Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Administrator in education
CCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
Council for Cultural Cooperation
EHEA Framework
EHEA-QF
EQF-LL
Education administrator
Education secretary
Grande école
HEI
Head of higher education institutions
Higher education
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Institute of technology
Patient higher education
Professor
QF-EHEA
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Steering Committee for Cultural Heritage
Steering Committee for Culture
Steering Committee for Education
Steering Committee for Higher Education and Research
Tertiary education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Traduction de «Higher education administrator » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

administratief medewerker onderwijsinstelling | administratief medewerker onderwijsinstelling | administratief medewerkster onderwijsinstelling


EHEA Framework | EQF-LL | Framework for Qualifications of the European Higher Education Area | framework of qualifications for the European Higher Education Area | Qualifications Framework for the European Higher Education Area | Qualifications Framework of the European Higher Education Area | EHEA-QF [Abbr.] | QF-EHEA [Abbr.]

kwalificatiekader van de Europese ruimte voor hoger onderwijs | QF-EHEA [Abbr.]


Regional School for Higher Education and Public Administration

regionale school voor hoger onderwijs en overheidsbestuur


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

rector | voorzitster van het college van bestuur | algemeen directrice hogeschool | directeur hogeronderwijsinstelling


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

hogeronderwijsinstelling | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor tertiair onderwijs


University/higher education teacher

docent hoger onderwijs


Patient higher education

aanbieden van hoger onderwijs aan patiënt


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

docente hoger onderwijs | docent hoger onderwijs | lector


higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]


Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]

Raad voor culturele samenwerking [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | stuurgroep Cultureel erfgoed | stuurgroep Cultuur | stuurgroep Hoger onderwijs en onderzoek | stuurgroep Onderwijs ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Public bodies, as well as schools, higher education institutions and organisations in the fields of education, training, youth and sport that have received over 50 % of their annual revenue from public sources over the last two years shall be considered as having the necessary financial, professional and administrative capacity to carry out activities under the Programme.

3. Overheidsorganen alsook scholen, instellingen van hoger onderwijs en organisaties op het gebied van onderwijs, opleiding, jeugd en sport die gedurende de afgelopen twee jaar meer dan 50 % van hun jaarlijkse inkomsten uit publieke bronnen hebben ontvangen, worden geacht over de nodige financiële vermogens, beroepsbekwaamheid en administratieve capaciteiten te beschikken om de activiteiten in het kader van het programma uit te voeren.


Consequently, there will be a strong emphasis on education/training, entrepreneurship and deployment of results, e.g. developing skills and knowledge of urban transport professionals in local and regional administrations (life-long learning / staff exchange programmes / professional training), proposing specific higher education programmes in Urban Mobility (summer schools / exchange schemes), taking innovative transport concepts s ...[+++]

Er zal derhalve sprake zijn van een sterke nadruk op onderwijs en opleiding, ondernemerschap en exploitatie van resultaten, bv. door de ontwikkeling van vaardigheden en kennis van mensen die in lokale en regionale overheden werken op het gebied van stedelijk vervoer (levenslang leren, personeelsuitwisselingsprogramma's/beroepsopleiding), door het aanbieden van specifieke hogeronderwijsprogramma's voor stedelijke mobiliteit (zomercursussen/uitwisselingen), waarbij innovatieve concepten voor vervoer succesvol op de markt worden gebracht (steun voor spin-offs en starters uit universiteiten en onderzoeksinstellingen, enz.).


3. Welcomes the fact that, seven years after the Ohrid Agreement, the country’s Parliament adopted the law on the use of languages in administration and education; welcomes in particular the extended possibilities for higher education afforded by the opening of new faculties in various towns, including those with curricula in different languages; notes the improvement of the equitable representation of members of non-majority communities, notably in the public administration ...[+++]

3. verheugt zich erover dat het parlement van de Voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië zeven jaar na het Akkoord van Ohrid de wet op het gebruik van de talen in onderwijs en bestuur goedgekeurd heeft; verheugt zich in het bijzonder over het groter aanbod aan hoger onderwijs door de opening van nieuwe faculteiten in verschillende steden, ook met curricula in meerdere talen; wijst op de verbetering in de rechtmatige vertegenwoordiging van minderheidsgemeenschappen, vooral in het openbaar bestuur, bij de politie en de strijdkrachten;


3. Welcomes the fact that, seven years after the Ohrid Agreement, the country's Parliament adopted the law on the use of languages in administration and education; welcomes in particular the extended possibilities for higher education afforded by the opening of new faculties in various towns, including those with curricula in different languages; notes the improvement of the equitable representation of members of non-majority communities, notably in the public administration ...[+++]

