which can also serve as examples to be diffused to other cities and promotion of networks of exchange of experience and cooperation. - Further introduction of the urban dimension in th ...[+++]

Aanpak van de Commissie ten aanzien van de toekomst van de steden en het toekomstige stedelijk beleid De aanpak die de Commissie wil volgen ten aanzien van de steden kan in de volgende vijf punten worden samengevat: - verdere bijstandsverlening, met ruimere financiële middelen, voor steden in regio's of gebieden die voor bijstand uit de structuurfondsen in aanmerking komen; - verdere bijstandsverlening voor proefprojecten met een voorbeeldfunctie, en stimulering van netwerken voor uitwisseling van ervaring en samenwerking; - meer aa ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Head region structure' ->

Date index: 2024-07-03
w