3. verheugt zich erover dat het parlement van de voormalige Joegoslavische Republiek Macedonië zeven jaar na het Akkoord van Ohrid de wet op het gebruik van de talen in onderwijs en bestuur goedgekeurd heeft; verheugt zich in het bijzonder over het groter aanbod aan hoger onderwijs door de opening van nieuwe faculteiten in verschillende steden, ook met curricula in meerdere talen; wijst op de verbetering in de billijke vertegenwoordiging van minderheidsgemeenschappen, vooral in het openbaar bestuur, bij de politie en de strijdkrachten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(a) take the necessary steps to ensure the efficient running of the programme at Member State level involving all the parties concerned in higher education in accordance with national practice, including endeavours to adopt such measures as may be deemed appropriate to remove legal and administrative barriers;

(a) nemen de nodige maatregelen om het efficiënte verloop van het programma op het niveau van de lidstaten te waarborgen, betrekken hierbij, overeenkomstig de nationale praktijken, alle partijen die met hoger onderwijs te maken hebben en streven er onder andere naar passend geachte maatregelen te nemen om juridische en administratieve belemmeringen weg te nemen;


(a) take the necessary steps to ensure the efficient running of the programme at Member State level involving all the parties concerned in higher education in accordance with national practice and endeavour to adopt such measures as may be deemed appropriate to remove legal and administrative barriers, particularly as regards visas for the students selected who need to be informed of their study destination at least 6 months prior to their departure;

(a) nemen de nodige maatregelen om het efficiënte verloop van het programma op het niveau van de lidstaten te waarborgen, betrekken hierbij, overeenkomstig de nationale praktijken, alle partijen die met hoger onderwijs te maken hebben en streven er onder andere naar passend geachte maatregelen te nemen om juridische en administratieve belemmeringen weg te nemen, vooral met betrekking tot visa voor geselecteerde studenten, die uiterlijk zes maanden voor hun vertrek van hun studiebestemming in kennis moeten worden gesteld;


(a) take the necessary steps to ensure the efficient running of the programme at Member State level involving all the parties concerned in higher education in accordance with national practice, including endeavours to adopt such measures as may be deemed appropriate to remove legal and administrative barriers and guarantee equal treatment;

(a) nemen de nodige maatregelen om het efficiënte verloop van het programma op het niveau van de lidstaten te waarborgen, betrekken hierbij, overeenkomstig de nationale praktijken, alle partijen die met hoger onderwijs te maken hebben en streven er onder andere naar passend geachte maatregelen te nemen om juridische en administratieve belemmeringen weg te nemen en voor gelijke behandeling te zorgen;


1. The Governing Board shall consist both of appointed members providing a balance between those with experience in business, higher education and research (hereinafter referred to as appointed members) and members elected by and from among the higher education, research and innovation, technical and administrative staff, students and doctoral candidates of the European Institute of Innovation and Technology (EIT) and the Knowledge and Innovation Communities (KICs) (hereinafter referred to as ...[+++]

1. De raad van bestuur bestaat uit een aantal benoemde leden, met een evenwichtige verdeling tussen degenen met ervaring in bedrijfsleven, hoger onderwijs en onderzoek (hierna „benoemde leden” genoemd), alsook uit leden die gekozen worden door en uit het personeel dat werkzaam is op het gebied van hoger onderwijs, onderzoek en innovatie, het technisch en administratief personeel, en de studenten en promovendi van het Europees Instituut voor innovatie en technologie (EIT) en de kennis- en innovatiegemeenschappen (KIG) (hierna „vertegen ...[+++]


(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European ...[+++]

(7) Het Europacollege, dat postuniversitaire opleidingen met een Europese dimensie op het gebied van recht, economie, menswetenschappen en politieke en sociale wetenschappen organiseert, het Europees Universitair Instituut, dat bijdraagt tot de ontwikkeling van het Europees cultureel en wetenschappelijk erfgoed via hoger onderwijs en onderzoek, het Europees Instituut voor bestuurskunde, dat opleidingen Europese integratie voor nationale en Europese ambtenaren organiseert, de Academie voor Europees recht in Trier, die universitaire opleidingen voor deskundigen in en gebruikers van Europees recht organiseert, het European Inter-University ...[+++]


In addition to the JEPs and the structural and/or complementary measures, the Community will also support the provision of individual grants to teachers, researchers, trainers, university administrators, senior ministerial officials, education planners and other experts in training from eligible countries or from the Community, for visits to promote the quality, development and restructuring of higher education and training in the ...[+++]

De Europese Gemeenschap zal naast de gezamenlijke Europese projecten en de structurele en/of aanvullende maatregelen ook de toekenning van individuele beurzen aan docenten, onderzoekers, opleiders en universiteitsadministrateurs, hoge functionarissen van ministeries, onderwijsplanners en andere opleidingsdeskundigen uit een begunstigd land of uit de Gemeenschap ondersteunen, voor bezoeken ter bevordering van de kwaliteit, de ontwikkeling en de herstructurering van het hoger onderwijs en hoger beroepsonderwijs in de begunstigde landen.


w